photo_2019-09-18_20-41-13.jpg

رزمندگان یمنی در جریان درگیری‌ها در شمال استان حجه موفق شدند ضربات مهلکی را به مزدوران سعودی در بخش‌های «حرض و حیران» وارد آورند.

سرویس جهان مشرق - از شمال غرب یمن خبر می رسد، درگیری ها میان رزمندگان یمنی و نیروهای مزدور تحت فرمان رژیم سعودی در حومه شمال، غرب، جنوب غرب و جنوب شهر «حرض» در شمال استان حجه ادامه دارد.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، نیروهای یمنی با عملیات های مستمر، کمین های دقیق و کارگذاری تله های انفجاری موفق شده اند مزدوران سعودی را زمین گیر کنند و مانع از رسیدن آنان به شهر حرض شوند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یگان تک تیرانداز یمنی نیز در عملیات های جداگانه ای در محورهای شرقی، غربی و جنوبی (شرق مثلث عاهم) شهر حرض موفق شدند ۸ تن از مزدوران سعودی را از پای در آورند.

خبرها از محور جنوب غرب شهر حرض حاکیست، نیروهای یمنی با شلیک موشک های حرارتی توانستند شماری از نیروهای مزدور سعودی را کشته و زخمی کنند؛ رزمندگان یمنی در محور غربی شهر حرض نیز یک خودروی مزدوران سعودی را  منهدم کردند.

در حال حاضر، فاصله نیروهای مزدور رژیم سعودی با شهر حرض از محور جنوب غرب، غرب، جنوب و شمال به ترتیب ۳ و نیم، ۴ و نیم، ۵ و نیم و ۱۰ کیلومتر است و رزمندگان یمنی با دفع حملات از پیشروی آنان جلوگیری کرده اند.

به گزارش مشرق، از محور شرقی بخش «حیران» خبر می رسد، نیروهای ارتش و رزمندگان کمیته های دفاع مردمی عملیات گسترده ای را علیه مواضع مزدوران سعودی انجام دادند و در همان گام نخست موفق شدند خطوط دفاعی آنان را در هم بشکنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی پس از درگیری های سنگین توانستند مزدوران سعودی را در این محور عقب برانند و تعدادی از مواضع را از اشغال آنان خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

شماری از نیروهای مزدور در جریان درگیری کشته و زخمی شدند؛ همزمان یگان موشکی نیز تجمع مزدوران رژیم سعودی را در محور شرق و غرب بخش حیران با شلیک موشک «زلزال ۱» هدف قرار داد و خسارت های سنگینی به آنان وارد کرد.

به گفته منابع میدانی، گروهی از رزمندگان یمنی حملات غافلگیرانه ای را علیه مواضع نیروهای مزدور تحت فرمان رژیم سعودی در جنوب بخش حیران انجام دادند و تعدادی از آنان را به هلاکت رساندند و شماری دیگر زخمی شدند.

به گزارش مشرق، نیروهای یمنی در تلاش هستند مناطق شمال غرب و غرب بخش حیران را از اشغال مزدوران سعودی خارج کنند تا فشارها را در محور جنوبی بخش «حرض» کاهش و به حداقل برسانند.

از سویی دیگر، نیروهای مزدور تحت فرمان رژیم سعودی درصدد هستند با اشغال کامل بخش «حیران»، خود را به منطقه «عبس» در مرکز استان حجه برسانند و راه ارتباطی رزمندگان یمنی را از استان صعده به مناطق ساحلی محدود کنند.

در حال حاضر، حدود ۱۲ درصد از مساحت استان حجه از جمله صحرای «میدی» به همراه نقاطی از بخش های «حیران، حرض و طوال» در اشغال نیروهای مزدور تحت فرمان رژیم سعودی است و سایر مناطق در کنترل رزمندگان یمنی است.

استان حجه از محور غربی با دریای سرخ، از شمال با استان جیزان عربستان و از محور جنوبی با استان الحدیده و المحویت هم مرز است؛ ارسال نیرو و تجهیزات از استان صعده به استان الحدیده از استان حجه می گذرد و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس