کد خبر 992686
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
معدن نمک

معدن نمکی درخشان در گرمسار که از آن به عنوان جاذبه گردشگری خطرناک نام برده می‌شود حالا به محل کباب جوجه در کنار شنا در دریاچه شور تبدیل شده است!

به گزارش مشرق، ۱۵ کیلومتر بعد از ایوانکی در محدوده استان سمنان معدن نمکی به نام درخشان وجود دارد که مدتی است برداشت نمک از آن متوقف شده و به صورت متروک در آمده بود سال۹۴ خبرگزاری مهر در گزارشی نوشت که این معدن نمک اگر چه متروک شده و داخل آن دریاچه ای طبیعی از نمک ایجاد شده است اما کارگران آن محدوده و اهالی عنوان میکنند هر از گاهی قندیل های نمک به دلیل سست شدن حاصل از برداشت در سالهای قبل ریزش می کند به همین دلیل توصیه نمی شود مردم و گردشگران به این مکان بروند .

بیشتر بخوانید:

اما حالا بعد از گذشت چند سال نه تنها اقدامی برای آن نشده بلکه به تعداد افرادی که به آنجا می روند نیز افزوده شده است به نحوی که اکنون درون این معاون یا غار نمکی بساط پیک نیک پهن کرده و غذا می برند و مدتی هم در دریاچه آن شنا میکنند غافل از اینکه هر لحظه ممکن است قندیل های آن ریزش کند کار به جایی رسیده که عده ای یخچال و باربیکیو هم برای کباب کردن جوجه و گوشت در آنجا مستقر کرده اند و قلیان هم چاق می کنند.


البته برخی از گردشگران هم عرف را در شنا کردن رعایت نکرده و این مکان را به محل تجمع گردشگران غیر فرهنگی تبدیل کرده اند. 

فعالیت دستگاهها و ماشین آلات استخراج نمک موجب شده تا سنگ ها و بلورهای شکننده نمک، ترک بردارد و هر لحظه خطر فروریختن آنها روی سر گردشگران وجود داشته باشد. این سنگ های عظیم روی هر فردی بیفتد قطعا خطر مرگ را در پی دارد. ضمن اینکه چون بلورهای نمک شکننده هستند، پا گذاشتن روی آنها و اعتماد به سختی آنها کار غیر منطقی خواهد بود نه تنها گردشگران در مجاورت معدن نمک در امان نیستند بلکه کارکنان این معادن نیز با خطر سقوط سنگ های بزرگ نمکی از کوه و یا ریزش سنگ های بلورین داخل غار مواجه می شوند. بنابراین بلیت عمر گردشگران با رفتن به داخل این معادن ممکن است برای همیشه باطل شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    41 41
    مشرق به جای این مقاله ها برو چند تا تابلوی بزرگ خطر مرگ بزن
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    12 22
    بهتر است مقاوم سازی شود
  • محسن IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    1 0
    درندگی اولویت ها واجبتره. اینم یه سوژه برای عوام النا س وافراد را به سقوط فکری رساندن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس