پهپادهای ایرانی در نمایشگاه هوایی روسیه

نمایشگاه ماکس ۲۰۱۹ در حالی دومین رزو برگزاری خود را پشت سر می‌گذارد که نمایش جنگنده سوخو ۵۷ روسیه در روز اول این نمایشگاه خبر ساز شده بود.

به گزارش مشرق، نمایشگاه ماکس ۲۰۱۹ روسیه در حال دومین روز خود را پشت سر می‌گذارد که در روز اول این نمایشگاه نمایش جنگنده نسل پنجم سوخو ۵۷ روسیه و بازدید اردوغان رئیس جمهور ترکیه از این جنگنده سر و صدای زیادی به پا کرده بود.

نمایشگاه ماکس ۲۰۱۹ یکی از بزرگترین رویدادهای هوایی جهان است که طی آن کشور روسیه دستاوردهای خود در حوزه هوایی را با هدف فروش و جذب مشتری عرضه می‌کند.

در این زمینه:

عکس/ حضور اردوغان و پوتین در نمایشگاه هوایی روسیه

در نمایشگاه امسال از نمایش جنگنده سوخو -۵۷ روسیه می‌توان به عنوان بزرگترین رویداد این دوره از نمایشگاه یاد کرد. نمایش این جنگنده در روز اول علاوه بر پوتین اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز از این جنگنده بازدید کرد که این موضوع با سر و صدای زیادی همراه بود.

این موضوع بعد از چالش هایی که بین آمریکا و ترکیه بر سر تحویل جنگنده‌های اف -۳۵ در پی خرید سامانه‌های اس -۴۰۰ توسط ترکیه و عدم تحویل جنگنده‌های اف ۳۵ از سوی آمریکا به ترکیه، حائز اهمیت است و نشان دهنده آن است که ترکیه قصد دار د برای جبارن این موضوع به سمت روسیه برود.

در نمایشگاه امسال علاوه بر روسیه ترکیه و چین هم حضور پررنگی دارند. به نظر می‌رسد حضور ترکیه در نمایشگاه امسال بیشتر جنبه سیاسی دارد زیرا از نطر فیزیکی و نمایش دستاوردها خیلی نکته ویژه‌ای نداشته است.

اما در طرف مقابل چین با یک هدفگذاری مشخص به ماکس ۲۰۱۹ آمده است. چینی‌ها در نمایشگاه امسال از یک سالن بزرگ برخودار هستند و تجهیزات قابل توجهی هم به نمایشگاه آورده‌اند.

ایران هم که از چند سال قبل تصمیم گرفته حضور خود را هر سال پررنگ تر کند امسال با دو غرفه به روسیه آمده است. یک غرفه مربوط به سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع است که در آن دستاوردهای مربوط به این سازمان نمایش داده شده است و در غرفه دیگر هم شرکت‌های دانش بنیان با محوریت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری حضور دارند.

در غرفه‌ ایران چند نمونه از پهپادها وبالگردهای ایرانی به نمایش در آمده است. البته آنطور که مسئولان غرفه ایران اعلام کرده‌اند هدف ایران از حضور در نمایشگاه ماکس ۲۰۱۹ بیشتر جذب مشتری بخصوص برای قطعات پر مصرف هواپیما است که هم متریال و هم طراحی آنها در ایران تهیه شده است.

البته به نظر می‌رسد ایران به شکل بهتری هم می‌تواند در این نمایشگاه حضور پیدا کند. برای مثال در حوزه پهپادی ما از توانمندی خوبی برخورداریم که حتی در برخی حوزه‌ها از روسیه هم پیشرفته‌تر هستیم و خود روسها هم بارها برای همکاری با ما ابراز تمایل کرده‌اند.

نکته قابل توجه دیگر آن است که ۱۴ ماه دیگر تحریم‌های تسلیحاتی ایران بر اساس برجام بر داشته می‌شود و ما در خرید و هم در فروش تسلحات می‌توانیم اقداماتی خوبی داشته باشیم. یکی از فرصت‌های بسیار مناسب برای نمایش دستاوردهای ما در حوزه‌های پهپادی و پدافندی نمایشگاه هایی مانند ماکس است ضمن آنکه با توجه به روابط خوب ایران با روسیه نمایشگاه ماکس روسیه بهترین فرصت برای ارائه محصولات ایران است.

این نمایشگاه که بیش از ۲۵۰ صنعتگر صنعت هوایی ایران در آن حضور دارند تا روز ۱۰ شهریور ادامه دارد.

همچنین بیش از ۸۰۰ شرکت از ۳۵ کشور جهان از جمله شرکت‌های دانش بنیان از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آخرین دستاورهای هوایی و فضایی خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌اند.

توسعه صادرات فناوری‌های صنعت هوانوردی و گسترش همکاری‌های فنی و تجاری و همچنین مبارزه با اثر تحریم‌های ظالمانه اعمال شده بر صنعت هوانوردی کشور، از جمله اهداف حضور متخصصان، صنعتگران و شرکت‌های صنعت هوایی کشور در این نمایشگاه است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس