آبان ماه؛ بارش باران رکورد می‌زند

مدیر عامل شرکت آب تهران از رشد ۲۹۲ درصدی بارش‌های تهران در سال جاری نسبت به بارش‌های مدت مشابه به طور متوسط در درازمدت خبر داد وگفت: در مجموع ۸۰۲ میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای تهران وجود دارد.

به گزارش مشرق، سید حسن رضوی، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران اظهار داشت: از ابتدای آبان‌ماه تا امروز (هفتم آبان‌ماه) بیش از 60 میلی‌متر بارش در استان تهران داشته‌ایم، به طوری‌که با ثبت 60.4 میلی‌متر بارش در این مدت در حوزه عملکردی استان تهران، رشدی 718 درصدی نسبت به بارش‌های مدت مشابه سال گذشته و رشدی 719 درصدی نسبت به بارش‌های مدت مشابه به طور متوسط در درازمدت به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید:

چرایی آب گرفتگی معابر تهران در بارش دیشب

امکان وقوع سیل در تهران وجود ندارد

سامانه بارشی جدید در راه است

وی افزود: همچنین بارش های سال آبی جاری از ابتدای مهرماه تا امروز در حوزه عملکردی استان تهران، 66.5 میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی 93 درصدی و نسبت به بارش‌های مدت مشابه به طور متوسط در درازمدت، رشدی 292 درصدی داشته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران در خصوص حجم ذخایر سدهای 5 گانه استان تهران گفت: در حال حاضر سد امیرکبیر 132 میلیون و 650 هزار مترمکعب، سد لتیان 49 میلیون و 740 هزار مترمکعب، سد لار 117 میلیون و 870 هزار مترمکعب، سد طالقان 279 میلیون و 70 هزار مترمکعب و سد ماملو 222 میلیون و 890 هزار مترمکعب، آب ذخیره شده در مخازن خود دارند. 

وی خاطرنشان کرد: در مجموع در حال حاضر 802 میلیون و 850 هزار مترمکعب آب در پشت سدهای تهران وجود دارد که نسبت به ذخیره 571 میلیون مترمکعبی زمان مشابه سال گذشته، رشدی 40 درصدی داشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    8 0
    بارشهای پارسال و امسال به برکت بیعت عملی ملت با ولیّ فقیه هست (یعنی شرکت کردن مردم در راهپیمایی جهانی زیارت اربعین به سمت کربلا)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس