کد خبر 994438
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
ماجرای خرید و فروش اینترنتی آمبولانس‌های اورژانس

با یک سرچ ساده در اینترنت به وفور به آگهی‌هایی برمی‌خوریم که با قیمت‌های چند ده میلیونی و چند صد میلیونی، خرید و فروش آمبولانس‌ها را تبلیغ می‌کنند، اما آیا خرید و فروش آمبولانس‌ قانونی است؟

به گزارش مشرق، دکتر پیرحسین کولیوند ‌درباره خرید و فروش آمبولانس و آگهی‌هایی که در این باره در سایت‌های فروش مختلف دیده می‌شود، گفت: موارد خرید و فروش آمبولانس مربوط به آمبولانس‌های خصوصی است. باید توجه کرد که آمبولانس خصوصی جزو اموال کسی است که مالک این آمبولانس‌ها است.

وی افزود: بنابراین از آنجایی که آمبولانس جزو اموالش محسوب می‌شود، اجازه خرید و یا فروش آن را دارد. منتها کسی که آمبولانس را خریداری می‌کند، باید حتما ضوابط استفاده از آن را رعایت کرده و مجوزهای لازم را داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

کولیوند با بیان اینکه کسی که از آمبولانس استفاده می‌کند، ‌ باید بتواند مجوزهای مربوطه را از سازمان اورژانس کشور اخذ کند، ‌تاکید کرد: در غیر این صورت کسی که آمبولانس را بخرد، نمی‌تواند با آن کاری انجام دهد. کار کردن با آمبولانس تابع دستورالعمل و ضوابطی است که از سوی سازمان اورژانس کشور ابلاغ شده است و کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هم بر روی این موضوع کاملا نظارت می‌کنند.

وی همچنین اظهار کرد: البته پلیس هم در شماره‌گذاری چنین آمبولانس‌هایی این دقت را خواهد داشت که آمبولانس از سوی سازمان اورژانس مجوز فعالیت داشته باشد.

رییس سازمان اورژانس کشور درباره سرانجام رسیدگی به موضوع جابجایی سلبریتی‌ها از طریق برخی آمبولانس‌های خصوصی نیز گفت: در این زمینه یک مورد تخلف داشتیم که آن آمبولانس را تعطیل کردیم. آیین‌نامه‌ای هم در هفت صفحه در این زمینه صادر شده است و قواعد و نحوه عمل آمبولانس‌های خصوصی را تشریح کرده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس