کد خبر 992760
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
خلیج فارس

با در دستور کار قرار گرفتن حفر چاه‌های اکتشافی جدید در اطراف میدان گازی پارس جنوبی، احتمال کشف ذخایر جدید گاز در قالب بلوک‌های گازی و یا حتی میادین جدید گازی وجود دارد.

به گزارش مشرق، منابع گازی خلیج فارس را بیشتر با نام میدان مشترک پارس جنوبی می‌شناسیم که در طرف قطر به این میدان مشترک، گنبد شمالی می‌گویند. اگرچه میدان مشترک پارس جنوبی بزرگترین میدان گازی مستقل جهان است، اما منابع گازی خلیج فارس به ذخایر این میدان مشترک محدود نمی‌شود. میادینی چون پارس شمالی، گلشن و فردوسی نیز میادین گازی مهمی در خلیج فارس هستند که به‌علت مستقل بودن مخازن آنها (واقع شدن کامل در آبهای سرزمینی ایران) تاکنون در اولویت توسعه قرار نگرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

علاوه بر میادین کشف‌شده، بررسی ظرفیت‌های بیشتر در زمینه تولید گاز، با توجه به پیش‌بینی افت فشار مخزن پارس جنوبی در آینده‌ای نزدیک در دستور کار قرار گرفته و حاصل اولین تلاش‌ها در این زمینه به کشف میدان گازی بلال (بخش شرقی میدان گازی پارس جنوبی) منجر شد.

حفاری چاه‌های اکتشافی در اطراف میدان گازی پارس جنوبی ادامه دارد. محمد مشکین‌فام، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در این خصوص، با اعلام اینکه "به‌منظور جلوگیری از افت فشار و افت تولید گاز دو برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت تعریف کرده‌ایم"، گفت: "اسیدکاری چاه‌ها، مشبک‌کاری چاه‌ها، تعمیر چاههایی که 10 سال در مدار تولید هستند و نصب خطوط لوله جدید بین سکوها و بین سکوها و خشکی از جمله برنامه‌های کوتاه‌مدت بوده و در راهکار بلندمدت روی بلوک‌های اطراف میدان گازی پاس جنوبی مثل بلال، یلدا و بخش شمالی پارس جنوبی متمرکز شده‌ایم".

درواقع با حفر چاه‌های اکتشافی جدید در اطراف میدان گازی پارس جنوبی، احتمال کشف ذخایر جدید گاز در قالب بلوک‌های گازی و یا حتی میادین جدید گازی وجود دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس