کد خبر 992889
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۵
نو عروس در دادگاه

یک نوعروس هنوز در رویای زندگی عاشقانه بود که به راز وحشتناکی از یک خیانت پی برد.

به گزارش مشرق، تازه داماد در اوج گرمای عشق به ستاره با یکی از دوستان صمیمی اش رابطه پنهانی برقرار کرده بود.

چندی پیش ، نوعروس ۲۴ ساله ای درحالی که آشفته و گریان بود به دادگاه خانواده ونک تهران رفت تا پرده از سرنوشت تلخ خود بردارد.

بیشتر بخوانید:

باور کنید قصدم کشتن پسرم نبود

بن بست ۱۶ ساله پس از جنایت شبانه

آشتی کنان مرگبار! +عکس

این زن وقتی در برابر قاضی شعبه ۸۷۵ ایستاد، انگار هنوز خودش نمی دانست چه می خواهد اما مطمئن بود دیگر درخانه شوهرش جایی برای او نیست:

آقای قاضی من اعتماد خود را به همسرم کاملاً از دست داده ام و احساس می‌کنم که دیگر نمی‌توانم حرف‌های او را باور کنم .

قاضی: چه چیزی باعث شده است که اعتماد خود را به همسرتان از دست بدهید؟
من دو سال پیش با همسرم در دانشگاه آشنا شدم. من ۲۵ ساله و او ۲۶ ساله بود. او پسر خوش قیافه ای بود و رابطه ما صمیمی تر شد. خانواده ما از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و ... خیلی از او بالاتر بود. در نهایت ‌سال گذشته با هم ازدواج کردیم. او خیلی به من علاقه‌مند بود اما به طور ناگهانی متوجه شدم که با یکی از دوستان صمیمی من ارتباط برقرار کرده است.

قاضی: چند وقت است که متوجه این موضوع شده‌اید؟
به تازگی متوجه شدم. اصلاً باورم نمی‌شد که دوستم در حق من چنین‌کاری انجام دهد اما مهم‌تر این که باورم نمی‌شد که شوهرم به من خیانت کند.‌

قاضی: از کجا متوجه شدید که همسرتان با دوست تان رابطه برقرار کرده است؟
از مدت‌ها قبل به رفتارهای شوهرم شک کرده بودم. احساس می‌کردم که رفتارهای آرش فرق کرده است. خیلی سرد با من برخورد می‌کند. احساس می‌کردم که آن عشق و علاقه قبلی را ندارد. اما من طبق روال معمول با عشق و علاقه بیشتر به زندگی خود ادامه می‌دادم تا این که یکی از دوستانم من را از ارتباط شوهرم با ناهید که او هم از دوستان صمیمی ام بود مطلع کرد. واقعاً شوکه شده بودم. اصلاً باورم نمی‌شد. تحقیق کردم و متوجه شدم که موضوع کاملاً جدی است و حقیقت دارد.‌

قاضی: آیا موضوع را به شوهرتان هم گفتید؟
بله، گفتم! اول کتمان می کرد بعد با خونسردی موضوع را پذیرفت و گفت که اشتباه کرده است اما خونسردی او و رفتاری که کرده بود من را به شدت عصبانی کرد، مدتی از خانه قهر کردم و به خانه دوستم رفتم چون دلم نمی‌خواست که خانواده من متوجه شوند. بالاخره آمدم خانه، تصمیم گرفتم که او را ببخشم.او هم ظاهراً پشیمان بود و بسیار غمگین به نظر می‌رسید. سعی کردم در خودم و وضعیت خانه و... تغییراتی اساسی ایجاد کنم تا اورا پایبند کنم. البته مطمئن هستم که هرگز از این لحاظ در زندگی کم نگذاشتم. من برای راحتی او حتی سرکار هم نرفتم. دلم می خواست درسم را ادامه بدهم اما ندادم تا فقط زن زندگی باشم. ظاهراً رابطه او با من خوب است اما آن گرمی و صمیمیت گذشته را ندارد. دیگر آن عشق و علاقه در او دیده نمی شود. البته او در گذشته افسردگی داشته که بعد بهبود یافته است. من به او کمک زیادی کردم از جمله شرایط ادامه تحصیل او را فراهم کردم .

قاضی:به نظر شما چه عاملی باعث شد که او به سمت زن دیگری برود؟
نمی‌دانم شاید من کوتاهی کرده‌ام. آن طور که دوست داشت نبودم. البته هرگز از رفتار او چنین برداشتی نداشتم. او به راحتی از عملکرد خود معذرت خواهی کرد و ظاهراً پشیمان بود. البته من هم به موقع موضوع را فهمیدم. اما همان‌طور که گفتم او مثل گذشته نیست و من نمی‌دانم چه کار باید بکنم.

قاضی: یعنی هنوز به آن خانم علاقه‌مند است؟
نه، به طور قطعی نمی‌توانم این را بگویم. البته دوست من خودش را به کلی کنار کشیده است اما همسر من دیگر مثل گذشته نیست.
قاضی: منظورتان چیست؟ احساس می کنید که احتمال دارد مجدد به چنین کاری دست بزند؟
بله. این احساس خیلی من را اذیت می‌کند ولی او هم رفتاری نمی‌کند تا این احساس در من کمتر به وجود آید.‌

قاضی:تصمیمتان برای طلاق جدی است ‌؟
واقعاً نمی دانم. حس می‌کنم که دیگر نمی توانم با او زندگی کنم. اما اگر طلاق بگیرم کجا بروم نه پول دارم و نه کار ، دستم به جایی بند نیست حتی اگر مهریه ام را بگیرم اما می دانم دیگر نمی‌توانم با شوهرم زیر یک سقف زندگی کنم.

بنابه این گزارش، قاضی دادگاه خانواده دستور داد تا شوهر این زن احضار شود و جلسه رسیدگی در حضور هردوی آنان برگزار شود.

تحلیل کارشناس
خیانت برای شکل گیری یک منظومه عاطفی!
دکتر علیرضا شریفی یزدی جامعه شناس و استاد دانشگاه


مقوله خیانت از جنبه ها و ابعاد مختلف اجتماعی و روان شناختی قابل بحث و بررسی است. برخی افراد درباره خیانت ذهنیت اشتباهی دارند و تصور می کنند مردان به خاطر مسائل جنسی دست به روابط موازی و روابط فرازناشویی می زنند در حالی که این قضاوت ها صحیح نیست و مردانی که تنوع طلب هستند دست به خیانت می زنند و روابط جنسی برای شان مهم است. مطالعات نشان می دهد بین ۷ تا ۱۲ درصد مردان خیانت را به خاطر تامین نیازهای جنسی شان انجام می دهند و مردان برای خیانت انگیزه و اهداف دیگری نیز دارند. یکی از مسائل مهم خیانت مردان بحث کمبود عاطفی و توجه نداشتن زوج ها به خواسته های یکدیگر است وقتی همسران به خواسته های یکدیگر که شریک زندگی هم به حساب می آیند بی توجهی یا کم توجهی می کنند به طور قطع پای شان به روابط موازی خارج از خانواده باز می شود.

دلیل دیگر که زمینه ساز خیانت است البته این مسئله برای زنان بیشتر رخ می دهد مسائل اقتصادی است برخی زنان برای تامین هزینه های مالی و اقتصادی شان به سمت خیانت گرایش پیدا می کنند تا از همه لحاظ تامین شوند. در بعد دیگر می توان این گونه مقوله خیانت را بررسی و تحلیل کرد که مردان تنوع طلب به داشته های خود راضی و قانع نیستند و احساس ضعف می کنند. از سوی دیگر نبود روابط عاطفی عمیق، کمبود محبت و نبود هیجان و عاطفه روابط را غیرمنطقی و خارج از هیجان می کند و این نیز مسئله ای برای خیانت به شمار می رود. برخی مردان به دلیل این که در زمان کوتاهی عاشق می شوند خیلی زود عشق شان سرد می شود و احساس کمبود آن ها را به خیانت می کشاند.

ازدواج های تحمیلی از سوی خانواده ها، دلیل دیگری برای افزایش خیانت در جامعه به شمار می رود. یک سری عوامل نیز روان شناختی است که آن ها هم در افزایش خیانت مهم تلقی می شود. داشتن اختلال شخصیت به خصوص شخصیت دو قطبی ، شخصیت مرزی و... امکان خیانت را در این افراد بالا می برد. مسئله پایین بودن اعتماد به نفس و خودانگاری منفی دلیل دیگری برای وجود خیانت محسوب می شود. برخی افراد به دلیل محرومیت عاطفی از سوی شریک زندگی خود برای ایجاد یک منظومه عاطفی مرتکب خیانت می شوند.

منبع:خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • DE ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    8 5
    .....ازدواج های تحمیلی از سوی خانواده ها، دلیل دیگری برای افزایش خیانت در جامعه به شمار می رود.// چرت وپرت بدتر از این تا حالا نخوندم .مثلا آمار وحشتناک خیانت به همسر در اروپا مخصوصا غربیش هم بخاطر تحمیل در ازدواج است !؟ عشقی که با یک نگاه ایجاد شود با یک فشار هم از بین میرود
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    12 31
    این چیزها دعوا ندارد. شوهر شما می تواند تا چهار همسر اختیار کند. دلیلش هم ساده است. مردها اجازه ندارند در ایام عادت ماهیانه سراغ همسرانشان بروند و این برای بسیاری از مردها قابل تحمل نیست و ممکن است دچار همین انحرافات بشوند. خدا هم اجازه داد که مردان بیش از یک همسر داشته باشند. این قطعا بهتر از آن است که نگران خیانت او باشید.
    • IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      4 0
      عادت ماهیانه بهونه قابل قبولی نیست روشهای دیگه ای هستن لطفا توجیه نکنید
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    8 2
    نو عروس 24 ساله من 25 ساله و آرش 26 ساله اعداد با هم نمیخونن
  • ناشناس IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    17 0
    خانم محترم شما بخاطر قیافه با او ازدواج کرده اید و این پیوند دوام و آینده ای نداشته منتها خدا را شکر کن اول زندگی فهمیدی و هنوز می تونی به آینده امیدوار باشی به شرطی که فقط ظاهر و قیافه برایت ملاک نباشد
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    13 2
    کرم دارن همین ! آسمون ریسمون بافتن نداره
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
      1 0
      احسنت .
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    13 8
    مرد حق داره 4 همسر دائمی اختیار کند. این خانم ها چرا خودشون دارن می کشند. حق مسلم مرد هست. مردها در ایران از سوی زن ها حقوقشان پایمال می شود.
    • GB ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
      7 2
      مرررررررد!!!!٤همسر!!واقعا وقتي حرف ميزني فكر هم ميكني!جوان ٢٦ساله اي كهتا ديروز بند كفشش را مامانش ميبسته ميخواد ٤زن بگيره.
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
      5 0
      این پسر نتونست با دو ازدواجش هردو تا رو راضی کنه بخاطر همین که داره طلاق میگیره
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
      0 0
      اینور اینو میگی بعد تو یه صفحه دیگه میگین به خاطر وضع معیشت حتی نمیتونین یه زن هم بگیرین .
  • GB ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    13 1
    پسرهاي دهه هفتادي !!پرورش يافته در ناز و نعمت ملون المزاج و سست عنصر! پسرهايي كه طعم سختي را نچشبده اند يكي يكدانه هايي كه هرچه اراده كرده اند فراهم بوده!چنين پسركهايي در مقام همسري حتما شكست ميخورند!
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    3 0
    در گفته های این خانم توجه کنید علت ازدواج را خوش قیافه بودن اون مرد عنوان میکند خوب اینجوری ازدواج و انتخاب این هم نتیجه اش میشه
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    3 2
    دو سال پیش 25 سالش بوده الان 27 سالشه بعد میزنید نوعروس 24 ساله !
  • باران IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    5 3
    آقای که گفتی مرد حق داره ۴ زن بگیره حتی قران گفته در صورتی میشه که اعدالت بین همشون رعایت بشه
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    3 0
    به نظرم تعهد و وجدان و تقید برای ادامه زندگی لازم هست وگرنه دل آدم هر لحظه به یک سمت میره
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    2 0
    خیانت زناشویی توی دنیا بیداد میکنه خدا لعنت کنه کسانی رو که با کارهای زشت و فیلم های سیاه فکر این مردم رو منحرف و خیانت رو زیبا و منطقی جلوه دادن آدم با دیدن این همه خیانت زناشویی و کارای زشت حالش از هر چی ازدواجه بهم میخوره!
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    3 2
    کلا مردی که جذاب و خوش قیافه باشه رو زن ها ولش نمی کنند که زندگی مشترک سالمی داشته باشه خودشم چون چند همسریه بدش نمیاد و نه نمیگه اگه به زندگی ادم های خوش استیل نگاه کنید متوجه میشید دروغ نیست و به صورت پیوسته معشوقه یا همسر عوض کردن چون گزینه ها زیاد بوده و خاطر خواه زیاد داشتن اما کلا آدم با شخصیت و روح طرف و اخلاقش باید ازدواج کرد نه قیافه اش، قیافه که نون و آب نمیشه، زندگی نمیشه، اخلاق مهمه!
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    2 3
    همتون خفه بشید
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
      2 0
      حالا کی گفته این آقا ازدواج دوم کرده گفتن رابطه پنهانی داشته .
    • تورج DE ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
      1 1
      کاملا باهاتون موافقم کامنتا همش شر و ور نوشتن
  • SE ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    6 0
    چقدر ابله!! چون از نظر اقتصادی بالاتر است خودش را بالاتر از طرف میداند
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    4 0
    شاید حیف باشد یک عده زن وبچه ومرد در یک کانون گرمخانوادگی خود زندگی کنند انقدر چهار تا چهار تا بگویید که اینهاراهم اواره کنید مثل صیغه صیغه که گفتید وهر روز گندش از جایی بلند می شود
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    7 0
    چه مردان بدی پیدا میشوند اخه خیانت نکنید
  • یک زن IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    9 0
    بنظرمن اگه تو زندگی عشق واقعی باشه هیچ وقت خیانت پیش نمیاد من تو زندگی بدترین شرایط اقتصادی داشتم ودارم واز نظر ظاهرهم اون جور ک بقیه میگن از شوهرم خیلی بهترم ولی تا الان حتی تو ذهنم هم بهش خیانت نکردم چون عاشقانه دوستش دارم بااینکه اطرافم مردای خوشتیپ و میلیاردی هم بودن ک میخواستن باهاشون باشم تااز پول بی نیازم کنن ولی لباس دست دوم اطرافیانم پوشیدن ب اونا رو ندادم
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    4 0
    آقای که گفتین مردها میتونن چهارتا زن بگیرند. شما اول ببین میتونی مهریه همون یک زن رو بدهید.
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    29 0
    به نظر من هر زن ویا دختری که پا درراه خطا بگذارد به خودش به روحش وبه جسم خودش خیانت کرده استنه به هیچ کس دیگرمردی هم که با چنین زنی مواجه شد بدون درگیری اورا رها کند
    • ف م SG ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
      0 0
      اگر انسان فبل از ازدواج پاک باشد امکان نداره بعد از ازدواج به بیراه بره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس