کد خبر 994512
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
رونمایی از کلکسیونی پهپادهای غنیمتی توسط سپاه

صبح امروز در نمایشگاه پهپادهای غنیمتی سپاه، پهپادهای جدید که توسط نیروی هوافضای سپاه شکار شده‌اند نیز به نمایش گذاشنه شد.

به گزارش مشرق، صبح امروز و در جریان افتتاح نمایشگاه پهپادهای غنیمتی سپاه، سه پهپاد غنیمتی جدید نیز به نمایش درآمد که یکی از آنها انگلیسی و دو پهپاد جدید دیگر آمریکایی هستند. 

بیشتر بخوانید:

Aerosonde جدیدترین غنیمت آمریکایی سپاه+عکس

پهپاد فونیکس انگلیسی یکی از پهپادهایی است که توسط نیروی هوافضای سپاه به غنیمت گرفته شده است. این پهپاد که یک پهپاد مراقبتی و شناسایی است از سال 1991 در انگلیس ساخته شده و دارای دوربین دید در شب و روز است و بردی در حدود 600 کیلومتر و مداومت پروازی معادل 4.5 ساعت دارد. 


این پهپاد از یک موتور با قدرت 25 اسب بخار بهره می برد و حد اکثر سرعت آن 160 کیلومتر بر ساعت است. طول بال فونیکس 5.5 متر و طول بدنه آن 3.8 متر است.

پهپاد دیگر یک پهپاد دست پرتاب آمریکایی به نام دزرت هاوک ( شاهین صحرا) است که دو مدل دزرت هاوک 1و 3 آن توسط سپاه عنیمت گرفته شده است. این پهپاد که از سال 2002 توسط تروریست های سنتکام در عراق و منطقه غرب آسیا بکار گیری شده، از یک موتور الکتریکی با ملخ دوپره بهره می‌برد و مجهز به دوربین های دید در شب است. 

طول بال "دزرت هاوک-1" 1.3 متر و در مدل "دزرت هاوک-3" 1.7 متر است. طول بدنه نیز در این پهپادها به ترتیب 0.86 متر و 0.91 متر است. مداوامت پروازی پهپاد دزرت هاوک-1 و3 به ترتیب 1 و 1.5 ساعت بوده و برد پروازی "دزرت هاوک-1" 90 کیلومتر است که این میزان در پهپاد دزرت هاوک 3 به 135 کیلومتر افزایش یافته است.

تا پیش از این شکار 6 پهپاد آمریکایی یعنی RQ170 ، MQ-1C ، Shadow ، ScanEagle ، RQ-11 ، MQ-4C و هرمس اسرائیلی به صورت رسمی اعلام شده بود که برخی از آنها توسط سامانه های پدافند هوای مورد اصابت قرار گرفته و منهدم شده و برخی دیگر به دام افتاده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس