الجبیر

وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه مدعی شد که حمله به تأسیسات نفتی سعودی کار ایران است و عربستان این حمله را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.

به گزارش مشرق، «عادل الجبیر»، وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجی در نشست ضد ایرانی گروه موسوم به «متحد علیه ایران هسته‌ای» که اعضای گروهک منافقین و گروهک‌های تجزیه‌طلب در آن مشارکت داشتند، ادعاهای خود علیه ایران را تکرار کرد.

بیشتر بخوانید:

مشورت گرفتن عربستان برای پاسخ به ایران

الجبیر: هر توافقی با ایران باید شامل موشک‌ها بشود

الجبیر: برای پاسخ به ایران مواضع دیپلماتیک قوی اتخاذ می‌کنیم

عادل‌الجبیر: به دنبال جنگ با ایران نیستیم!

اتهام زنی‌های «عادل الجبیر» علیه ایران

الجبیر که برای شرکت در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده، در نشست «متحد علیه ایران هسته‌ای» شرکت کرد و برای چندمین بار طی یک هفته، مدعی شد که سلاح‌های به کار رفته در حمله تلافی‌جویانه ارتش یمن به تأسیسات نفتی سعودی، ایرانی است.

این مقام سعودی در حالی ایران را به دست داشتن در این حمله متهم می‌کند که هنوز از ارائه دلایل متقن برای ادعای خود عاجز است.

وزیر مشاور دولت سعودی مدعی شد که ایران به گسترش هرج و مرج در منطقه به وسیله شبه نظامیان دامن می‌زند و «تاریخ درازی از ترورها» در پرونده خود دارد.

الجبیر ادعا کرد که ایران از القاعده حمایت می‌کند و به «حمزه»، پسر اسامه بن لادن، سرکرده القاعده پناه داده است.

وزیر مشاور دولت سعودی که کشورش نزدیک به پنج سال است یمن را محاصره کرده است، مدعی شد که جامعه جهانی اگر به ائتلاف سعودی متجاوز به یمن کمک نکند، ایران بر این کشور سیطره خواهد یافتد.

او همچنین در ادامه ادعاهای خود علیه ایران گفت که رفتارهای خصمانه ایران در منطقه باعث شده است نیروهای خارجی در این منطقه حضور داشته باشند.

الجبیر بار دیگر گفت که بعد از پایان تحقیقات در مورد حملات پهپادی یمنی‌ها به تأسیسات نفتی، همه گزینه‌های ممکن از جمله گزینه‌های سیاسی و نظامی را بررسی خواهد کرد.

او رسما ایران را عامل این حملات دانست و گفت که این حمله بدون پاسخ نخواهد ماند و این کشور باید عواقب این حمله را برعهده بگیرد.

وزیر مشاور دولت سعودی همچنین ایران را اولین حامی تروریسم در منطقه و جهان معرفی کرد و گفت که این کشور از گروه‌های تروریستی در غرب آسیا حمایت می‌کند.

او همچنین توافق برجام را توافق ضعیف خواند که نظارت ناقصی بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران دارد و این توافق منجر به افزایش نفوذ تهران در منطقه و افزایش حمایت از گروه‌های تروریستی شده است.

نشست ضد ایرانی که الجبیر در آن به ایران حمله کرد، میزبان تعدادی از گروه‌های جدایی‌طلب و تروریست بود این گروهک‌ها عبارتند از: سازمان چریک‌های فدایی خلق، حزب دموکرات کردستان، حزب کومله کردستان و گروهک منافقین.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
    5 4
    در قد و قواره تهدید نظامی نبودید و نیستید.
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
    1 0
    عربستان پاسخ جنایت های خود در منطقه را دریافت کرد.
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
    0 4
    دم روحانی گرن مکانیزم ماشه کشی را فعال فعال کرد همونی را گفت که نتانیاهو و اعراب و جنبش سبز می خواستند
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
      0 0
      ؟؟؟؟؟
  • عبدالله مومن IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    0 0
    زَنَک یا مَردَک دوجنسیتی هههههههههههه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس