کد خبر 992981
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
آمریکا: حمله به آرامکو با «کروز» انجام شد!

یک مقام آمریکایی مدعی است سعودی‌ها نشانه‎هایی دارند که قضیه حمله پهپادی را منتفی کرده و تقصیرها را متوجه ایران و موشک‌های کروز می‌کند.

به گزارش مشرق، یک مقام آمریکایی در گفتگو با رویترز مدعی شد شواهد حاکی از دست داشتن ایران در حمله به تاسیسات «آرامکو» شرکت نفت عربستان سعودی است.

البته این نخستین باری نیست که آمریکایی‌ها چنین ادعایی را مطرح می‎کنند و در نخستین واکنش‌های مغرضانه، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز انگشت اتهام را به سمت ایران نشانه رفت.

بیشتر بخوانید:

اما آنچه که تازگی دارد این است که مقام آمریکایی طرف گفتگو با رویترز مدعی شده مقامات سعودی نشانه‌هایی (!) دارند مبنی بر اینکه در حمله به آرامکو از موشک های کروز استفاده شده و به زعم آنها این موضوع با گفته حوثی‌ها مبنی بر اینکه حمله با استفاده از ۱۰ پهپاد انجام شده، همخوانی ندارد.

وی همچنین مدعی شد طبق شواهد، حمله از غربی ‌ترین منتهی‌الیه شمال غربی آرامکو تدارک دیده شده و نه از جنوب یمن.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا نیز ساعاتی پیش در یک پیام توئیتری مدعی شد می‌داند چه کسی پشت ماجرای حمله به آرامکو است و آماده پاسخ نظامی به این اقدام است.

با این حال، وی هرگونه اقدامی را به اعلام نظر نهایی ریاض درخصوص عوامل حادثه منوط دانست. 

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    11 0
    آزادی مکه و مدینه از چنگال آل سعود نزدیک است.
  • CN ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    13 1
    اگه کروز ایرانی به این راحتی رادارهای آمریکایی را قتل میگذارند بهتره پینوکیو رجز خوانی نکنه چون ممکنه همین کروزها پایگاهها و ناوهای آمریکایی و متحدان بدبختش را نابود کنه البته بدون اینکه ردگیری شوند.
    • بی نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      0 1
      ای شمایی که با فیلترشکن و با پرچم چین نظر میدی ، آیا خوشحال میشی که کشور عزیزمون بعنوان عامل شروع کننده جنگ معرفی بشه اونم به کشوری که چه خوشمون بیاد و چه نیاد اکثر کشورهای مسلمان حامیش خواهند بود جنگ ویرانی داره ، بدبختی داره ، شما را قسم بخدا و یا به هرچیزی که جز خدا !!( اعوذبالله ) اعتقاد دارید بس کنید ، اینقدر بر طبل جنگ نکوبید ، مردم باندازه کافی بدبختی دارند بخدا قسم
    • قادر IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
      0 0
      نمی بینی با اعمال زور نفت نمی خرن از ایران . نمی بینی جنگ علیه ایران . حتما باید دوتا موشک بخوره تو سرت از خواب بیدار شی . والله به الله جنگ . همین ترس از جنگ دفاع این هم بلا اورده . بعد حالا دوتا شیر یمنی به جای ما سیلی میزنن به استکبار اومدی میگی طبل جنگ نکوبید. به کوفی گفتید زکی
  • DE ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    0 0
    آمریکا: حمله به آرامکو با «کروز» انجام شد!// نه جوجو با کروز انجام خواهد شد.یادداشت کن یادت نره گربه نره
  • مهدی IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    0 0
    عربستان هر طور شده میخواد از زیر بار این ضربه تحقیرآمیز فرار کنه. از طرف دیگه این کارشناس های ناشی وطنی هم نباید نقش ایران رو در این حمله پررنگ کنن. این به نفع ما نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس