کد خبر 993948
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
امضای لودریان هم تضمین است؟

وزیر خارجه فرانسه با درخواست از ایران برای بازگشت به اصول برجام، ابراز امیدواری کرد که واشنگتن در اقدامی عاقلانه برای هیأت ایرانی جهت حضور در مجمع عمومی سازمان ملل روادید صادر کند.

به گزارش مشرق، «ژان ایو لو دریان» وزیر امور خارجه فرانسه امروز (جمعه) با تکرار ادعاهای پیشین درباره توافق هسته‌ای ایران، خواستار بازگشت تهران به اصول برجام شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» لودریان با بیان اینکه مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی برای کاهش تنش‌ها در منطقه است، اظهار داشت: «امیدواریم ندای عقلانیت در موضوع اعطای روادید به رئیس‌جمهور ایران برای حضور در مجمع عمومی [سازمان ملل] پیروز شود».

وی در ادامه از برنامه «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه برای دیدار با «حسن روحانی» همتای ایرانی خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک خبر داد.

بیشتر بخوانید:

تماس تلفنی ماکرون با ولی‌عهد سعودی درباره حادثه آرامکو

فرانسه: مبدا پرواز پهپادها به سمت آرامکو معلوم نیست

«تقریباً مفت»! قیمت پیشنهادی اروپا برای برجام

وزیر خارجه فرانسه همچنین افزود: «ایران باید به صورت کامل به پایبندی به توافق هسته‌ای باز گشته و برای مذاکره درباره دیگر مسائل نیز پذیرا باشد».

لودریان درباره عملیات پهپادی چند روز مقاومت یمن علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی نیز مدعی شد: «ادعای حوثی‌ها در برعهده گرفتن این عملیات، فاقد اعتبار لازم است».

ارتش یمن صبح روز شنبه با 10 پهپاد مسلح به دو پالایشگاه شرکت آرامکوی عربستان سعودی حمله کرد که در پی آن روند تولید و صادرات نفت سعودی‌ها با اختلال مواجه شد. در این حملات دو پالایشگاه نفتی «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در شرق عربستان هدف قرار گرفتند.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد این عملیات یکی از بزرگترین عملیات‌هایی است که نیروهای ما در عمق سعودی انجام داده و پس از رصد اطلاعاتی دقیق و همکاری افراد شریف و آزاده در داخل عربستان سعودی صورت گرفته است.

این در حالی است که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا بامداد یکشنبه ضمن اتهام‌زنی بی‌سند و مدرک به تهران در جریان عملیات یمنی‌ها علیه تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان، مدعی شد هیچ شواهدی از اینکه این حمله از سمت یمن انجام شده باشد وجود ندارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ناشناس IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
    8 0
    خخخ براي چي بايد برگرده؟ اون تو چه خبره؟
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
    8 0
    فرانسه اولین کشوری بود که ماهها قبل از خروج آمریکا از برجام ارتباطات تجاری و اقتصای خود را با ایران قطع کرد و زمینه ساز تحریم های شدید آمریکا علیه ایران شد
  • محمد IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
    6 0
    حدس بزنید کی به این چرک کثیف رو داده که اینقدر با پررویی وراجی کنه. چه دلیلی هست که ایران به آفتابه برجام پایبند باشد؟ میلیاردها دلار مراوده با اروپا که وجود خارجی ندارد؟ چه عاملی جز وادادگی دولت ایران باعث ميشه ایران در این ننگ نامه باقی بماند؟
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
    8 0
    فرانسه خیلی گستاخ شده چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اونا باید به تعهداتشان عمل کنند.
  • CN ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
    6 0
    فرانسه باید هرچه زودتر به برجام باز گردد
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
    4 0
    تجارت با اروپا به غیر ضرر برای ایران چیزی نداره.ایران فقط باید به همسایگان و متحدانش امیدوار باشد وگرنه در معامله با اروپا صرفا مصرف کننده هستیم
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
    2 0
    شما فقط ببند.
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
    0 0
    انقدر اظهاراتشون مضحک هست که بنده در زمان خواندن این خبر این شکلی بودم :-)
  • سعید IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
    0 0
    ایران خطاب به ژان ایو لو دریان: چشم به برجام برمیگردم فرمایش دیگری هم نداری اگه داری بگو خجالت نکش ههههههههههههههههههههه
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
    0 0
    منتظر فرمایش شما بودیم . همین فردا با یه هواپیما برمیگردیم !!¡!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس