رئیسی: قضات به کارشناسان مدارک بدهند/ کارشناسان موجب تحیر قاضی نشوند

رئیس قوه قضائیه گفت: پایان عمر مفسدان اقتصادی فرارسیده است و این اقدام قوه قضائیه همانند موجی فساد در کشور را با خود خواهد برد و این اقدام ادامه‌دار خواهد بود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز در دیدار با علما و روحانیون استان کردستان که در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: برای حضور در بین روحانیون که در شهر و روستا در سنگر مسجد از شریعت و حقوق مردم و حق‌الله دفاع می‌کنند و هدایتگر مردم هستند، افتخار می‌کنم. 

رئیس قوه قضائیه اذعان داشت: فلسفه روحانیت و ماموستاها این است که نسبت به علم‌افزایی اقدام جدی کنند و هیچ وقت خود را بی‌نیاز از علم ندانند.

به گفته وی، نورانیت در گرو کلمات اهل بیت عصمت و طهارت است و زبان ما نورانی می‌شود و تاثیرگذاری در جامعه به برکت آیات قرآن و اهل بیت افزون می‌شود.

بیشتر بخوانید:

حجت الاسلام رئیسی: صیانت از حقوق مردم یکی از وظایف قوه قضائیه است

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: اگر کسانی که در جایگاه علم و دانش هستند خود را تقویت کنند نمی‌گذارند دین به تحجرات و تفکرات تکفیری آلوده شود.

وی گفت: امروز دین مورد هجمه دشمن است در سایت‌ها و فضای مجازی می‌خواهند مردم را نسبت به دین دچار تردید کنند برای اینکه مردانی اهل ایستادگی حضور و ظهور پیدا نکنند لذا روحانیت باید تلاش کنند معنویت در جامعه افزایش پیدا کنند.

به گفته حجت‌الاسلام رئیسی، پایین‌بودن جرم و جنایت در کردستان، جدای از اقدامات دستگاه انتظامی، قضایی و سپاه، به افزایش معنویت در این استان برمی‌گردد.

رئیس دستگاه قضا گفت: اینکه گروه‌های تکفیری بیایند ذهن جامعه را دچار تردید کنند اگر آشنایی مردم با دین قوی باشد، امواج آن پرخروش خواهد شد و سوارشدن بر این سفینه رهایی‌بخش و نجات‌بخش خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما باید دین و ارزش‌های اسلام، روش زندگی اهل بیت عصمت و طهارت را برای مردم بیان کنیم چرا که اهل بیت محور وحدت و نجات هستند که باید در تبلیع دین مورد توجه قرار گیرد، افزود: نظام ما مبتنی بر چهار اصل اساسی، نماز، جهاد، زکات و امر به معروف و نهی از منکر است و منتها در این جامعه فساد قابل‌قبول نیست و هاضمه این نطام فساد نمی‌پذیرد.

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: انقلاب اسلامی مطلقا فساد را نمی‌پذیرد و اجازه نمی‌دهد فساد در هیچ جایی لانه کند چرا که بنای نظام مبتنی بر نپذیرفتن فساد است.

وی ادامه داد: صلاح و ضدفساد بودن در ذات انقلاب اسلامی است و ما در هر کجای نظام اقتصادی، اداری و فرهنگی و سیاسی کشور اجازه وجود فساد نمی‌دهیم چون فلسفه دستگاه قصا پاسداری از انقلاب است.

رئیسی با بیان اینکه پایان عمر مفسدان اقتصادی فرارسیده است و این فقط بواسطه صحبت کردن من طلبه نیست بلکه ذات نظام فساد را قبول نخواهد کرد، افزود: برخورد با فساد مقطعی نخواهد بود بلکه بسان موجی فساد را با خود خواهد برد و ادامه‌دار و مستمر خواهد بود.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: تمام تلاش ما کمک به معیشت مردم و جلوگیری از ضربه‌زدن به معیشت مردم است و شان دولت اسلامی نظارت بر بازار است.

وی در بخش پایانی سخنانش از مشکلات روحانیون گفت و افزود: در کشور پایین‌ترین حقوق را قشر روحانیون دریافت می‌کنند.

رئیسی با بیان اینکه ما هیچ وقت دنبال افزایش هزینه دادرسی نیستیم و به دنبال آن هستیم دسترسی به عدالت برای عامه مردم محقق شود، افزود: برخی می‌خواهند کردستان را ناامن جلوه دهند اما به برکت خون‌هایی که ریخته شده است، کردستان امن‌ترین استان و آماده سرمایه‌گذاری است.

رئیس قوه قضاییه اذعان داشت: کارهای ارزشمندی در کردستان در بخش کشاورزی انجام شده ضمن اینکه به دلیل برخورداری کردستان از نیروی کار و ظرفیت‌ها آماده توسعه و سرمایه‌گذاری است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حمیدرضا IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
    26 1
    باسلام عرض ادب و احترام خدا قوت انشالله . التماس دعا *
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
    18 4
    درود بر بت شکن
  • پرویز DE ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
    7 10
    ببینیم و تعریف کنیم
    • علی یم IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
      10 0
      داریم می بینیم و تعریف هم میکنیم
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
    10 0
    خداعوض خیر به حضرتعالی عطی فرماید.ریشه فساد را در کشور بخشکانید. خداقوت .خسته نباشید .دست علی بهمراهتان.فالله خیر حافظا.
  • مجتبی NL ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
    0 8
    خیلی وقته خیلی ها حرف زدن توش ماندن خیلی ها هم حرف زدن ولی از همه بدتر بودند
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
    4 0
    درود بر سید عزیز ایران که مایه عزت و آبروی خون شهدا،انقلاب،نظام و مردم هستید،خداوند پشت و پناهتان. پس کی قراره بعد از گذشت ۴ سال پرونده شبکه فساد سازمان یافته پولشویی ، کلاهبرداری و اعمال نفوذ در دستگاههای مختلف مدیران و سهامداران کاسپین-فرشتگان از دادسرا به دادگاه ارسال بشه ؟اگه قرارنیست خانواده تفکر و عوامل همدستشان در بانک مرکزی رو محاکمه کنید،بگین، مردم تکلیفشون روشن بشه که خودشون باید حقشونو به هر طریقی که می دونن از گلوی خانواده های سهامدار و مدیران این موسسه تو ایران یا کانادا بیرون بکشن.
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
    0 9
    آره جون خودت!!
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
      0 0
      منظور!!!؟
  • جعفر IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    1 0
    خدا قوت ای یاروفادارانقلاب ورهبری ،دیروز صاحبان قدرت با دروغ وریاکاری میخواهستند عزتی را که خدابه مومنین وعده داده خدشه دار کننن اما ببیند صداقت سید را واز خدا خجالت بکشند من اگه به جای این ریاکاران فضای انتخابات 96 می بودم قطعا امروز می آمدم از رسانه ملی می گفتم مردم یادتون هست دیوارمی کشیدیم تا صداقت وارزش ها دیده نشوند.............
  • US ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    1 0
    امیدواریم شعارنباشد اینقدرحسن روحانی شعاردادوعمل نکرد لطفا بررسی کنید چرا رییس بازنشستگی برکنارشدند
  • ابراهیم IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    0 0
    با سلام به حضور همه عزیزان در محور مقاومت انقلاب اسلامی مخصوصا رئیسی دلاور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس