کد خبر 992763
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
اس-۴۰۰

وزارت دفاع ترکیه ضمن تأیید خبر تکمیل محموله دومین باتری سامانه دفاعی «اس-400» روسیه، اعلام کرد که این سامانه در آوریل 2020 فعال خواهد شد.

به گزارش مشرق، روزنامه «الشرق الاوسط» گزارش کرد که وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که محموله دومین آتش بار سامانه دفاعی «اس-400» روسیه تا امروز (یکشنبه) تکمیل شده است و این سامانه‌ دفاعی در آوریل 2020 فعال خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

فشار آمریکا به عراق درباره خرید اس 400

ترکیه در حالی، پروژه اس-400 با روسیه را پیش می‌برد که مقامات آمریکایی پیش از این به ترکیه هشدار داده بودند که اگر سامانه‌های اس-400 را از روسیه تحویل بگیرد، از پروژه جنگنده‌های اف-35 خارج خواهد شد و با تحریم‌های جدید آمریکا روبرو می‌شود.

واشنگتن اعلام کرده است که سیستم دفاعی روسیه با ناتو سازگاری ندارد و تهدیدی برای جنگنده‌های آمریکایی «اف-35» است اما با اینحال، از اوایل شهریور ماه، انتقال بخش‌هایی از باتری دوم این سیستم را به ترکیه آغاز شده بود که طبق گفته وزارت دفاع ترکیه، امروز محموله این باتری تکمیل شد.

پوتین بعد از دیدار با اردوغان در نشست مکس 2019، تصریح کرد که ترکیه و روسیه در خصوص احتمال حفظ همکاری در بخش صنعت دفاعی از جمله جنگنده نسل پنجم سوخو 35 و سوخو 57 بحث و گفت‌وگو کردند و ادامه داد که آنکارا نه تنها به خرید جنگنده‌های روس بلکه به تولید مشترک محصولات نظامی با روسیه علاقمند است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    9 5
    تركيه همينجوري قدرت نظاميش خيلي زياده.موندم اينا رو براي چي ميخواد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس