کد خبر 994203
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
بارش باران تابستانی در رشت

مدیر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی آب منطقه‌ای تهران از افزایش ۶۰ درصدی بارندگی‌های استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش مشرق، محمد شهریاری با اشاره به اینکه میزان بارش‌های استان تهران از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ماه) تاکنون به ۳۸۰ میلیمتر رسیده است، ادامه داد: این میزان بارندگی در مقایسه با سال گذشته ۶۰ درصد و نسبت به مدت متوسط بلندمدت ۴۲ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

پلدختر در معرض سیل جدید

پیش بینی باران "قابل ملاحظه" در ۴ استان

وی با تاکید بر اینکه حجم ذخیره سدهای پنجگانه استان تهران (لتیان، امیرکبیر، طالقان، ماملو و لار) به ۹۴۰ میلیون مترمکعب رسیده است، گفت: سال گذشته در همین بازه زمانی حجم آب ذخیره شده در سدهای استان به ۶۴۰ میلیون مترمکعب رسیده بود که به واسطه بارندگی‌های بسیار مناسب سال آبی جاری شاهد افزایش ۳۰۰ میلیون مترمکعبی ذخیره سدهای تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

شهریاری با اشاره به فعالیت ۹ واحد نیروگاه برق‌آبی استان در سدهای لتیان، امیرکبیر، طالقان، امیرکبیر و نیروگاه کلان، افزود: ظرفیت نصب شده این واحدها ۲۶۸ مگاوات است و بارندگی‌های سال آبی جاری موجب شده است تا نیروگاه‌های برق‌آبی استان با افزایش ۹۲ درصدی تولید خود نسبت به تابستان سال گذشته نقش موثری در تامین برق پایدار پیک تابستان امسال داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف سالانه آب شرب تهران به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است، گفت: تقریبا هر سال ۶ بار حجم مخزن سد امیرکبیر برای تامین آب شرب تهران مورد استفاده قرار می‌گیرد که در شرایط نرمال ۷۰ درصد از آب شرب تهران از آب‌های سطحی و منابع سدها و ۳۰ درصد آن توسط منابع زیرزمینی تامین می‌شود.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش ۳۰۰ میلیون مترمکعبی ذخیره سدهای پنجگانه استان تهران نسبت به سال گذشته امیدواریم با شرایط مطلوب‌تری بتوانیم برای سال آبی پیش‌رو برنامه‌ریزی کرده و با کمترین چالش نیاز آبی استان را در سال آبی ۹۸-۹۹ تامین کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس