علی علیپور

پیشکسوت پرسپولیس گفت: با اینکه همیشه در دربی‌ها تیمی که در رده پایین‌تر بوده وضعیت بهتری در دربی دارد ولی این بار اوضاع پرسپولیس از هر نظر بهتر از استقلال است.

سرویس ورزش مشرق – در آستانه برگزاری دربی 90 بین تیم های استقلال و پرسپولیس بسیاری با در نظر گرفتن جایگاه دو تیم در جدول تصور می‌کنند که تیم پرسپولیس برنده این مسابقه می‌شود. استقلال در رده پانزدهم و پرسپولیس ششم ایستاده‌اند البته با یک بازی کمتر نسبت به دیگر رقبا.

جواد منافی در گفت و گو با مشرق، درباره دربی نودم دو تیم اظهار داشت: همه ما می دانیم شرایط دربی با همه دیدارهای دیگر لیگ فرق دارد ولی خب با یک نگاه کلی متوجه می شویم که هم از نظر روحی روانی و هم بازیکن، شرایط پرسپولیس خیلی بهتر است.

وی ادامه داد: در سالهای گذشته سابقه داشته تیمی که ضعیف تر بوده بهتر بازی کرده است ولی فکر می کنم در این فصل شرایط پرسپولیس خیلی بهتر از استقلال است.

پیشکسوت پرسپولیس یاداور شد: از جمله مواردی که می توان درباره اش برای دربی جدید حرف زد این است که هیچ یک از دو مربی استقلال و پرسپولیس، دربی را تجربه نکرده اند و باید دید که با چه شیوه ای می خواهند تیم شان را آرایش کنند. شیوه دفاعی یا تهاجمی! این خیلی مهم است که چطور روبروی هم صف آرایی می کنند.

منافی خاطرشان کرد: روی کاغذ شرایط پرسپولیس خیلی بهتر از استقلال است چون تیم استقلال نشان داده که هنوز آن تیم آماده نیست و هماهنگی لازم را بدست نیاورده چون تغییرات زیادی داشته است. هم از نظر بازیکنان و هم کادر فنی که شرایط این تیم را سخت کرده است.

بازیکن اسبق پرسپولیس توضیح داد: استقلالی ها در آستانه بازی مهمی که با پرسپولیس دارند شرایط جدولی مناسبی هم ندارند ولی خب پرسپولیس در جدول با یک بازی کمتر ششم است و می تواند با یک برد 9 امتیازی شده و تا صدر بالا برود اما باز هم پرسپولیس نباید فریب جایگاه استقلال را بخورد. چون یک برد می تواند از نظر روحی روانی کمک شایانی به پرسپولیس بکند.

وی افزود: نفراتی که پرسپولیس در این فصل گرفته یا از خانواده پرسپولیس بودند یا مهره های خوب لیگ که این می تواند برتری بازی پرسپولیس نسبت به تیم استقلال را مشخص کند. با این همه شرایط دربی با همه مسابقات دیگر خیلی فرق دارد.

منافی تصریح کرد: حضور بازیکنان باتجربه هم در ترکیب دو تیم از عوامل مهم برای موفقیت در دربی است که نقش مهمی در این راه دارد. البته ز این نظر هم باتجربه های پرسپولیس خیلی بیشتر از نفرات باتجربه استقلال هستند و باز هم هر طور نگاه می کنیم می بینیم که پرسپولیس می تواند این بازی را با برد پشت سر بگذارد.

کارشناس فوتبال کشورمان ادامه داد: کسب برد در دیدار با استقلال می تواند به بازگشت پرسپولیس به صدر و شرایط آرمانی اش کمک کند. البته باید توجه داشت در دربی 15، 20 دقیقه اول خیلی مهم است. باید دید کالدرون چه ارنج و شیوه ای را برای دربی در نظر می گیرد.

مدافع اسبق تیم پرسپولیس درباره وضعیت خط دفاعی پرسپولیس خاطرنشان کرد: خط دفاعی پرسپولیس شرایط خوبی دارد. چه سید جلال باشد و چه شجاع بازی کند یا کنعانی زادگان، فرقی ندارد چون در هر پست دو بازیکن خوب داریم و فکر می کنم تنها مشکل پرسپولیس شرایط گلزنی و خط حمله اش است که وضعیت آرمانی ندارد.

منافی یادآور شد: تیم در امر گلزنی به مشکل برخورده و بازیکن برزیلی که جذب شده هنوز آن شرایط آرمانی را ندارد و ندیدیم آن گلزنی باشد که پرسپولیس نیاز دارد. موقعیت های گل خیلی زیادی را از دست می دهیم.

وی اضافه کرد: نبود یک پلی میکر که بتواند پاس توی در آخر را بدهد به چشم می خورد. خلق موقعیت نیست. سانترهای هدفمندمان هنوز ایراد دارد و نمی توانیم مهاجمان مان را در شرایط گلزنی قرار بدهیم. امیدوارم در این بازی علیپور بتواند گل پیروزی را برای پرسپولیس بزند و از نظر روحی روانی به شرایط آرمانی برگردد و در دیدارهای بعدی به پرسپولیس کمک کند. این خیلی مهم است که علیپور به شرایط روحی روانی خوب برسد. فکر می کنم زدن یک گل او را به روزهای اوجش برمی گرداند.

منافی در پایان تأکید کرد: امیدوارم دربی خیلی زیبایی باشد چون همه این دیدار را می بینند. دوست دارم بازی‌ای باشد که تماشاگران در پایان آن با اعصاب راحت درباره اش حرف بزنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    6 1
    مشکل اصلی گل نزدن پرسپولیس همین جناب علیپوره...از حدود دویست موقعیتی که فصل قبل نصیبش شد ،فقط 16-17 تا گل زد...به این میگن یه فوروارد گل نزن...اگه یه دیوار اون جلو بود بیشتر میزد..
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    7 2
    هرسال با کمک دوستان مدیر در وزارت ورزش و باشگاه با فراری دادن و تغییر بازیکنها استقلال رو دست و پا بسته می کنید و میندازید جلو پیروزی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس