داورزنی

محمدرضا داورزنی در حالی با حفظ سمت در وزارت ورزش برای انتخابات فدراسیون والیبال نام نویسی کرد که پیش از این اعلام کرده بود، در صورت حضور در انتخابات والیبال از معاونت در وزارت ورزش استعفا می‌دهد.

به گزارش مشرق، در حالی روز آخر زمان ثبت نام نامزدهای انتخابات فدراسیون والیبال امروز (یک‌شنبه) ۲۴ شهریور ماه ۱۳۹۸ پیگیری شد که محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش با حفظ سمت، برای شرکت در این انتخابات نام نویسی کرد تا باعث ایجاد شائبه‌هایی در برگزاری این مجمع شود.

بیشتر بخوانید:

داورزنی برای انتخابات والیبال ثبت نام کرد

*کاندیداها دو شغله نباشند

در تاریخ ۲۳ مرداد ماه ۱۳۹۸ بود که محمدرضا داورزنی در جمع خبرنگاران درباره استعفایش از وزارت ورزش در صورت حضورش در انتخابات فدراسیون والیبال، گفت: "قانون می گوید سرپرست فدراسیون اگر بخواهد ثبت نام کند باید استعفا بدهد. هیچ مسئولی هم در زمان انتخاب شدن نباید دوشغله باشد و باید از سمت خود استعفا بدهد. من سعی می‌کنم در انتخابات فدراسیون والیبال ثبت نام نکنم، اما اگر هم ثبت نام کردم، از معاونت استعفا می‌دهم."

با استناد به صحبت‌های فوق داورزنی، او باید اکنون از سمت خود در وزارت ورزش استعفا کند اما فعلا خبری از استعفای او از معاونت وزارت ورزش نیست تا این سوال مطرح شود که چه دلیلی برای ادامه فعالیت داورزنی در وزارت ورزش وجود دارد و آیا این تصمیم داورزنی مطابق با قانون است؟ ضمن اینکه بارها خود او اعلام کرده بود اگر داوری (سرپرست فعلی فدراسیون والیبال) بخواهد در انتخابات حاضر شود باید از سرپرستی فدراسیون استعفا کند.

*رعایت عدالت در انتخابات

طبق خبرهای موجود به نظر می‌رسد که داورزنی تصمیمی برای استعفا از معاونت وزارت ورزش ندارد که در این صورت، داورزنی همزمان با ثبت نامش در انتخابات والیبال، معاونت توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش را نیز بر عهده خواهد داشت و خود یکی از اشخاصی خواهد بود که باید در تایید صلاحیت کاندیداهای دیگر نظر بدهد.

همواره یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در برگزاری مجامع بحث مهندسی نشدن و رعایت عدالت در انتخابات است که با این اوصاف می‌توان گفت این موضوع عدالت در برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال را زیر سوال می‌برد. باید دید در روزهای آینده وزارت ورزش در این مورد چه تصمیمی را خواهد گرفت.

*اصرار بر مدیریت همزمان دو حوزه بزرگ ریاست

در حالی که هر دو حوزه معاونت قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون والیبال از مشغله های بسیار بزرگی برخوردار هستند، باید دید چگونه حاکمیت ورزش ایران با سپردن هر دو بخش به یکنفر موافقت می کند. از سویی شخص داورزنی چگونه می تواند همزمان در هر دو بخش حاضر شده و مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهد. والیبال و حوزه معاونت وزارت ورزش در بهترین حالت با مدیران پاره وقت اداره خواهد شد که این موضوع بی تردید با اصول مدیریت سازگار نیست.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس