رئیسی

زمان صدور یا اعلام حکم برخی از پرونده‌های فساد اقتصادی مهم نزدیک است که متهمان آن از وابستگان به اصحاب و محافل قدرت هستند. هر چه که به آن موعد نزدیک می شویم، سناریوهایی از سنخ «دختر آبی» تکرار می‌شود.

سرویس سیاست مشرق- در روزهای اخیر، ماجرای جنجال گسترده بر سر خودسوزی دختری به نام «سحر خدایاری» که با اسم «دختر آبی» در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطرح شد، یکی از ملتهب‌ترین موضوعات عرصه سیاسی و اجتماعی کشور بود. درست در روز عاشورا و زمانی که شیعیان سیدالشهداء دل و جان به عزای ایشان و خاندان و اصحاب بزرگوارشان سپرده بودند، ناگهان  با خط‌دهی یک سایت خبری وابسته به یکی از سیاستمداران متنفذ، آتش تهیه سلبریتی‌های سینمایی و ورزشی، ماجرای خودسوزی خدایاری به سرخط خبری شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها تبدیل شد.

حقیقت آن است که دست‌کم در سه‌دهه اخیر از عمر انقلاب اسلامی، این قبیل «موج سازی»های ناگهانی، که دارای لایه‌های پنهان و پیدا به لحاظ علل و اهداف و نتایج است، بارها تکرار شده است. ساده‌ترین نوع مواجهه‌ی تحلیلی با این نوع «موج‌سازی»ها، این است که صرفا بر اساس ظواهر امر و اصطلاحا «لایه اول» اجزای سازنده موج آن را بررسی کنیم. یعنی در این مورد خاص، با تحریک برخی کانون‌های داخلی و خارجیِ به هم‌پیوسته، مطالبه‌ی «ورود زنان به ورزشگاه آزادی» بر موج ماجرای خودسوزی خدایاری سوار شد تا بهانه‌ای برای ایجاد فشار اجتماعی بر نظام از داخل و بدنام‌سازی نظام در خارج از کشور ایجاد شود.

اما کسانی که اندکی با مکانیسم این سنخ موج‌سازی‌ها آشنا هستند و سوابق و مصادیق پیشین را بررسی کرده‌اند، به ورای این عوامل و اهداف لایه اول می روند و با بررسی بسترها و زمینه‌ و زمانه موج‌سازی، اهداف لایه پنهان را می یابند.

مهم‌ترین پروژه‌ای که در حال حاضر و همگام با آغاز گام دوم انقلاب، در سپهر جمهوری اسلامی در حال انجام است، بحث «مقابله با مفاسد اقتصادی» است که هدف غایی آن پاکسازی و سالم‌سازی و به تعبیری «حجامت» نظام از حلقه‌ها و شبکه‌های فساد اقتصادی است که خود این فساد اقتصادی، محور و کانون مشکلات در حوزه‌های دیگر کشور است.

در پیشانی این اَبَر-پروژه نظام، قوه قضاییه‌ای قرار دارد که با آمدن حجت الاسلام رییسی، هوای تازه‌ای از امید را در دل ملت ایران دمیده است. مبارزه بی‌تبعیض و بی مماشات با متهمان فساد اقتصادی و اخلال در نظام اقتصادی کشور و تضییع گسترده حقوق جامعه، امیدهای بسیاری را در دل علاقه‌مندان و دلسوزان کشور برانگیخته است که جمهوری اسلامی ایران در آغاز دهه پنجم عمر پربرکت خود، قدم‌های خویش را استوارتر از همیشه به سوی آینده برمی دارد و سایه وحشت را بر سر شبکه‌های اتلاف کننده حقوق مردم، سوء‌استفاده‌گران از قدرت، حرام‌خواران و نفوذی‌های دشمن که همگی استحاله تدریجی و پوک و پوچ‌سازی نظام از درون را دنبال می کنند، گسترانده است.

طبیعی است که در این شرایط که تیرهای متعددی که در دو سال اخیر از خارج از مرزها و از ستاد  فرماندهی نظام سلطه به سوی نظام و محور مقاومت پرتاب شده، یکی یکی به سنگ می خورند و قدرت و نفوذ جمهوری اسلامی و متحدان آن در منطقه و در عرصه بین‌الملل تثبیت می شود و دشمنان قسم‌خورده ایران و محور مقاومت، از نتانیاهو و بن سلمان و جان بولتون در تور رسوایی‌هایی متعدد و سرشکستگی شکست دست و پا می زنند، دشمن به فکر فعال کردن حداکثری هسته‌های نفوذی خود در درون کشور بیافتد تا اجازه عبور نظام را از این بزنگاه تاریخی با سرافرازی و صحت و عافیت ندهد.

پس برای نیل به این هدف، باید ابر-پروژه نظام، یعنی «مبارزه با مفاسد اقتصادی» و متولی و مجری اصلی آن، قوه قضاییه، در یک رشته عملیات رسانه‌ای مشروعیت‌زدایی و هتک حیثیت شود و برای این پروژه چه زمانی بهتر از ایام عزاداری محرم و به طور خاص عاشورای حسینی، که بهترین موقعیت ممکن را به سناریونویسان برای همانندسازی قوه قضاییه جمهوری اسلامی با اشقیای حاضر در کربلا با موج سواری بر پیکر سوخته‌ی «دختر آبی» می دهد.

قوه قضاییه تحت مدیریت حجت الاسلام رئیسی، چنان عملیات مبارزه با حلقه‌ها و شبکه‌های فساد را عمیق و دقیق طراحی کرده که فضا را برای اعمال نفوذ شبکه حامی مفسدین (که می توانند در هر هیات و قالبی حضور داشته باشند و عضو هر جناح و جریانی هم باشند) در پرونده‌های مورد رسیدگی ببندد.

نقطه قوت و مرکز ثقل عملیات ضدفساد قوه قضاییه در مقطع حاضر، «فراجناحی» بودن این برخوردهاست، از همین رو، اگر پرونده فساد حسین فریدون و مهدی جهانگیری از یک سو در فوریت رسیدگی و صدور حکم قرار می گیرد، از سوی دیگر اکبر طبری و حسن رعیت هم در گام‌های اول بازداشت می شوند، تا این پیام صادر شود که «کشتیبان را سیاستی دگر آمد» و مصلحت‌سنجی‌ها و ملاحظات و مماشات قرار نیست راهی در برنامه‌های ضدفساد قوه داشته باشد.

از قضاء، این گام های هوشمندانه رئیسی و تیم‌های قضایی و و ضابطین عمل کننده به خوبی نشان می دهد که هدف و غایت نهایی این اَبَر-پروژه نظام، زیر ضرب بردن آن «دولت پنهان» این است که در طول سالیان در ظواهر و قالب‌های مختلف، در دستگاه‌های حاکمیتی(و حتی بخش‌های حساس) رخنه کرده و در کنار شبکه‌های اقتصادی، شبکه‌های سیاسی، قضایی و امنیتی و البته رسانه‌ای هم برای ایجاد شبکه‌های سازمان‌یافته مفاسد اقتصادی(که قصد آن البته در نهایت سیاسی و همانا استحاله درونی نظام است) ایجاد کرده است.

اقدامات قوه قضاییه ذیل این پروژه به خوبی این سیگنال را صادر کرده است که از قضاء این اراده و عزم خود نظام است که بر مقابله با «دولت پنهان» قرار گرفته است، وگرنه بازیگرانی و مهره‌هایی چون مصطفی تاجزاده که تلاش کردند با سواستفاده از کلیدواژه «دولت پنهان» نظام و نهادهای انقلابی را(که در سنگر اول و خط مقدم مبارزه با دولت پنهان هستند) در جایگاه متهم بنشانند، خود مهره‌ی «دولت پنهان» حقیقی هستند و ماموریت آنان قلب واقعیت و دادن آدرس عوضی است.

تاجزاده و همگنان او (که خود عضو محفل امنیتی جریان خاص هستند) بازوهای رسانه‌ای دولت پنهان هستند که در حالی که هیچ سابقه و عقبه‌ای در مبارزه حقیقی با فساد ندارند و حتی در حد یک توئیت به پرونده‌های فساد نپرداخته‌اند، در بزنگاه‌های خاص به عنوان عوامل رسانه‌ای «سناریونویسان» وارد صحنه می شوند و با شلوغ و ملتهب کردن فضا، عملیات‌های فوق‌الذکر را پیش می برند تا در لایه اول، به عقده‌گشایی با نظام بپردازند و در لایه دوم، اهداف پنهان سناریونویسان «محفلی» را پیش ببرند. مصداق آن، همان توئیت به شدت تحریک‌کننده و ضدامنیتی است که تاجزاده در گرماگرم جنجال «دختر آبی» منتشر کرد.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

سکوت اصلاحات در برابر اقدامات ضدفساد رئیسی/ چه کسانی از فاش شدن ماهیت «دولت پنهان» می‌ترسند؟

ریشه جنجال «دختر آبی» کجاست؟/ چگونه اصلاح‌طلبان، پیاده نظام اندیشکده صهیونیستی توانا شدند؟ +تصاویر

جنس سناریو نویسی «محافل خاص» با هدف «مشروعیت‌زدایی» و موج‌سازی با هدف نقطه‌زنی، که دست کم از سال ۷۷ (غائله قتل‌های زنجیره‌ای) مکانیسم آن برای اهل فن آشناست، این‌گونه است که هیچ‌گاه بین نقطه مبداء و هدف سناریو، یک خط مستقیم و سرراست وجود ندارد، بلکه مجموعه‌ای نقاط واسط در این بین وجود دارد که البته همراستا با هدف نهایی هستند، ولی کار ردیابی هدف اصلی را برای اذهان عادی دشوار می کنند.

در سناریوی «دختر آبی»، مجموعه‌ای از اهداف همراستا ولی فرعی بین نقطه شروع سناریو و هدف وجود دارد: ایجاد فشار اجتماعی روی نظام بر سر مطالبه رفتن زنان به ورزشگاه، بدنام‌سازی نظام در سطح بین‌المللی، مواجه کردن نظام با محرومیت‌ها و محدودیت‌های بین‌المللی بر سر این موضوع با گرای کانون‌های داخلی، دوقطبی‌سازی اجتماعی، ایجاد تقابل بین اقشاری از زنان با نظام و.....

اما مقصد و هدف نهایی، ظالم‌نمایی و «یزیدسازی» از دستگاه قضایی است که بخش عمده توان و تمرکز آن در مقطع کنونی روی اَبَر-پروژه‌ی مبارزه با مفاسد اقتصادی و زیر ضرب بردن شبکه‌های فساد تنظیم شده است. هدف نهایی مخدوش‌سازی تصویر نهادی است که در حال حاضر در سطوح مختلفی از رسیدگی به پرونده‌های فساد قرار دارد که ریشه نهایی قریب به اتفاق آن‌ها به «دولت پنهان» می رسد.

طبق اخبار واصله، زمان صدور یا اعلام حکم برخی از پرونده‌های فساد اقتصادی مهم نزدیک است که متهمان آن از وابستگان به اصحاب و محافل قدرت هستند. هر چه که به آن موعد نزدیک تر می شویم، قطعا سناریوهایی از سنخ «دختر آبی»، «دختر قرمز»، «دختر خیابان انقلاب» و... با بسامد بیشتری تکرار خواهند شد تا با هزینه‌سازی‌های متعدد، هم اذهان عمومی را از اصل ماجرا منحرف کنند، هم با ایجاد فشار اجتماعی حول اولویت‌های جعلی، نظام را به کُند کردن روند پیشبرد پروژه‌های حیاتی خود وادار کنند و البته در نهایت چهره نهادهای متولی این پروژه‌های حیاتی را مخدوش نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    32 24
    تا وقتی حاضر نیستید قاطعانه از شریعت اسلامی دفاع کنید و نظر صریح مراجع تقلید را در مورد حرمت تماشای مستقیم بدن مرد به گوش مردم برساید. آش همین است و کاسه همین. چرا زنان را به تماشای مسابقات زنان تشویق نمی کنید؟ آیا نمی دانید همانطور که زنان دوست دارند مسابقات مردان را تماشا نند مردها خیلی بیشتر دوست دارند مسابقات زنان را تما شا کنند؟
    • حیدر صالح IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      10 7
      درد مملکت ورود پسران یا دختران به ورزشگاه نبوده و نیست به قول رحیم پور ازعدی " اگر چه دولت بگه خدایی در کار نیست. درست است خدایی در کار نیست ! اما بفرمایید بگویید در این چند سال زمام امور مملکت در دست شما بوده برای مردم چه کردید ؟؟"
    • IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      10 5
      مگه کشتی میخوان نگاه کنن! شما فوتبال نمیبینید تو خونه؟!!!
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      6 6
      بابا حالا مراجع به کنار، علم روانشناسی هم صریحا به انحراف هیجان حین تماشای مسابقات ورزشی به هیجان جنسی تاکید می کنه (هیلگارد، روانشناسی عمومی، فصل هیجان) تا کی باید به خاطر چند مزدور و چند ساده لوح کوتاه بیاییم. مگر فیلم اعتراض زنان برزیلی تماشاگر فوتبال به شوخی های جنسی و ..... مردان تماشاگر را ندیده اید. ماجرای این دختر هم ملعبه دست اختلاسگرانی شده است که این روزها پرونده شان در دادگاه به جریان افتاده و مردمی زودباور سیاهی لشکر انها شده اند
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      4 8
      اگر زنی دلیل خاصی نداشته باشد که وزرش مردان را تماشا نمی کند! می زود به تماشای مسابقات بانوان. اما لازم است بدانید آنچه حرام شده نگاه مستقیم است نه نگاه به تصویر. هر چند نگاه به تصویر هم اگر از روی شهوت باشد حرام است. این بار هزارم که جواب این شبهه را می دهیم.
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    22 15
    شما کاری به انگیزه دشمن نداشته باشید. ما باید ببنیم چه شده که برخی از زنان تا بدان حد سقوط کرده اند که یک حرام شرعی مثل تماشای مستقیم بدن مرد نامحرم را بزرگترین حق خود تلقی می کنند تا حدی که خودکشی را هم برای رسیدن به این حق جویز می کنند. دلیلش واضح است. بالارفتن بی سابقه سن ازد.اج و مبتلا شدن بسیاری از زنان مجرد به انواع افسردگی ها و بیماریهای روحی و روانی ناشی از سلب شدن یک حق طبیعی و شرعی.
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    13 16
    آیا از مچ تا بازوی دست و از زانو تا مچ پای مرد، جزء بدن حساب می شود و‏‎ ‎‏نگاه کردن به آن حرام است؟‏ امام خمینی: بسمه تعالی، نظر به بازو یا ساق پای مرد نامحرم بر زن حرام است. ‏(کتاب استفتائات امام خمینی (س). سوال9885). . آيا همان گونه كه نگاه مرد به زن حرام است، نگاه زن به مرد نيز حرام است؟ همه مراجع (به جز بهجت و سيستانى): آرى، نگاه زن به بدن مرد نامحرم [به جز سر، گردن و دست ها و جاهايى كه معمولا آن را نمى پوشانند ]حرام است؛ هر چند بدون قصد لذت باشد. آيات عظام بهجت و سيستانى: نگاه زن به بدن مرد نامحرم با قصد لذت حرام است و بنابر احتياط واجب بدون قصد لذت و ترس افتادن به حرام هم نيز [به جز قسمتى از بدن كه معمولا آن را نمى پوشانند مانند سر و دست ها ]جايز نيست.
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      7 12
      این تفکر شنا در زنان حال و در جامعه فعلی صحیح نیست. در واقع این حرفها فایده نداره برادر... شما با یک مومن صحبت نمی کنید که بفهمه حجاب و حیا چیه تا براش تعیین کنید دیدن کجای بدن برا نامحرم حرامه! بخش قابل توجهی از جامعه اصلا نماز نمی خونند روزه نمی گیرند و بدیهیات دین رو نمی دونند، بخشی حتی به عناد با دین درافتادن.
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    40 20
    نتیجه اینکه ابراهیم بت شکن در راه فساد زدایی از نظام جمهوری اسلامی زده تو خال تا تهش برو ما هم همه جانبه ازت حمایت میکنیم
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    21 11
    تاجزاده خود جنایتکار است در قائله ی خلخال به دستور او زن و بچه مردم به آتش کشیده شد و طفل ششماهه را آتش زدند و در محاصره آتش گداختند لعنت بر این جنایتکار متاسفانه رسیدگی نشد
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    8 22
    ببین مشرق من خودم عاشق آقای رئیسی ام اماتوداری صورت مسئله روپاک میکنی آبروی ایران رفته چجوری میشه جمعش کرد؟
    • IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      8 12
      با دروغ بنفش آبروی ایران رفت ، نه با دختر آبی
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    16 8
    مبارزه با فساد ، هزینه دارد امیدوارم آقای رئیسی همانند مردان خدا فقط به دنبال رضایت خدا باشد. نه لبخند رضایت چند تا آدم حرامزاده
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    16 11
    دوستان و هموطنان. نفوذی ها و دشمنان سعی در به حاشیه بردن قوه قضاییه در این بزنگاه مهم رو دارن. انها سعی در حاشیه سازی برای خادمین مردم دارند تا فسادهاشون ماست مالی بشه خواهشا اگر انقلاب و ایران رو دوست دارید به خاطر ماجرای دختر ابی و امثالهم همچنین محاکمه سلبریتی ها و نماینده های خاطی روی قوه قضاییه فشار نیارید تا به وقتش " قاضی القضات کارهای مهم تری در پیش دارند"
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    17 13
    هر چه شلوغ کاری بکنند. نمیتوننددوباره مردم گول بزنند. وبا جیغ بنفش خودشون رسواتر می کنند. مردم می دانند قوه قضا آمده تا ریشه فساد. ورانت. همان دولت پنهان. را بخشکاند
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    11 8
    یا حسین حرب لمن حاربکم
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    19 12
    پروانه سلحشوری اعدام باید گردد چون کسی که اشوب ایجاد میکنه حتما میدونه ممکنه(قطعا) کسانی تو اشوب کشته بشن پس باید اولین کشته کسی باشه که اتش به انبار باروت خود ساخته اصلاحات میبره
    • TR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      12 5
      هرکی همفکر تو کلنگ نبود اعدام باید گردد!!!
    • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      4 8
      رسما یارو دعوت به شورش کرده می گویند اختلاف نظر است!
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    11 9
    قوه قضاییه باید بدون توجه به فشارهای اصحاب قدرت و ثروت به پرونده مفسدان اقتصادی دانه درشت رسیدگی نماید و مردم هم از دستگاه قضایی حمایت می کنند.
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    10 9
    روزانه چند نفر به علت فقر و... در ایران خودکشی می کنند ولی کسی برای اینها هیایویی راه نمی اندازه ولی فقط به خاطر چندتا پرونده فساد این هیاهو دختر ابی را راه انداختند حالا حساب کنید روزی که قرار باشه میزان ثروت مسئولین و وزرا مورد برررسی قرار بگیره و قانون از کجا اوردی و مشروعیت ثروت مسئولین به اجرا دربیاید چه اتشی در کشور بپا کنند ؟ ایا در زمانی که قانون از کجا اوردی و مشروعیت ثروت مسئولین به اجرا دربیاید صاحبان قدرت و ثروت سکوت می کنند ؟
  • زن خوشبخت ایرانی IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    11 14
    فعلا که تو خودت بیشتر موج سواری میکنی مشرق. این چندمین مقاله بلند بالاته که به موضوع دختر آبی ربط میدی. بابا دست بردار اصلا قبول از اول انقلاب زنها رو رو تخم چشمشون گذاشتند هیچ هیچ مشکلی هم در هیچ عرصه ای نبود. اون هیچکسی هم که میگن به سحر نگفته بود که زندانی میشه ترغیب کرده که خود سوزی کنه سحر هم دیده خود سوزی یک کار خیلی ساده و بدون درد و خونریزیه بسادگی قبول کرده اصلا میگن عادت به اینکار داشت روزی دوبار مثل دوش گرفتن خودشو آتیش میزد اینه که میدونست کار ترسناکی نیست زود گول استکبار جهانی رو خورد
  • ناشناس IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    14 11
    نیروهای خدوم وزارت اطلاعات وسپاه دوبال انقلاب هستند وبا چشمان تیز بین خود مراقب دولت پنهان به اصطلاح خود اپوزسیون هستند و پس از سربرآوردن از پیله حیله گرشان نمایان شده وضربه آخررا خواهند خوردومطمئن باشند مردم ایران خیلی باهوش تر عاقل ترآن هستند که با چرندیات این مفسدان به آتش نهان این فتنه گران بیافتند
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    4 5
    از این خانمایی که پلاکارد دست گرفتند بپرسید دختر آبی چطور فوت شد؟ جواب میدن زیر شکنجه های رژیم در بند انفرادی لابد دیگه!!!
  • فاطمه IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    4 10
    پروانه سلحشور ننگ بر تو باد به امید این هستیم که خفت تو رو ببینیم لطفا اون چادر رو از سرت بردار تو ننگ اسلام هستی و اون پوشش پاک و طاهر اصلا بتو نمیاد از خدا رسوایی تو میخواهم
  • SE ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    15 8
    دوستداران و حامیان دختر آبی چرا به او ملحق نمی شوید
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    18 9
    احمقا اونا که شمارا به لخت شدن تشویق میکنن دنبال این نیستند شرایطی فراهم کنن که بتونید ازدواج کنید
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      1 7
      وای خداااااااااا! جانا سخن از دل ما میزنی... کی دلسوزه برای مردم، فقط اینهایی که سرو صدا راه انداختند، به فکر صندلی خودشون هستند. فقط و فقط.
  • سامان IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    2 5
    من نمیدونم چرا یه عده شدن کاسه داغتر از اش!!!! اینکه تا این نظام یا هر کشور دیگه ای بخواد به یکی تذکر بده اونم بخواد خودکشی کنه و یه عده هم بخوان سو استفاده کنند که نمیشه!!!! یعنی چی!!!!!
  • IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    1 5
    عکسه شبیه صفحات اول نشریات پورن است.
  • IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    2 5
    البته کشته سازی بوسیله ایادی استعمار در برهه های حساس ترفندی است که برای منورالفکرهای تهی مغز استفاده میشود ولی در بعضی دادگستریها رفتار با ارباب رجوع بسیار زننده و مشمئز کننده است و امید وارم خدا به ایت الله رییسی قوت بدهد. و به این موضوع هم رسیدگی کنند
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    8 7
    به خانوم پروانه سلحشور پیشنهاد می کنم در حمایت از دختر آبی خودش را جلو مجلس آتش بزند حتما ما هم برای هورا کشدن می آییم
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    5 5
    خشاب های آمریکا و نوکرانش و فتنه گران و کل ضد انقلاب داره خالی میشه. پیروزی از آن ملت انقلابی و مسلمان ایران است. درود بر مقاومت اسلامی. با این آبی بازی ها هم دردی از فتنه گران دوا نخواهد شد.
  • وحید IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    5 4
    من نمیدونم چرا برخی از این بازیگران زن و مرد و فوتبالیستها چجوری حرام خدا را حلال میکنند و توجیه براش میارند. بابا اگه از منظر دینی هم به قضیه نگاه نکنیم، وقتی زنان بیاند تو ورزشگاه هم فوش ناموسی میشنوند، هم ممکنه برخی از اونها با چند تا پسر دیگه دوست بشند و زمینه بدگمانی شوهرشون و خدایی نکرده خیانت و آزار از طرف شوهر به خاطر شکاکیت فراهم بشه و هم زن در اثر نگاه به بدن مرد ممکنه به فساد بیفته و از شوهر خودش سرد بشه، چرا ماها نمیخایم حق را بپذیریم!!!!!!
  • رامین آزاد IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    5 2
    آقا رییسیس یه دونه باشه.بر دشمناش لعنت که نمیتونن ببینن عدالت رو و با حواشی ها میخوان اصل رو فراموش کنن ای اف بر ما که خوب بازیگر دشمنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس