رئیسی نمایه

رئیس قوه‌قضائیه به کانادا هشدار داد در صورت عدم رفع توقیف اموال ایران، با همکاری معاونت بین‌الملل قوه قضاییه و وزارت خارجه نسبت به توقیف اموال کانادا از طریق نهادهای بین‌المللی اقدام مقتضی خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سید سید ابراهیم رئیسی پس از بازدید از ستاد قوه‌قضاییه، در جلسه مسئولان عالی قضائی با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار کرد: بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌هایی که به همکاران ابلاغ می‌شود، همگی منبعث از قانون و برای اجرای صحیح قوانین و مقررات است؛ لذا نسبت به اجرای این مصوبات باید اهتمام به خرج داد و آنها را جدی گرفت.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به دستورالعمل اخیر درباره کاهش جمعیت کیفری زندانیان گفت: لازم است قضات و همه همکاران در این زمینه توجه لازم را داشته باشند تا ان‌شاءالله شاهد کاهش جمعیت زندانیان در کشور باشیم.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ حجت الاسلام رئیسی: در مقابل کانادا مقابله به مثل می‌کنیم

رئیسی همچنین در خصوص شعار رونق تولید اظهار کرد: نباید اجازه دهیم این راهبرد در حد یک شعار باقی بماند بلکه باید با حمایت حقوقی، قضایی و تسهیلاتی از کارآفرینان و صاحبان سرمایه، زمینه تحقق این امر مهم را فراهم سازیم. در این راستا، اولویت تسهیلاتی بانک‌ها باید به سمت جریان تولید در کشور سوق یابد و مردم باید در این عرصه شاهد یک اتفاق ملموس باشند.

رئیس قوه‌قضاییه با تأکید بر لزوم رفع معضل اطاله دادرسی و کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی، فعال‌تر شدن دوایر حقوقی سازمان‌ها و نهادها را در این زمینه بسیار موثر دانست و اظهار کرد: از همه دستگاه‌های فرهنگی، رسانه‌ها، صاحبان تریبون و فرهیختگان می‌خواهم که همگی دست به دست هم دهیم و نهضت دانش‌افزایی حقوقی مردم را آغاز کنیم.

رئیسی با تأکید بر لزوم تسهیل دسترسی آزاد جامعه به اطلاعات و دانش حقوقی، پیشنهاد داد: می‌توان با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد، معاونت فرهنگی قوه قضاییه و جامعه حقوقدانان و وکلای کشور، طرحی با عنوان «هر مسجد، یک حقوقدان» را به مرحله اجرا درآورد تا با به‌کارگیری ظرفیت نخبگانی حقوقدانان که در مساجد مختلف کشور وجود دارد، در جهت ارتقای سطح آگاهی حقوقی مردم گامی برداشته شود و به این ترتیب شاهد افزایش نظم در روابط مردم با یکدیگر و در نتیجه، کاهش دعاوی و پرونده‌های قضایی باشیم.

رئیس قوه قضاییه همچنین با تأکید بر لزوم به‌کارگیری مشاوران حقوقی در کنار مشاوران املاک برای ساماندهی قراردادهای مردم، خاطرنشان کرد: برگزاری چند کلاس و کارگاه کافی نیست بلکه باید این آموزش‌ها در همه سطوح فراگیر شود و مشارکت عمومی در این زمینه بسیار اهمیت دارد.

رئیسی همچنین بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های حل اختلاف در سایه فرهنگ ملی و دینی سازش در قبایل، طوایف، روستاها، خانواده‌ها و ... تأکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام کانادا در جهت توقیف اموال ایران، این اقدام را غیرقانونی و بر خلاف تمام میثاق‌های بین‌المللی دانست و تصریح کرد: چنین اقداماتی از سوی کشورهای مدعی تمدن و احترام به حقوق کشورها بسیار تعجب‌برانگیز است و تأکید می‌کنیم دست از این کارها بردارند زیرا ملت ما هرگز زیر بار زور نمی‌رود.

رئیسی به کانادا هشدار داد که در صورت عدم رفع توقیف اموال ایران، با همکاری معاونت بین‌الملل قوه قضاییه و وزارت امور خارجه، نسبت به شناسایی و توقیف اموال کانادا از طریق نهادهای بین‌المللی اقدام مقتضی صورت خواهد گرفت و به هیچ عنوان اجازه تضییع حقوق ملت ایران به هیچ کشوری داده نخواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    28 1
    پروژه آزادسازی باغ قلهک را کلید بزنید. کانادا مستعمره انگلیس است.
    • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
      6 0
      انگل لیس کلی کشور تو استعمار خودش داره از کانادا بگیر تا استرالیا
  • US ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    35 2
    دمت گرم سید... برگردون اون عزت و اقتدار رو
    • IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      1 14
      خخخخخخخخخخخخ باشه حتما. راستی یام رفت بپرسم.کدوم عزت و اقتدار دقیقا؟
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      3 2
      تا افردای چون تو(06:41) که به خودشون باور ندارند و اقتدار را در اونور آب می بینند تو کشور هست و منبع اخبارشون ماهواره است نیاز به دشمن نداریم
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    28 0
    بنظر من با اینهمه قانون قابل اجرا در قوه ی قضائیه دیگه نیازی به دولت نداریم.... دست مریزاد سید بزرگوار، دمت گرم...
  • سامیار IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    22 0
    اگه در حد حرف نباشه دمت گرم
  • صالح IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    28 1
    اگه کاری کنی خودت سید محرومان ،بقیه هیچ
  • 2804 SE ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    2 2
    احتمالا ایران کانادارا توقیف کند سریعا برای خیرد وانبار این کالای استراتژی عجله کنید
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    38 2
    هر روز که میگذرد، حقانیت جناب رئیسی بیشتر معلوم میشه و پشیمانی مردم، که دیگه سودی نداره
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    30 0
    درود بر آیت الله رییسی. لیاقت نداشتیم که شما رییس جمهورمان شوید.
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    26 0
    مگر آقای رئیسی یه کاری بکنه بقیه دولت که دنبال حاشیه سازیند
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    9 4
    پیشنهاد میدهم: اموال تمام ایرانی هایی که تابعیت کانادا و امریکا و انگلیس را دارند به تلافی مصادره شدن اموال کشور ایران توسط آنها، را در ایران مصادره کنید. به هرکس که اموال این کشورها را به شرطی که ایران بتواند مصادره کند، معرفی کند پنجاه درصد جایز بدهید.
  • نوادگان دزدان انگلیس DE ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    21 1
    بهترین دفاع درس ادب دادن به این لاشخورهاست و فقط از از این طریق عدالت بین المللی برقرار میشود. بنظر من ایران باید به کمک کشورهای امریکای لاتین مثل کوبا برود که تحت شدیدترین تحریمهای یانکی هاست. ایران باید نفت بده به کوبا و جاش محصولات کشاورزی بگیره. هر اقدام چاقو کشان غربی رو قبلا با اعلام جواب به متحدان یانکی ها بی اثر کند. محمود جات خالی، روحانی و طیف غربگرا باید از میدون بدر بشند
  • ناصری IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    4 0
    به فریدون ها برخورد؟
  • منا IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    4 1
    جالبه ....اصلاح طلب ها دم از دفاع از حقوق ایرانی ها و عزت پاسپورت ایرانی میزنن ولی انقلابی ها به اون حرفا عمل میکنن .هر کجای دنیا بگی ادمایی داریم که فقط خوب حرف میزنن ولی عمل هیچی ندارن ،ده سال میندازنت توی اسایشگاه روانی ...حدیث داریم که منافق کسی هست که حرف زیاد و عمل اندک دارد . جان امام حسین چاپ کن
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    3 0
    به این میگن فهمیدن زبان دنیا و دیپلماسی واقعی. نه خنده های و توئیت های ظریف برای جماعت گرگ صفت غربی
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    3 2
    بچه های سپاه کشتی های نفتیشون رو توقیف کنید تا آدم بشند.
  • محمد IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    2 2
    آقای رئیسی بهتر شما ابتدا از اموال و دارایی های مردم داخل کشور خودمون شروع کنید که به زور و با نفوذ و قدرت توسط نهاده و ارگانهای مختلف مصادره شده و بیشتر این مصادره ها بی دلیل و بی علت بوده حتی با وجود اسناد و مدارک و رأی دادگاه
  • صادق IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
    0 0
    1.کاخ رز در سعادت آباد 2.در چین و چین تایپه اموال ء کانادا هست 3.صنعت ء فرسوده ء نظامی ء این کانادا تقریبا تمام تکنولوژی ء قطب ء شرق یعنی روسیه و شوروی ء سابق و کره هست. درواقع باید وارد ء جنگ با اروپا شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس