رادیو

داستان نمایش جدید رادیویی "آوای شهر" که این روزها از رادیو نمایش پخش می‌شود به ماجرای تاریخی خشکسالی و قحطی نان در تهران دوره ناصرالدین شاه می‌پردازد.

به گزارش مشرق، ژاله محمدعلی، تهیه‌کننده سریال رادیویی (آوای شهر) ضمن  اعلام این مطلب افزود: تهیه‌کنندگی این سریال رادیویی، کار نسبتأ سختی بود، چرا که به لحاظ تاریخی به برهه خاصی پرداخته بود و این مساله زمان تولید نمایش را افزایش داد، تا جایی که در ویرایش متن و محتوای آن طوری انتخاب کردم که به اصل داستان لطمه وارد نشود .

این تهیه‌کننده رادیو نمایش افزود: سختی تهیه‌کنندگی این سریال در انتخاب موسیقی هم وجود داشت، چون باید تصنیف‌های دوران قاجار را که مجددا اجرا شده انتخاب می‌کردم و این انتخاب را کاملا با آن دوران تاریخی تطبیق دادم تا برای شنونده باورپذیر باشد.

بیشتر بخوانید:

چرا مردم سریال‌های شبکه نمایش خانگی را نمی‌خرند؟

محمدعلی درباره تهیه‌کنندگی تخصصی حوزه نمایش رادیویی گفت: تهیه‌کنندگی دیجیتال نمایش رادیویی باعث می‌شود زمان کمتری هنگام ضبط صرف شود، اما از طرف دیگر زمانی که تهیه‌کننده برای تهیه و انتخاب موسیقی می‌گذارد، بیشتر است، در واقع این به نوعی خلوت تهیه‌کننده با اثر است تا آن را به بهترین شکل ممکن برای پخش ارائه دهد.

این تهیه‌کننده رادیو نمایش در پایان گفت: در روند تولید نمایش رادیویی، تهیه‌کننده باید به موسیقی، افکت و فضاسازی و تعامل با همکاران کارگردان، بازیگر، افکتور و صدابردار آشنا باشد تا بتواند فضای نمایش را به درستی درک کند و آنچه را که مورد نظر نویسنده بوده است، برای شنوندگان رادیو باورپذیر سازد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس