کد خبر 994323
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
فایده هلو برای سلامت چشم و مقابله با سرطان

هلو به عنوان یک میوه بسیار خوشمزه و شیرین دارای فواید متعددی برای سلامت است.

به گزارش مشرق، نام علمی هلو Prunus persica است و فواید متعددی برای سلامت دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود.

بیشتر بخوانید

11 اتفاقی که با حذف گوشت قرمز در بدن می‌افتد

کدام روغن‌ها ناسالم و خطرناک هستند؟

بهبود هضم غذا

هلو سرشار از فیبر محلول و نامحلول است که به هضم بهتر کمک می کند. مطالعات نشان می دهد فیبر نامحلول موجب کاهش احتمال یبوست می شود. همچنین هلو حاوی اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه است که موجب کاهش التهاب شده و مشکلاتی نظیر بیماری کولیت روده، بیماری کرون و سندروم روده تحریک پذیر را درمان می کند.

افزایش سلامت قلب

خوردن هلو می تواند خطر کلسترول بالا و فشارخون بالا را کاهش دهد. همچنین از آنجائیکه سرشار از پتاسیم و دارای میزان کم سدیم است، برای افراد در معرض ریسک بالا مشکلات قلبی-عروقی بسیار عالی است.

محافظت از پوست

هلو مملو از آنتی اکسیدان ویتامین C است. از اینرو به سنتز کلاژن، مولکول مهم برای سلامت پوست، کمک می کند. همچنین از پوست در مقابل اشعه های مضر ماوراءبنفش محافظت می نماید. هلو چین و چروک ها را کاهش می دهد و بافت پوست را بهبود می بخشد. همچنین ترکیبات موجود در هلو به حفظ رطوبت اولین لایه بدن کمک می کند.

پیشگیری از سرطان

مطالعات نشان می دهد پوست و گوشت میوه هلو حاوی دو نوع آنتی اکسیدان مفید موسوم به کاروتنوئیدها و اسیدکافئیک است که دارای خواص ضدسرطانی هستند. همچنین پلی فنول های موجود در هلو از رشد و پیشرفت سلول های سرطانی ممانعت می کنند. در حقیقت آنها می توانند بدون هرگونه آسیب به سلول های سالم اطراف سلول های سرطانی، سلول های سرطانی را نابود کنند.

کاهش علائم آلرژی

اگر شما به چیزی آلرژی دارید، مصرف هلو منجر به آزادشدن هیستامین ها و سایر مواد شیمیایی از طریق سیستم ایمنی تان شده و با مواد آلرژی زا مقابله می کند. مطالعات نشان می دهد خوردن هلو می تواند از ترشح هیستامین ها در خون پیشگیری کرده و علائم آلرژی را کاهش دهد.

بهبود سلامت چشم

طبق نتایج تحقیقاتی، خوردن سه هلو در روز می تواند خطر بروز بیماری چشمی دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن را کاهش داده و از پیشرفت آن جلوگیری کند. این بیماری یکی از دلایل اصلی نابینایی است. هلو سرشار از ویتامین C است که موجب افزایش سلامت چشم و عروق خونی چشم ها می شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس