کد خبر 992668
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
تیم امید

نتایج تیم فوتبال امید و به دنبال آن نوع رفتارها و صحبت‌های سرمربی این تیم، نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال امید ایران عملکرد موفقی در مسابقات تدارکاتی اخیر نداشت و در فاصله کوتاه باقی مانده تا آغاز مسابقات انتخابی المپیک که دی ماه سال جاری در تایلند برگزار می‌شود، شرایط این تیم نگران کننده به نظر می‌رسد. در همین حال طبیعتا بعد از شکست سنگین 4 بر یک برابر ازبکستان موجی از انتقادات علیه شرایط این تیم و خصوصا عملکرد فرهاد مجیدی سرمربی جوان تیم امید مطرح شد.

بیشتر بخوانید:

تناقض‌های تمام نشدنی تیم امید

مجیدی اما همچون گذشته واکنش عجیب و شتاب‌زده‌ای به این موضوع داشت و در یک شبکه اجتماعی که فعالیت زیادی در آن دارد با "هشدار به سفارش‌دهنده‌ها" به آنها گفت که "حق دخالت ندارید." او بدین ترتیب افرادی که در فدراسیون یا تیم امید هستند را نشانه گرفت و رسانه‌ها را متهم به سفارش گرفتن از این افراد کرد.

از این موضوع که آیا فرهاد مجیدی هم با سفارش به نیمکت تیم امید رسیده یا نه که بگذریم، باید گفت در روزهای گذشته بیشتر رسانه‌ها به انتقاد از عملکرد تیم امید و مجیدی پرداختند و آیا می‌شود تمامی این انتقادات را حاصل مطالب سفارشی یا طراحی اتاق فکر خیالی دانست؟ اگر رویکرد رسانه‌ها در مسیر حمایت از او و انتقاد از سایرین بود آنها نیز می‌توانستند مجیدی را به عنوان عامل این انتقادات معرفی کنند و اصولا چنین رویه‌ای منطقی و درست است؟ اگر مطلبی در حمایت از مجیدی نوشته شود سفارشی نیست اما عکس آن سفارشی محسوب می‌شود؟

به این موضوع تاکید داریم که بیش از هر چیز باید مراقب سرمایه‌های این فوتبال و خصوصا شخصیت‌هایی مثل فرهاد مجیدی بود. فراموش نکرده‌ایم که چنین انتخاب‌های شتاب زده‌ای چه بر سر محمد خاکپور، علیرضا منصوریان و دیگر مربیان تیم‌های المپیک یا سایر تیم‌های ملی آورد. با این حال بررسی پیشینه مطالب، مصاحبه‌ها و گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها و در روزهای پایانی خرداد به خوبی نشان می‌دهد که برخی رسانه‌های ورزشی و کارشناسان فوتبال، منتقد این تصمیم نادرست و انتخاب نابجای مربی جوان و کم تجربه‌ای مثل فرهاد مجیدی بودند. آیا کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال هم عضو همان اتاق فکر یا سفارش دهنده مطالب بودند که از روز نخست این انتخاب را به زیان مجیدی می‌دانستند؟

سوال دیگر این است که چرا موضوع دخالت در کار فنی سرمربی که باید از استقلال کامل برخوردار باشد امروز مطرح شده و آیا این رویکرد حرفه‌ای است که پس از شکست دیگر عوامل را متهم به دخالت کنیم؟ اگر فرهاد مجیدی در این دو بازی پیروز شده بود باز هم دیگران را عامل این نتایج می‌دانست؟ هیچ تردیدی در محکوم بودن هرگونه دخالت در کار سرمربی وجود ندارد اما نوع بیان و زمان گفتن این صحبت‌ها مهم است که فرهاد مجیدی بدترین روش و بدترین راه را انتخاب کرد.

بهتر است فرهاد مجیدی که می‌تواند آینده درخشانی در فوتبال ملی یا باشگاهی ایران داشته باشد آستانه تحمل خود را در قبال انتقادات بالاتر ببرد و فراموش نکند که تیم‌های ملی متعلق به فرد فرد اعضای خانواده بزرگ فوتبال و عموم ملت ایران هستند و رسانه‌ها بر اساس رسالت حرفه‌ای خود باید آزادانه به نقد منصفانه مشغول باشند و در قبال انجام وظیفه متهم به خط گرفتن، پذیرفتن مطالب سفارشی یا سایر اتهامات توهین آمیز مشابه نشوند.

فرهاد مجیدی می‌تواند به جای اینکه وقتش را در اینستاگرام بگذارند، همان زمان را صرف شناخت بازیکنان تیم امید کند تا بیشتر با خصوصیات و پُست بازی آنها آشنا شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس