تاجزاده نمایه

قطعا جایگزینی خلأ بزرگ «آمدنیوز» برای شبکه نفوذ به همین سادگی میسر نیست، ولی تلاش‌هایی برای پر کردن این خلأ در جریان است که یکی از این تلاش‌ها، تفویض کارویژه‌های آن به «چهره» های خاص است.

سرویس سیاست مشرق- رهبر انقلاب چه در نزد دوستداران و چه در نزد معاندان داخلی و خارجی به این معروف هستند که بیانات بسیار دقیق و طراحی‌شده‌ای دارند و کدهای بسیار دقیقی در سطر سطر بیانات ایشان وجود دارد که برای اهل تحلیل بسیار راهگشاست.

ایشان در ۲۰ مهرماه ۹۴، در دیدار رئیس و مدیران سازمان صداوسیما، بعد از بیان خطرات به مراتب بیشتر و نگران کننده تر جنگ نرم در مقایسه با جنگ سخت گفتند:

"جنگ نرم فقط مخصوص ایران نیست اما در موضوع ایران، هدف اصلی از این جنگ نرمِ فکر شده و حساب شده، استحاله جمهوری اسلامی ایران و تغییر باطن و سیرت، با حفظ صورت و ظاهر آن است. صورت را حرفی ندارند که حفظ کنند، سیرت را از بین می برند. باطن را تغییر می دهند و متحول می کنند. جمهوری اسلامی، اسمش هم جمهوری اسلامی باشد، احیانا یک آقای معممی هم در راس آن باشد، هیچ اشکالی ندارد، اما اهداف آمریکا، صهیونیسم، اهداف شبکه قدرت جهانی را، که خیلی از دولت‌های بزرگ و مقتدر جهان را می چرخاند، تامین کند، اسمش هر چه می خواهد باشد. "

کمی بعدتر، در ۴ آذر ۹۴، رهبر انقلاب یک سخنرانی بسیار مهم و روشنگر داشتند که به واسطه در پیش بودن انتخابات مجلس دهم در اسفند آن سال، پر از کد و داده‌های تحلیلی بود. ایشان در این سخنرانی در دیدار با فرماندهان بسیج، در توضیح  مفهومی به نام «نفوذ شبکه‌ای و جریانی» و تفکیک آن از «نفوذ موردی»، نفوذ از نوع اول را بسیار خطرناک‌تر از نوع دوم دانستند:

" در این روش، دشمن عمدتاً با دو وسیله ی «پول و جاذبه های جنسی»، در درون ملّت و در داخل کشور شبکه سازی می کند تا آرمانها، باورها، و در نتیجه سبک زندگی را تغییر دهد.

در نفوذ بسیار خطرناک جریانی، مجموعه ای از افراد با هدفی دروغین، با روشهای متفاوت با هم مرتبط می شوند تا نگاه آنها به مسائل مختلف به تدریج تغییر کند و شبیه نگاه دشمن شود. "

ایشان تصریح کردند:

" به این ترتیب بیگانگان، بدون شناخته شدن و به خطر افتادن، اهداف خود را محقق می کنند. "

حضرت آیت الله خامنه‌ای مسئولان، مدیران، نخبگان و افراد مؤثر در تصمیمات کلان را هدفهای مشخص پروژه نفوذ خواندند و بار دیگر تأکید کردند:

"نباید با استناد به سوءاستفاده احتمالی و جناحی برخی اشخاص، اصل قضیه نفوذ و اهمیّت این مسئله را کمرنگ جلوه داد. "

این دو سخنرانی با فاصله نسبتا کم از یکدیگر، طرح و تشریح سه مفهوم کلیدی بود: جنگ نرم، نفوذ شبکه‌ای و استحاله

به بیان دیگر، کلان‌پروژه‌ی نظام سلطه برای انقلاب و جمهوری اسلامی در داخل کشور، «جنگ نرم» با هدف «استحاله» است که ابزار اصلی آن «نفوذ شبکه‌ای» است.

پدیده‌هایی چون «مصطفی تاجزاده» دقیقا از دل چنین مفاهیم و مکانیسم‌هایی بیرون می آیند. مروری بر سوابق تاجزاده و سیر فکری و عملکردی او، آشکار می سازد که او چه گزینه مطلوب و مناسبی برای «جنگ نرم» بوده و چرا به یکی از افسران شبکه نفوذ در پیشبرد راهبرد استحاله از درون تبدیل شده است.

تاجزاده سال ۵۴، به بهانه ادامه تحصیل، به آمریکا رفت و در مهرماه ۵۷ به ایران بازگشت. یعنی در روند شکل‌گیری، اوج‌گیری و کوران مبارزات انقلابیون مسلمان در داخل کشور حضور نداشت. او در مهرماه ۵۷ زمانی به کشور بازگشت که شیرازه رژیم شاه در حال فروپاشی بود و عملا دستگاه سرکوب رژیم از نفس افتاده  و اصطلاحا تیغ آن بسیار کند شده بود.

تاجزاده با نقش‌آفرینی به عنوان یکی از ده‌ها عضو کمیته استقبال از امام، توانست راه خود را در رخنه به داخل سیستم نظام انقلابی هموار کند و البته در به ثمر رساندن انقلاب، حتی یک سیلی هم نخورد. او پس از پیروزی انقلاب هم به عنوان نوچه و مرید بهزاد نبوی در سازمان مجاهدین انقلاب، به بهانه کار ستادی، هیچ‌گاه در جبهه‌های جنگ حضور نیافت و خیلی زود هم حیطه کاری خود را عوض کرد و به همراه سید محمد خاتمی روانه وزارت ارشاد شد تا به کار «فرهنگی» بپردازد.

متاسفانه، در تاریخ انقلاب، صدها و هزاران چهره همچون تاجزاده بودند که بدون آن که در راه پیروزی انقلاب، تثبیت و به ثمر رساندن آن هزینه‌ای داده باشند، در حالی که در کوران مبارزات انقلابی ملت ایران، در نیویورک، سانفرانسیسکو و اکلاهاما در حال تحصیل بودند، به ناگاه با پررنگ شدن افق سرنگونی رژیم شاه، در سال‌ ۵۶ «انقلابی» شدند و رهسپار «انجمن‌های اسلامی» آمریکای شمالی (که خود تحت تاثیر چهره‌هایی چون ابراهیم یزدی بود) شدند تا سهمی در نظام و حکومت آتی داشته باشند. و البته برنامه‌ریزی ماکیاولیستی دقیقی هم صورت گرفت و بسیاری از آنان، با کارنامه‌ای خالی از انقلابی‌گری عینی و موثر، با تفکراتی از نوع تفکرات سازمان مجاهدین خلق،  نهضت آزادی و ... مناصب حکومتی را برای «روز مبادا» قبضه کردند.

در دهه ۶۰؛ درست در زمانی جوانان پرشور، مخلص و ستیهنده حقیقتا انقلابی در جبهه‌های جنگ در نبرد «تن با تانک» بودند، امثال تاجزاده و دوستان و همفکران «آمریکا دیده» او، پشت میزهای امن «ستاد» ها در مرکز، در فکر طراحی و اجرای پروژه‌های انشعابی خود در داخل سیستم جمهوری اسلامی بودند. این‌گونه بود که در همان میانه دهه ۶۰، در حالی که جبهه‌ها شاهد حماسه‌هایی از جنس والفجر ۸ و کربلای ۵ بود، تاجزاده و دوستانش در «کیهان فرهنگی»، پروژه استحاله فکری و فرهنگی را با محوریت عبدالکریم سروش کلید زدند.

بعد از رحلت امام و در دوران موسوم به سازندگی، بسیاری از دوستان تاجزاده که خلأ ندیدن «آمریکا» پیش از انقلاب را در دل داشتند، با بورسیه‌های طاق و جفتی که مصطفی معین در وزارت علوم تدارک دیده بود، رهسپار انگلستان شدند تا مسلح به «دانش روز» از سرمبداء استعمار، یعنی انگلستان، پروژه استحاله از درون را عمق و گسترش دهند. این بود که از دل کیهان فرهنگی دهه ۶۰، مجله «کیان» بیرون آمد.

ردّ همه کسانی را که در دوران پرفتنه و آشوب اصلاحات، اتاق فکر «ضدولایت» را تشکیل می‌دادند، چند سال قبل‌تر می‌شد در تحریریه کیان و البته مراکز دولتی چون مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری پیدا کرد. مصطفی تاجزاده، سعید حجاریان، محسن آرمین، علیرضا علوی‌تبار، اکبر گنجی، مجید محمدی، مرتضی مردی‌ها، محسن کدیور، عباس عبدی، حسین قاضیان، محسن سازگارا، عمادالدین باقی، هادی خانیکی اکبر گنجی، هاشم آقاجری، فاضل میبدی و... و. که تحت آموزه‌های فکری دو مرشد «انگلیس دیده»، یعنی عبدالکریم سروش و حسین بشریه پروژه استحاله انقلاب و نظام از درون را تحت قالب‌های مدرنی چون «توسعه سیاسی» ، «پلورالیزم دینی»، «تسامح و تساهل» و امثال این‌ها تئوریزه می کردند.

روی کار آمدن سیدمحمدخاتمی در سال ۷۶، این فرصت بزرگ را در اختیار این جریان گذاشت تا تئوری‌هایی را که از اواخر دهه ۶۰ تا مقطع ۷۶ به طور نظری تدوین می‌کردند، در عمل به محک اجراء بگذارند. دو تشکیلات اصلی جبهه دوم خرداد یعنی سازمان مجاهدین انقلاب و حزب تازه تأسیس «جبهه مشارکت» دو بازوی مهم اجرای این پروژه بودند.

در جایگاه محوری مصطفی تاجزاده در پیشبرد این پروژه همین بس که او در کنار سعید حجاریان تنها چهره‌های سیاسی چپ بودند که عضو حلقه مؤسس و شورای مرکزی هر دوی این این تشکیلات، یعنی مجاهدین و مشارکت بود و به عنوان حلقه رابط آن‌ها عمل می‌کردند و همچنین مهم‌ترین مسئولیت برای پیشبرد پروژه «توسعه سیاسی» در جایگاه معاونت سیاسی وزارت کشور به تاجزاده سپرده شد.

ردپای تاجزاده در بخش عمده فتنه‌های ۲۰ سال اخیر دیده می شود: ۱۸ تیر ۷۸، تقلب در انتخابات مجلس ششم در تهران، غائله خرم‌آباد، نقش کلیدی او در فتنه سال ۸۸ و راه‌اندازی ستاد ۸۸ و...

اما تاجزاده، یک «فرد» نیست و چون یک فرد نیست، پرداختن به او معنای وزن و اهمیت شخص او به ما هو تاجزاده نیست. او یکی از نمادها و نمودهای همان مفهومی است که رهبر انقلاب به عنوان «نفوذ شبکه‌ای» با هدف «استحاله» نظام از درون، از آن یاد کردند.

تاجزاده، کما این که حجاریان و دیگرانی از سنخ آن‌ها، بازیگران سناریوهای «شبکه نفوذ» هستند. نفوذ وقتی شبکه‌ای شد، شاخ و برگ‌ پیدا می کند؛ سناریونویسی می‌کند؛ شخصیت‌پردازی می‌کند؛ تعریف نقش کند؛ تقسیم نقش می کند؛ به واسطه‌ی شاخه‌های مختلف خود، عملیات «دومینو» وار طراحی و اجرا می کند که قطعه اول در حوزه‌ای بسیار دور از سیاست، مثلا محیط زیست، ضربه می خورد و آخرین قطعه دومینو در حوزه ملتهب و داغ سیاست، بر زمین می افتد، بدون آن‌که دست‌های نامرئی طراحان، هادیان و حامیان در صحنه و حتی بعضا پشت صحنه معلوم باشد.

در «تقسیم نقش» در سناریوهای دست‌ساز شبکه نفوذ، ممکن است (و بارها دیده شده)، که هم تاجزاده، یا مهره‌ای مثل تاجزاده، در نهایت در همان پازلی بازی می کند که مهره‌ای «ظاهرا» ضد تاجزاده. یعنی کسی که به ظاهر، با مشی و فکر و عمل تاجزاده اختلاف و ضدیت و حتی خصومت تام و تمام دارد، چنان دقیق در پازل طراحی شده به کار گرفته می شود که عملش، هم‌چون پاس گلی اصطلاحا زیر طاق دروازه برای تاجزاده و موتلفانش عمل می کند. شبکه نفوذ، استاد چیره‌دست «نفاق» و ظاهرسازی است.

شاید یکی از نخستین کسانی که تاکتیک‌ها و شگردهای «شبکه نفوذ» را شناخت، مرد پولادین انقلاب، شهید بزرگوار اسدالله لاجوردی بود که در وصیت‌نامه معروفش، بخشی از اوصاف «منافقین جدید» را فاش کرد:

" خدایا تو شاهدی چندین‌بار به عناوین مختلف خطر منافقین انقلاب را همان‌ها که التقاط به گونه منافقین خلق سراسر وجودشان را و همه ذهن و باورشان را پر کرده است و همانا که ریاکارانه برای رسیدن به مقصودشان دستمال ابریشمی بسیار بزرگ به بزرگی مجمع‌الاضداد به دست گرفته‌اند، هم رجایی و باهنر را می‌کشند و هم به سوگشان می‌نشینند، هم با منافقین خلق پیوند تشکیلاتی و سپس...! برقرار می‌کنند، هم آنان را دستگیر می‌کنند و هم برای آزادی‌شان و اعطای مقام و مسئولیت به آنان تلاش می‌کنند و از افشای ماهیت کثیف آنان سخت بیم‌ناک می‌شوند، هم در مبارزه علیه آنان و در حقیقت برای جلب رضایت مسئولین و نجات بنیادی آنان خود را در صف منافق‌کشان می‌زنند و هم در حوزه‌های علمیه به فقه و فقاهت روی می‌آورند تا مسیر فقه را عوض کنند. به مسئولین گوشزد کرده‌ام، ولی نمی‌دانم چرا اگرچه نسبت به برخی تا اندازه‌ای می‌دانم، چرا ترتیب اثر نداده‌اند؟ "

و البته شهید لاجوردی که «جرمش آن بود که اسرار هویدا می کرد»، جزو اولین کسانی بود که در همان سال‌های نخست دوران «اصلاحات»، شهید مبارزه با «نفاق» شد. جالب این‌جاست که سال‌ها بعد، در فیلمی ظاهرا انقلابی که درباره وقایع سال ۶۰ و نبرد انقلابیون با منافقین ساخته شد، باز در حق این شهید بزرگوار و این چشم بصیر انقلاب اجحاف شد، چنان که انتقادات جدی مسوولان نظام را هم به دنبال داشت.

شیفت از رسانه بازتابی به «چهره» بازتابی

اعدام «روح‌الله زم»، جاسوس و عامل مستقیم کنسرسیومی از سرویس‌های جاسوسی بیگانه که پروژه «سوریه‌سازی» ایران را دنبال می کرد، داغ بزرگی به دل نظام سلطه و دنباله‌های داخلی آن نهاد، به نحوی که با انتشار خبر اعدام او، کارزار سنگینی در خارج و داخل کشور برای حمله به نظام به راه افتاد تا جمهوری اسلامی را به کشتن یک «روزنامه‌نگار مظلوم» متهم کنند. حتی پدر و دختر روح‌الله زم را هم چند روزی به میدان آوردند تا چهره‌ای «نورانی» از یک جاسوس خائن به وطن بتراشند. حتی با تحریکات یک عضو از همان شبکه نفوذ، یک روحانی سابقا خوش‌نام را که از ۸۸ زلف به فتنه گره زده بود، به این بازی کشاندند تا با چاشنی توهین و اتهام به رهبر معظم انقلاب، از جرثومه‌ای به نام زم، یک «شهید» (برای مقاصد تبلیغاتی بعدی) بسازند، که البته تنها عِرض خود را بردند.

همه این تحرکات نشان از آن داشت که اعدام زم، هول و ولای سنگینی به جان مرتبطین شبکه نفوذ انداخت و اصطلاحا خیلی‌ها «ماست‌ها را کیسه کردند»، چرا که در سایه تسامح و مماشات‌ صورت‌گرفته با عوامل و مزدوران داخلی نظام سلطه در سال‌های اخیر، شبکه نفوذ پُردل و پشتگرم به حامیان و هادیان، دچار سوء‌محاسبه شده بود که هر چه بتازد و بتازاند، خبری از برخورد سخت نیست، اما اعدام زم، به عنوان یک نماد، ضربه مهلک به روح و روان بازیگران پروژه «استحاله» نظام وارد کرد.

با این همه، پروژه «آمدنیوز»، پروژه‌ای که بعد از فتنه ۸۸ چند سال برای طراحی و اجرای آن در اتاق‌های فکر سرویس‌های جاسوسی دشمن کار شده بود، چیزی نیست که شبکه نفوذ به همین سادگی از آن بگذرد و به دنبال جایگزینی آن نباشد.

پیش از این، در گزارشی که بعد از اعدام زم در مشرق منتشر شد، از رسانه‌های «بازتابی» سخن گفتیم. آمدنیوز مصداقی بارز از رسانه بازتابی بود. در تعریف رسانه بازتابی باید گفت که همچون آینه عمل می کنند که نور را به صورت غیرمستقیم در  جهات مختلف منعکس می کند، بدون آن که منبع اصلی تابش مستقیما قابل رویت باشد.

بیشتر بخوانید:

چه کسانی پدر «نیما زم» را برای «قدیس‌سازی» از او تحریک می‌کنند؟

به عبارت دیگر، جریان‌هایی در داخل کشور که پای در قدرت و ساختار سیاسی رسمی دارند، از آن‌جا که بنا بر ملاحظات در قدرت بودن و ترس از زیر ضرب رفتن، نمی توانند بسیاری از مواضع و اظهارات واقعی خود را مستقیما صورت دهند، از رسانه‌هایی در خارج از منظومه‌های رسمی کشور(که در مدار رصد و پایش قانون داخل کشور نیستند) بهره می برند تا نظام و وفاداران نظام را مورد هجمه قرار دهند.

قطعا جایگزینی خلأ بزرگ «آمدنیوز» برای شبکه نفوذ به همین سادگی میسر نیست، ولی بلاتردید، تلاش‌هایی برای پر کردن این خلأ در جریان است که یکی از این تلاش‌ها، تفویض کارویژه‌ها و عملکردهای تعریف‌شده برای آمدنیوز، به «چهره» ها و «اشخاص» است. چهره‌هایی که در داخل کشور اشتهار و معروفیتی دارند و در تقابل با نظام سابقه‌دار محسوب می شوند و قطعا تاجزاده یکی از مناسب‌ترین گزینه‌هاست.

بیانیه اخیر تاجزاده، که لحنی هشدارگونه دارد و درست به سبک انتخابات ۹۶، که با کلیدواژه‌های چون «دیوارکشی خیابان» کارزار رقیب‌هراسی به راه انداختند، تلاش می کند با برجسته‌سازی مفاهیمی چون «دولت نظامی» ، «پادگانی سازی سیاست»، «ورود نظامیان به سیاست»، «رهبری موروثی» و «ضرورت عاجل تغییر قانون اساسی، با ایجاد هراس در توده‌های طبقه متوسط، با بسیج هیجانی از سنخ سال ۹۶، بقای شبکه نفوذ را در قدرت تضمین کند.

بند به بند این بیانیه، فریاد می زند که یک بیانیه شخصی نیست، بلکه جمع‌بندی مباحث گعده‌های شبکه نفوذ و تاریکخانه‌های جریان است. در واقع، آن چه به نام تاجزاده انتشار یافت، سرفصل‌ها و رئوس کاری جریان نفوذ در ماه‌های منتهی به انتخابات ۱۴۰۰ است. به بیان دیگر، انتشار این بیانیه نشان می دهد که تاجزاده دیگر یک شخص نیست، بلکه همچون یک «رسانه بازتابی» است که منویات و مطامع جریان استحاله را(که قصد تحویل دادن مناصب و گلوگاه‌های قدرت را ندارد) بازتاب می دهد.

حسین الله‌کرم، از چهره‌های شناخته‌شده جریان‌های حزب‌الله در نیمه نخست دهه ۷۰، سال ۹۸ در برنامه دستخط، به مطلبی تلخ اذعان کرد. او گفت که بسیاری از حرکات تند و افراطی که به اسم حزب‌الله در آن مقطع صورت می گرفت، محصول هدایت «نفوذی» ها بود که در نهایت خروجی آن به حساب جریان‌های غربگرا ریخته شد و در مقاطعی چون انتخابات دقیقا به نفع آن‌ها عمل کرد.

حال، بر اساس این واقعیت میدانی که سناریوهای موفق عملیات روانی، تا زمانی که شکست نخورده باشند، کنار گذاشته نمی شوند، باید منتظر بود که تا آستانه انتخابات ۱۴۰۰، با هدایت و سناریونویسی جریان نفوذ، به اسم جریان انقلاب و حزب‌اللهی، تحرکات تند صورت بگیرد، تا آن چه که «بیانیه نویسان» تاجزاده، به عنوان «پادگانی کردن سیاست» به انقلابیون نسبت می دهند، صورت عینی و ملموس بگیرد.

ایجاد «دوقطبی» های جعلی،  نشتر زدن به زخم‌های دلمه بسته، دروغ بستن به انقلابیون و مانور سنگین روی همین دروغ منتسب و ایجاد «هراس»، همه شگردهای کهنه شبکه نفوذ است. چهره‌های انقلابی و مخلص، به ویژه چهره‌هایی که به واسطه احساسات ناب و مخلصانه و صافی ضمیر خود، پیچیدگی‌ها و فتنه‌های عالم سیاست را نمی شناسند، باید در این ماه‌های مانده به انتخابات ۱۴۰۰، هشیارتر از همیشه عمل کنند تا با تحریک «مشاوران» ظاهرا دلسوز، در پازل‌های طراحی‌شده استحاله‌طلبان قرار نگیرند و پاس‌های گل به کارگزاران حرفه‌ای شبکه نفوذ ندهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 124
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 38
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    ‏بدنه اصلی جریان ‎افسادطلب همان ٢۵٠٠نفری بودند که در دوره سازندگی(اوایل دهه ٧٠) برای ادامه تحصیل با ‎بورس وزارت علوم به کانادا،انگلیس و فرانسه اعزام شدند» برا دستیابی ریشه هر ناکارآمدی باید از پستها و عملکرد این ۲۵۰۰نفر، رمز گشایی کرد و برای برقراری آرامش در بین افکار عمومی نظام و دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی اش باید به صورت جدی دنبال پاکسازی بدنه نظام از این موریانه های نفوذی و وطن فروش باشند
    • سید IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      61 3
      طرفه آن که آن عده از اصلاح طلبان تهوع آور که ظاهراً و مثلاً نسبت به رهبری نظام اظهار تبعیت و وفاداری می کنند، هیچ گاه تاکنون دیده و شنیده نشده است که در مقابل جسارت برخی از هم طیفانشان نسبت به مقام ولایت فقیه اعتراض یا مخالفتی داشته باشند و این امر عمق نفاق این جماعت در پایندی شان به نظام مقدس ما را نشان می دهد! آیا تاکنون از مثلاً حسن روحانی، جهانگیری، نوبخت، حسن خمینی، دعاگویی و یا محسن هاشمی و مجید انصاری و امثال ذالک چنین اعتراضی سرزده است!؟ این موضوع به جز نفاق چه اسمی می تواند داشته باشد!؟ اما در عوض تا بخواهید در دفاع از معاندین نسبت به نظام و ولایت فقیه این افراد چه یقه ها که چاک نداده اند!!!
    • FR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      54 4
      بايد انقلاب را حجامت كنيم ! و اين جاسوسان را به جزاى مجازات حق برسانيم ! حتى اردوغان تركيه را از براندازان لاييك حجامت كرد و در ٣ ماه ! چطور است كه اين مفت خوران و زالوهاي خون خوار مردم هر بيانيه اي در كمال وقاحت ميدهند ؟!
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      60 1
      من نگران بودم که فوت ناگهانی آیت الله یزدی و مصباح تصادفی نباشه و الان با دیدن بیانیه تاجزاده مطمئن شدم که اصلاح طلبان خواب های زیادی دیدن و دارن خودشون رو آماده می کنند. نه تنها برای نجات نظام، بلکه برای نجات مردم و کشور ضروریه هر چه سریعتر دست این جماعت از قدرت کوتاه شود و از بدنه نظام پاکسازی شوند.
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      22 0
      مرد در عکس اول شبیه هیتلر شده!! خخخ
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      31 2
      آقای تاجزاده تمام شد. به فکر خداحافظی باش. با بازی رنگها مردم را فریب نده
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      9 0
      اصلاح طلبهای ناعزیز و آقا زاده های نامحترمتان در خارج! همانطور که دستتان را از مجلس کوتاه کردیم، به یاری حق از دولت آینده هم کوتاه میکنیم
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      10 2
      عباس معصومیه!!؟
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      9 0
      افساد طلبان بزرگترین مانع پیشرفت و آرامش کشور هستن تنها راهکار حل مشکلات کشور حذف این جماعت بی کفایت از چرخه سیاسی و مدیریتی کشور است.
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      10 0
      سرنوشت روح اله زم باید برای امثال تاجزاده و دیگر خائنان و وطن فروشان درس عبرت باشد.
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      15 0
      نتانیاهو:اصلاح‌طلبان بزرگ‌ترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    98 10
    کرم های اسلاحتلب دست و پا نزنید بعد از به خاک مالیدن پوزه اربابتون امریکا می یام سراغ شما تک تکتون رو له می کنیم
    • AU ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      75 9
      انشاالله ولی فعلا: "چهره‌های انقلابی و مخلص، به ویژه چهره‌هایی که به واسطه احساسات ناب و مخلصانه و صافی ضمیر خود، پیچیدگی‌ها و فتنه‌های عالم سیاست را نمی شناسند، باید در این ماه‌های مانده به انتخابات ۱۴۰۰، هشیارتر از همیشه عمل کنند تا با تحریک «مشاوران» ظاهرا دلسوز، در پازل‌های طراحی‌شده استحاله‌طلبان قرار نگیرند و پاس‌های گل به کارگزاران حرفه‌ای شبکه نفوذ ندهند."
    • IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      11 67
      مگر شما له شده ها قدرت هم دارید... قدرت اصلی دست مردم آزاده ایران...
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      38 3
      اشتباه نکن، این یکی از مردم آزادهٔ ایرانه که قراره شما عسلاهاتچیا رو زیر پا له کنه، قدرت هم داره خوبشم داره!!! از همین الان فکر پناهندگی ای چیزی بکن که قافیه قراره تنگ بشه!!!
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      31 0
      خطاب به 7:11 مردم ازاده ایران همان ده ها میلیون نفری بودند که زیر تابوت حاج قاسم هم قسم شدند انتقام سخت را از امریکا و نوچه های ویرانگر و فساد افرین و مختلس داخلیش بگیرند اگر فعلا دسترسی به ترامپ میسر نیست منافقین داخلی اما حواسشان کاملا جمع باشد بعد از حاج قاسم میلیونها ایرانی دیگر لطفی در زندگی نمیبینندو مشتاق همجواری او هستند پس خود را دم تیغ الهی شان قرار ندهید
  • IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    55 6
    وظیفه ذاتی چپول های سیاسی اصلاح طلبان تضعیف و تجزیه و فروپاشی کامل ایران از درون و تسلیم محض ایرانیان در برابر آمریکا و (یهود بین المللی) حاکم بر غرب هست ، چپول های سیاسی ستون پنجم و پیاده نظام دشمنان ایران در داخل کشور هستند، وقتش رسیده این زباله های ایرانستیز و بدخواه ایران پاک سازی و به زباله دانی تاریخ بروند .. انشاالله ، پاینده ایران
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      23 0
      این منافقین رذل روی ترساندن مردم از کاندیدای نظامی زوم کردند در حالی که بسیاری از چهرهای موفق سیاسی دنیا نظامیان برجسته و وفادار به میهن بوده اند از طرفی بسیاری از همینها سوابق بالای امنیتی داشتند و حالا مدعی مناصبی چون ریاست جمهوری هستند ایا مثلا یک مسول امنیتی برای ریاست جمهوری مناسب اما یک نظامی کارامد و منظم نامناسب است ؟
  • ناراضی وضع موجود IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    14 48
    به نظر تحليل واقعي نيست چراكه اگر صحت دارد چرا با اين شبكه بر خورد نميكند نظام تا دوباره غائله و كشتار ديگر رقم نخورد؟ اگر تحريف و دروغ ميگويند چرا آزادند؟ از توپ و تشر ملامت كنندگان نترسيد و اگر راست است به تكليف خود عمل كند نظام و سپاه. والا من اين حرف ها را كذب محض براي به در كردن رقيب انتخاباتي ميبينم و بس
    • IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      15 17
      خب اینو همه می دونن. این معلوم الحال ها هر چی دلشون می خواد به هر کسی می گن و راست راست واسه خودشون می پرخن. چرا پاکسازی نمی کنین؟ می ترسین؟ اگه ترس هست که بگید فاتحه ی انقلاب و کشور رو بخنیم و دوباره بشیم نوکر امریکا.
    • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      34 1
      سلام خدمت حضرتعالی حرف جنابعالی متین و لی این متن هم دروغ نیست چرا که اینها مثل سلول های سرطانی هستند که به همون اندازه که شناخته شده هستند ، چند برابر در پست ها و لباسهای مختلف پنهان مانده اند و لذا مبارزه با اونها سخت خواهد بود
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      41 2
      جناب ناراضی با اینها برخورد نشده فریاد مظلومتیشان گوش فلک را کر کرده، وای به وقتی که با اینها برخود شود. علاوه مگر فقط تاج زاده است؟ بیشتر سیستم اجرایی کشور نیروهایی هستند که در نتیجه همین نفوذ وارد سیستم شده اند.
    • محمود IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      24 1
      با اینکه نمیتونم بگم کاملا با این تحلیل موافقم ولی نمیشه با این جریان و افراد به راحتی برخورد کرد چون هنوز در بین مردم هستند کسایی که به صحت عملکرد افرادی مثل تاجزاده و حجاریان اعتقاد دارند و اگر خیلی مستقیم برند سراغشون فضای جامعه بهم میریزه در جریان روح الله زم تلاش زیادی شد که اونو فردی مخلص نشون بدن ولی اسناد موجود و نزدیکی وقایع به زمان حال اجازه نداد که موفق باشن ولی برخورد با کسایی مثل تاجزاده و حجاریان کمی پیچیده تره البته با مواضع این چند سالشون و همین طور بعضی از رسوایی ها مثل قضیه شرکت تجاری حجاریان تا حدی دست شون رو شده و میشه با یه کار هماهنگ در رسانه های انقلابی و دلسوزان انقلاب و کشور در جهت رسوایی و اعلام سریالی و پشت سر هم سوابق خراب این افراد در زمان کوتاهی راه فرار و توجیه رو براشون بست
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      3 0
      متاسفانه برخورد با این عناصر فرصت طلب پای خیلی از همسفره های جناح رقیب را نیز وسط میکشد! جنس اصل اصولگرایی یک مرد خدمتگزار و خالص بود که متاسفانه لای تیغ تخریب همین جرثومه های میراثخوار قرار گرفته است .
  • حمیده US ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    57 4
    قبل از نابودی دشمنان موجودیت ایران یعنی محور عبری عربی غربی، باید از شر مزدوران بیگانه و نفوذیها و کسانی که چوب لای چرخ پیشرفت ایران میگذارند خلاص بشیم. جریان اصلاحات تماما پیاده نظام دشمنان ایران و ایرانی هستن
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      28 0
      احسن همین گونه است بساط غرب پرستان ونفوذیها باید از بدنه ای نظام برچیده شود خطر اینها از دشمن خارجی بیشتر است
  • SG ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    15 35
    روزی که اصلاح طلبان نباشند اون روز روز مرگ اصولگرایان هست و روزی که اصول گرایان نباشند یعنی قبلش اصلاح طلبان از بین رفته اند
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      21 0
      ازین لالایی ها واسه خودت بخون، روزی که اصلاحطلب ها نباشن تازه مملکت یه نفسی خواهد کشید و بقیه هم لازم به برچسب ندارن تا به مملکت خدمت کنن ولی در قلبشون اصولگرا (انقلابی، پیرو آرمان‌های امام ره و ولایت فقیه، ضد غربگدایی و...) خواهند بود مثل شهید سلیمانی!!
  • مهرناز IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    70 7
    تاجزاده " " اکنون فقط یک معارض هستید " پایان زم روبروی توست " اگر قصد جایگزین زم در شبکه جاسوسی غربی ها وتبدیل شدن به یک معاند را دارید ؟ جاده برایت هموار شده.
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    41 4
    این تصویری که یه نفر داره پیشونی یکی دیگه رو ماچ میکنه رو تو دو روز متوالی من دیدم یکی سردار شهید بر پیشانی مرحوم ایت الله مصباح یکی خاتمی بر پیشانی تاجزاده هر دو میبوسند اما این کجا و آن کجا...
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      17 0
      ایشون خاتمی نیست،مسئول قرائت نماز میت بر اموات اصلاح طلبان ،جواسیس،ضد انقلاب ،"هنر"مندان و.....جناب دعایی
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      2 19
      من ی کامنت میزارم مودبانه ولی شما میدونم انتشار نمیدین.. مشرق هدف شما از ایجاد دو دستگی و نفاق بین مردم جامعه چیه غیر از اینه هدف دشمنان ما ایجاد دو دستگی هست؟؟ مرد باش این کامنت و کامل انتشار بده
  • علی IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    47 7
    کافیه رهبر لب تر کنه.نابودشون میکنیم
  • SE ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    36 4
    فرقی بین تاجراده و زم و زیباکلام نیست فقط تاکتیک آنها متفاوت است
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      2 0
      احسن
  • آزاد IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    29 3
    ازاین به بعددرمعادل سازی کلمات به جای کلمه اصلاح طلب بایدازکلمه فسادطلب،ضدانقلاب وضدملت استفاده کرد.
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      3 0
      ایضا دلارطلب! وامونده ها عشق دلاره که بیچاره شون کرده و حاضرن هر لباس بی غیرتی و غربگدایی و .... رو تنشون کنن!
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    28 3
    برادر و خواهر مسئول: تا کی باید به خاطر حضور و نشو ونمای این علف های هرز و سمی در فضای سیاسی کشور تاوان پس دهیم ..تاکی جوانان مومن و دسته گل ما بخاطر آشوبها و خیانتهایی که این حیوانات میکنند باید پرپرشوند.....تاکی علمای بزرگ و پارسای ما همچون ایت الله مصباح با دل خون و ناراحت از میان ما بواسطه توهین و افترا و تخریب این شیطان صفتان هرزه باید از میان ما بروند....تاکی بخاطر پاس گل این خیانتکاران باید تحریم شویم...تاکی باید حرص بخوریم و شاهد باشیم این نجس های سیاسی به دین و شرافت و استقلالمان توهین میکنند و در حال تخریب باورهای جوانانمان هستند....تا کی....تا کی
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    21 4
    اینکه سال 1376این گروه از جامعه توانستن کلید پاستور رو از مردم بگیرند الان شده جزعی از تاریخ این مملکت و مطمئن بانیان هم در خیر و شرش دخیل بوده و هستند. اما مشرق عزیز باید مواظب باشید و باشیم تاریخ تکرار نشود که خیر و شر انتخابات 1400 قطعآ به حساب همه نوشته خواهد شد.
  • محمد IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    16 5
    باید تمامی وابستکان به بیگانه شناساییو به مجازات برسند مسیولین به هوش باشند که هستند
  • ۸۸ IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    23 2
    اینها خائنان به ملت وضدانقلابند اینهانژاد ایرانی ندارند ژن غربی هستند
  • FR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    15 3
    انتقام سخت چه زمانی انجام میشه؟
    • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      10 4
      امام حسین ع در سال 61 به شهادت رسیدند و مختار سال 65 قیام کرد. ولی انتقام گرفت و چه انتقامی! دیرت نشه برادر...
  • مجید IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    12 0
    در گفتار و مواضع فرقه لیبرالها علناً بی دینی وبهایی بودنشان به دفعات تکرار شده، (تکرار جسارت به ساحت ائمه معصوم و قابل نقد بودن ایشان )تاجزاده بهایی از کدام اقلیت واکثریت صحبت میکند،مگر نه اینست که اقتصاد کشور را به نفع فرقه خود مصادره کرده اند،جاسوسها و نفوذیها از طریق آنها در اجرائیات کشور بکار گیری میشوند؟
  • سهند IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    14 0
    این حرفا برای ملت قابل قبول نیست امثال تاجزاده نفوذی و خاین هستن یا نیستن البته همه ملت میدونن صدرصد هستن پس قابل قبول نیست ملت 40سال برای استقلال و حفظ آرمان‌های انقلاب هزینه های ویرانگر بده صدها هزار و بهترین جوانانش را فدا کنه انوقت امثال تاجزاده با طراحی یک فتنه مثل فتنه 88 تمام دستاوردها را بر باد دهند بعد بیاییم بشینیم اه و ناله سر بدیم!!! برای یکبار هم شده نظام بخود جرات بده سر فتنه را بزنه حد اقل یکبار برای اینکار هزینه کنه
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      9 0
      تا مردم بیدار نشن، زدن این اصلاح طلبا فایدۀ زیادی نداره . خیلی نگذشته از اون موقعی که 24 میلیون به روحانی رأی دادن. در توجیه افکار عمومی و روشن شدن حقایق کم کاری کردیم و امثال تاجزاده ها هم دقیقاً از همین خلأ استفاده میکنن
  • امیر IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    11 3
    قطعا این اقای تاجزاده دچار توهم توطئه شده است
  • محمد IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    16 0
    خب به نظر لازمه این افراد را ببرند یه توری سوریه و عراق بفرستنشون پیش داعشی ها تا بفهمند که نظامی ها اگر نبودند چی میشد. هر چند که اونجا هم از اینها استقبال میشه بالاخره هر دو گروه دنبال یک هدف هستند!!!
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    8 0
    خیلی ها با سکوت شان پاس گل به این ها می دهند...!!
  • رستگار IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    14 0
    ننگ بر .امثال تاج اژدها وهم حزبی شان این مملکت خراب شده آنها ست بست وکثیف
  • mojtaba SE ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    18 0
    اینها یک قوم هستند که سابقه 200 سال خیانت و تخریب و نابودی سرنوشت ایران و ایندگان ایران رو دارن.باید این قوم انگلیسی و دشمن دین و ایران رو بدون اما و اگر بریزید تو کویر نمک ,انروز میتونیم دشمن رو از منطقه مثل اب خوردن بیرون کنیم.و الا باید دنبال فلاکت و نابودی خودمان برهبری این قوم خائن در حرکت باشیم.شوخی هم ندارن این بار متاسفانه؟؟ بخودتان بیائید..پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    15 0
    جواد ظریف موقع انقلاب کجا بود؟
  • علی کرمی IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    11 0
    بسیار تحلیلی زیبا،واقع گرانه ،بصیرت افزا، که حقیقتا" برای مردم فهیم، ولایت مدار،دوستداران مکتب سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نقشه راهی است متقن واستوار
  • محمد IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    12 0
    ایناهیچکدوم کرونا نمیگیرند خبرمرگشون بیادانشاالله
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    2 18
    به خدای لاشریک در تمام این خبر جز معدودی راست وجود نداشت. شما همین فضای مجازی رو هم مثل رادیو مثل تلوزیون ک مجبورمون کردین بریم دیش و ریسیور بگیرم ازدست میدین. این سبک از پروپگاندا شکست خورده. سالهاست .بفهم نفهم
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      15 0
      کجاش غلط بود ؟ نام ببر از برجام چه خبر ؟ از صف مرغ و تخم مرغ از سیب و گلابی از دلار جهانگیری
  • حسن احمدی US ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    3 21
    آقا کمتر تحلیل شابکی و دروغ بنویس این خزئبلات دیگه برا مردم مسخره است
    • US ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      10 0
      مردمی که چنین تحلیل پرمغزی براشون مسخره باشه تا قیام قیامت بدبخت خواهند بود.
  • علی IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    2 26
    درود بر تاجزاده انسان حر و آزاده
    • US ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      16 3
      لعنت بر تاج‌زاده .......و .....
  • لر IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    3 33
    درودبرتاج زاده انسان آزاده وآگاه قطعا تاجزاده منافق نیست چون نظراتش راشفاف بیان میکند شمااگر عقل داشته باشید ودلتان برای انقلاب بسوزد بهترین مواردرا ایشون برای حفظ انقلاب بیان میکند اسلام راشما تضعیف کردیید والان اکثرمردم به شما اصولگرایان انتقادوبلکه متنفرند دست ب دارید ازاین دشمن تراشی وتوهم
    • مانی IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      20 2
      آفرین به این متنت !!! برو پیش مریم قجر ابریشمچی عضدانلو جیره امروزتو پرت کنه جلوت !!!
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      13 0
      حتما مردم عاشق شما انگل های افسادی و دولت فخیمتون هستن رویی که شما افسادی ها دارید .... ندارن
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      10 0
      هی مشتی بی جهت اسمت نزار لر .....و یا این اسم اراجیف بنویس حنات رنگی نداره در ضمن امیدوارم با هم تاج زاده محشور بشی
    • لر بختیاری US ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      13 1
      تمام لر ها از امثال تو بیزارند من به نمایندگی از تمام لر ها از تاج‌زاده و حامیان بیشعورش اعلام برائت میکنم
    • The sasanian lors IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      8 1
      ما لرا که از این عنتر نون به نرخ روز خور بیزاریم. تو دیگه کی هستی؟
    • عمار US ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
      0 0
      بر تاج زاده وتاج زاده پرستان
  • مانی IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    23 1
    نکته بسیار مهم توجه به نفوذ جریان نهضت آزادی و ملی مذهبی ها در ارکان وزارت امورخارجه و وزارت صمت و وزارت کشور است
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    11 1
    -این مزدور بزدل تقاضای تحریم ایران رو کرد.
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    14 1
    اینها همان تخم های لق ونجس هستن هرزگاهی جای گندشان بلند می شود
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    9 1
    چرا عاقل کند کاری که باز ارد پشیمانی تاجزاده وامثال تاجزاده باید چبزی بگن تکلیفشون با نظام روشنه ومردم هم حسابشون و جدا کردن
  • حبیبی IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    14 1
    این بوقلمون صفت مهره سوخته. برای مطرح شدنش اراجیف زیاد میگه..نظام با امثال این وطن فروش های نون به نرخ روز خور مماشات میکنه..ایشون در دوران طلایی شان آدرس غلط می دادند به تظاهر کننده ها...اصلاح طلبان سرمایه های اسرائیل و آمریکا در ایران و نقش ستون پنجم دشمن را ایفا میکنند..مماشات تا کی
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    10 1
    الان این مردک آزاده تا کثافتهای فکری جمع پلیدشون رو با گزینه های مسیر انقلاب اسلامی قاطی کنه و به خیال پلیدشون راه رو به حرکت الهی ببندن؟!! کور خوندی کثافت ! راه رو کسی خیلی بالاتر و داناتر باز می کنه. تو شنیع و یاران شیطانیت هم هیچ غلطی نمی تونید بکنید.
  • ناشناس IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    9 0
    سرتون وگرم کردن سیاست فاسدین ورانتخوار هاست ارز۴۲۰۰ رو کی برده متحد شید فساد و ریشه کن کنید اگر تکلیف اونایی که ارز ۴۲۰۰ رو بردن مشخص شه دیگه از هر دو جریان نفوذی ها مشخص میشه
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    10 1
    تاجزاده نفوذی ستون پنجم دشمن کور خونده ایندفعه با سربازان امام زمان (عج) طرف است چنان پوست از کله اش میکنن که جرات دهان باز کردن نداشته باشد
  • حامد IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    14 1
    به نظر من مشکل اصلی کنار آمدن و مدارا کردن حکومت با این مفسدان و افساد گران است. تمام این افراد محارب هستند و باید اعدام شوند
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    1 14
    چرا اصول گرایان اغلب شان بوی از ادب نبردند اگر متنها را ببینید متوجه می شوید
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      2 1
      با شه شما اصلاح طلبان با ادب بوی ادبتان سالهاست تو فضای مملکت پیچیده فقط لطف کنید یه کم جابه جا بشین با تشکر
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      2 1
      منافق های اطو کشیده ای که ادای آدم حسابی ها رو درمیارن! از توبره و آخور با هم می خورن و پنجه به روی نظام برآمده از خون پاک جوانان وطن می کشن و توقع دارن با اینهمه هزینه که روی دست ملت گذاشتن مردم حلوا حلواشون هم بکنن!
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      2 1
      از شما های افسادی یاد گرفتیم
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    6 1
    الله کرم ها رو بچسبین که از بین شون، نوکر انگلیس و آمریکا و اسرائیل درمیاد
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    10 0
    شاید خود این افراد چهار یا هشت سال بر مسند مدیریت کشور نشستند،ولی کسانی که توسط اینها وارد سیستمهای مدیریتی دولتی شده و به استخدام دولت در حوزه های مختلف فرهنگی ،سیاسی ،امنیتی و اقتصادی شدند ،هنوز درحال جولان هستند..
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    4 0
    ننگ بر شما
  • ایرانیم IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    15 1
    سلام فیلم قلاده های طلا رو دیدین اونقسمت که دختره میره پیش سفیر انگلیس دیالوگ بینشون خیلی حرفها داره !!!!!!! وقتی سفیر انگلیس به دختره میگه فرزندانشون تو دانشگاههای انگلیس تحصیل می کنن و در اینده میان تو راس امور مملکت ایران و میشن مامورای ما!!!!!!!!!!!!! ولی همه افساد طلبان بدونن این سرزمین صاحب داره ....یه چند روزی نوبت شماست بتازین اما زمستان می گذره و روسیاهی واسه ذغاله
  • موحد US ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    1 7
    با سلام تا وقتی که درست قضاوت نکنیم و بجای بحث و گفتگو و استدلال درست و دعوت از انتقاد کنندگان به مناظره و گفتگو فقط انگل به دیگران بزنیم و فکر کنیم فقط ما درست میگیم به هیچ جا نمی رسیم نه در علم نه در دین در زمان امام صادق علیه السلام اگر اسلام رشد کرد و شکوفا شد بخاطر بحث و گفتگو ی آزاد بود نه انگل زدن به دیگران و بررسی عقبه دیگران و چسباندنشان به این و آن و آن جریان و اون جریان اگر اینجوری که شما میگید باشه طرف خیلی به عقله که بخواد تو داخل کشور علنا دشمنی کنه انهم مثل شما فکر میکنه درست میگه و دلسوزه حالا به طریقی دیگه وگرنه به قول شما که به همه جا وابسته هستند می رفتن خارج کشور در امنیت و رفاه کامل دشمنی میکردن بدون دردسر خدایا عاقبت همه ما را ختم به خیر بگردان
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      6 1
      خخخ داداش انگل نیست انگ، یاد بگیر بعد منبر برو آمریکا که تدریس فارسی داره
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    2 5
    الان شما و دوستانتون برا انقلاب زحمت کشیدین و هزینه دادین؟؟؟
  • ايرانيان ١١٠ FR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    6 0
    سوال : تاريخ محاكمه و مجازات نفوذى هاى انقلاب چه زمانى است ؟
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    9 1
    تاج‌زاده هر پستی داشته یه گندی زده از تقلب در انتخابات مجلس ششم تا کوی دانشگاه . این شخص از نفوذی های در سال ۱۳۶۰ هستند که هنوز دارند به وظیفه! خود عمل می کنند
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    4 2
    اگه شماها رو نخوایم کی رو بایدببینیم
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    7 2
    تاج زاده ها تهوع آور هستند هشت ساله دولت و مجلس اصلاحطلبان کشور را نابود کردند حالا دارن آدرس اشتباهی می دهند
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    6 1
    اگر من آن جرایمی که تاجزاده وامثال او بر علیه نظام مرتکب شدند را مرتکب میشدم ،بخدا چندبار تا حالا اعدام شده بودم.
  • ضالّین IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    9 0
    آمد نیوز و تاجزاده هر کدام راه خودشان را می روند اما هدفشان یکی است ضربه به نظام و خدمت به اجنبی
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    8 2
    این تاجزاده کیه که هر چیزی میتونه بنویسه و تهمت بار همه بکنه ولی کسی باهاش کاری نداره
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    5 0
    متأسفانه متأسفانه . چقدر این سکوت خواص و همراهی عوام، کمرشکنه
  • امیر حسین DE ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    2 13
    آقا هر کسی کوچکترین انتقادی بکند فوری یا فتنه گر است ویاووو
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      3 0
      سرسپرده اجنبی خائن است و برانداز، مخالف نیست. مخالف، وطن فروشی نمی کنه. از دشمن تقاضای تحریم ملت رو نمیکنه، خبر نداری یا خودتو به بی خبری زدی! نتیجه مماشات با این اجنبی پرست هاست که روزگارمون به اینجا رسیده!
    • US ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      8 1
      خفه شو بینیم بابا
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    7 0
    این مهره مفلوک اسراییل رو باش که به سبک هیتلر چه فیگوری گرفته !
  • جلیل FR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    1 0
    پیشنهاد میکنم مردان مرد روزگار و کسانیکه درد را حس میکنند و سوراخی را هم که در داخل وجود دارد و همواره از آن سوراخ گزیده شده ایم شناخته اند ، گروه تجسس با ایمان و مستحکمی تشکیل دهند برای جمع آوری مدارک و مستندات محکم از موجودات خائن و فاسد نفوذی تا بلکه از حالت فقط حرف و روشنگری در آییم و با شکایت و ارائه مدارک به دستگاه قضایی، خائنانی را که به تضعیف فرهنگ و اقتصاد مردم و کشور و نظام کمر بسته اند را جهت محاکمه و مجازات و اجرای عدالت با دستی پر تحویل قانون دهیم . همان روشی که آقای زاکانی در مورد تاج و تخت تاجگردون انجام داد و امپراطوری وی را از بین برد .
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    0 0
    از قدیم گفتن همه شان سروته یک کرباسن درست گفتن این دو طایفه اصلا ح طلب واصولکرا بابا دست بردارید وبفکر فرزندانتان در آینده باشید که نفرینتان نکنند ما همه سوار یک کشتی هستیم
  • سیدرضا IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    6 0
    یادمان باشد فصل الخطاب ولی فقیه است اصول گراها هم کم اشتباه ندارند، ولی اصلاح طلبان اصلا جز نظام محسوب نمی شوند و به معنای واقعی کلمه اصلا نظام جمهوری اسلامی را قبول ندارند برای همین دست و پا میزنند، اینها با قیمانده مجاهدین خلق و حزب توده و منافقین هستند. باید با دوستی و برادری مردم را بصیر کرد تا صف خود را از این مزدوران جدا کنند، آن وقت جایی برایشان در این نظام نخواهد بود
  • وطن پرست DE ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    4 0
    منبع درامدیشو بزنید کارش تمومه.
  • حسن US ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    1 0
    اخه این چه خبریه مشرق؟؟ این بابا اصلا ارزش خبر گذاشتن رو داره بزرگتر از این بابا تو اصلاحات الان بین مردم هیچ اعتباری نداره فقط بدبختیش واسه ماس تا سایت مشرق رو باز میکنیم باید قیافه این بابا رو ببینیم که از کفاره پس دادن بدتره و روز ادم رو خراب میکنه
  • جعفر IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    0 1
    مردم دیگر به این حرفها تره هم خرد نمی کنند،مردم آنقدر کلمه فتنه را شنیدند ،دیگربااین کلمه حال مردم به هم می خورد.لطفاً ظرفیت قبول مخالفان خود را داشته باشید.
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    2 0
    شایدم حقوق بگیر امد نیوز شده حساب بانکی اش رو چک کنید
  • حمید IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    4 0
    با این عکسای برخی ملعونین که هر روز منتشر میکنید بسه بابا کم حالمون رو بهم بزنید اینقدر که شما این یارو تاج زاده رو نشون میدید اون روزنامه های زنجیره ای بهش اهمیت نمیدن!
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    2 0
    هردم اراین باغ بری میرسه توراچه سننه چه کاره ای دراین کشور،کی ازتوتظرخواست
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    3 1
    تاج زاده بگو برای کدوم کشور نوکری میکنی برای ایران که کار نمیکنی تا تونستی تیشه به ریشه ایران زدی مزدور و وطن فروش
  • US ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    0 1
    مقام معظم رهبری بارها فرموده اند که تبعیض خوب نیست حالا چرا در باره مخالفان نظام و متهمین تبعیض می شود چرا از بعضی متهمین اعتراف و اقرار پخش میشود از بعضی پخش نمیشود این تبعیض است
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    3 1
    روسیاهان سیاست ، کاسبان ذلت
  • عبداله IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    0 1
    به راستی درچهره هیچیک‌از آن آدما ذره ای نور انسانیت دیده نمیشود اما چهره آقای مهاجرانی را نگاه کنید معلوم هست آدم با وژدانی هست.
  • رضا IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    4 1
    نیروهای اطلاعاتی ما خوابند؟ این جاسوس ها به همین راحتی تو این کشور زندگی میکنند و خرابکاری می کنند
  • حسین رضا IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    3 1
    اگر وظایف آمد نیوز به تاجزاده تفویض شده باشدقطعا به سرنوشت نیما زم دچار خواهد شد.!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    4 6
    تاجزاده شریف ترین سیاستمدار کنونی ایران است و تنها راه نجات با کمترین خشونت به سمت دموکراسی پیروی از پیشنهادات ایشان است
    • عبدالله IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      2 0
      خیلی...!!!
    • رادان IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      0 0
      شرافت یعنی متوسلیان شرافت یعنی مغینه شرافت یعنی مهندس شرافت یعنی سلیمانی یعنی چمران یعنی باکری یعنی کاوه یعنی فخری زاده یعنی شهریاری یعنی بروجردی یعنی روشن یعنی همت یعنی تمام شهدایی در زمینه های مختلف برای رشد و امنیت و توسعه و پیشرفت ایران جان خودشونو از دست دادن. تو هر وقت تونستی یک تار موی ایشان را تاج‌زاده در آن پست فطرت خائن در آن نان به نرخ روز خور فاسد در آن افسادطلب منافق در آن حرامزاده معاند پیدا کنی بعد زر مفت بزن تاج‌زاده یعنی خیانت تاج‌زاده یعنی جنایت تاج‌زاده یعنی فتنه تاج‌زاده یعنی عقب ماندگی تاج‌زاده یعنی بردگی تمدنی تاج زاده یعنی تحریم تاج‌زاده یعنی بندگی شیطان تاج‌زاده یعنی ترور بزرگان تاج‌زاده یعنی فقر تاج‌زاده یعنی جمیع تمامی مفاسد و خبائث عالم.
  • ی -ح US ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    4 0
    چرا قوه قضائیه با ایشان برخورد نمی کند منتظرند تا به حدوجایگاه روح الله زم برسد
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    4 0
    اگر مردم را آگاه کنید اینها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنن
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    0 0
    مرگ براسهال طلب ذوق زده ی منافق
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    0 0
    پیامبر خدا(ص) به امام على(ع) فرمود: «اى على! هر که مرا و تو را و امامان از نسل تو را دوست بدارد، باید خدا را بر حلال‌زادگى خود، ستایش گوید؛ زیرا ما را دوست نمی‌دارد، مگر حلال‌زاده و ما را دشمن نمی‌دارد، مگر حرام‌زاده».[
  • حمید IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    0 0
    یادِ یک نکته درباره تاجزاده افتادم که جا داره اینجا ذکر کنم: پرویز امینی در کتاب ‹جامعه شناسی ۲۲ خرداد› می‌نویسه: ‌ارتباط [کیان] تاج‌بخش و بنیاد سوروس با جریان تجدید نظرطلب به درون حاکمیت نیز کشیده شده است و ”تاجزاده“ از اولین کسانی است که در چنین ارتباطی مشارکت داشته است. [کیان تاج‌بخش می‌گوید] «زمانی که وارد ایران شدم، از طریق همکاران تاجزاده به وزارت اطلاعات معرفی شدم.»... ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌(‌برشی از کتاب جامعه شناسی ۲۲ خرداد| چاپ سوم| ۱۳۸۹| صفحه ۱۷۸)
    • حمید IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
      0 0
      اصلاح می‌کنم: به جای «وزارت کشور» نوشتم «وزارت اطلاعات» و اشتباه کردم.
  • DE ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    0 0
    چرا وظایف «آمدنیوز» به تاجرزاده تفویض شده است؟ چون آمد نیوز پوفیوز دنبال همجنس خودش میگرده. آب گندیده در گودال جمع میشه .کند بدجنس با بدجنس پرواز - کبوتر با شتر فیل با غاز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس