آشتیانی

قائم مقام پیشین سازمان تربیت بدنی گفت: اگر داورزنی به والیبال بازگردد زمین و زمان دست به دست هم می‌دهند که او موفق نباشد.

به گزارش مشرق، امیررضا واعظ آشتیانی درمورد احتمال حضورش در انتخابات فدراسیون والیبال گفت: من از ابتدا هم قصد ورود به والیبال را نداشتم و هدفم از طرح این موضوعات راستی‌آزمایی وزارت ورزش بود. می‌خواستم ببینم وزارت ورزش چقدر به دنبال ایجاد فضای دموکراتیک برای انتخابات فدراسیون والیبال است و چقدر به فضا آزاد اعتقاد دارد. 
بیشتر بخوانید:

* وزارت با مهندسی آشکار خودش را در مظان اتهام قرار می‌دهد

وی ادامه داد: بارها در صحبت‌های خود اعلام کرده‌ام که حق وزارت ورزش است که نسبت به فدراسیون‌ها حساس باشد تا افرادی انتخاب شوند که لایق، شایسته، خوش‌فکر و ... باشند. آقایان باید به گونه‌ای مهندسی کنند که در نهایت این افراد انتخاب شوند و سپس با یک مهندسی پنهان وی را حمایت کنند، اما شاهد هستیم که وزارت ورزش یک رویه را در تمام ادوار تکرار می‌کند و نشان می‌دهد که توانایی مهندسی را هم به خوبی ندارد و همیشه خود را در مظان اتهام قرار می‌دهد. 

* اولویت باید با افراد ورزشیِ توانمند باشد

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت: نمی‌توان فدراسیون‌ها را به دست افراد نالایقی داد که با زد و بند انتخاب می‌شوند. وقتی مدیران وزارت ورزش کاندیدای انتخابات یک فدراسیون می‌شوند همین موضوع بیانگر راستی آزمایی وزارت است و نشان می‌دهد که آقایان چقدر ناشیانه رفتار می‌کنند. من هیچگاه منکر این موضوع نمی‌شوم که افراد ورزشی باید در اولویت باشند. بارها گفته‌ام که اگر بنا بر انتخاب باشد اولویت با افراد ورزشی است که توانایی مدیریت دارند. البته اگر در مجموعه ای توانایی مدیریتی ضعیف باشد و افراد غیرورزشی با توان مدیریتی بالا ورود کنند موضوع متفاوت خواهد بود.

* وزارت بدون توجه به عملکرد قبلی افراد روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کند

واعظ‌آشتیانی با بیان اینکه وقتی عوامل وزارت ورزش برای حضور در یک انتخابات وارد می‌شوند خود بیانگر موضوعات زیادی است، گفت: وزارت روی افرادی سرمایه‌گذاری می‌کند که اصلاً نگاهی به عملکرد گذشته آنها ندارد. گاهی افرادی می‌آیند که با سفارش و توصیه وارد شده‌اند. اگر نیرویی خارج از ورزش می‌آید که توانایی خوبی دارد باید حمایت شود، اما وقتی آدم‌های ضعیف می‌آیند در واقع جنایت می‌شود در حق یک رشته ورزشی که باید به این موضوعات رسیدگی شود.

* آقایان برای رهایی از دست نیروهای خود، آنها را روانه فدراسیون‌ها می‌کنند

وی خاطرنشان کرد: عملکرد ضعیف برخی افراد چالش‌های جدی ایجاد می‌کند. اگر والیبال مدیران کارآمدی دارد که امتحان پس داده‌اند وزارت می‌تواند روی آنها سرمایه‌گذاری کند نه اینکه به سراغ افرادی برود که توانایی مدیریت آنها ثابت نشده است. گاهی شاهد هستیم که آقایان برای رها شدن از دست نیروهای خود آنها را روانه فدراسیون‌ها می‌کنند. در شرایط کنونی علاقه‌ای به حضور در ورزش را ندارم، مگر اینکه با یک جایگاه ویژه ورود کنم. 

* اگر داورزنی والیبال را دوست دارد، نباید به انتخابات ورود کند

قائم‌مقام پیشین سازمان تربیت بدنی درخصوص احتمال حضور داورزنی در انتخابات فدراسیون والیبال، گفت: حضور در والیبال اصلاً به صلاح داورزنی نیست. توصیه می‌کنم داورزنی خاطرات خوش دوران حضورش در والیبال را به عنوان یک سابقه درخشان همچون یزدانی‌خرم برای خود حفظ کند. اطمینان دارم که حضور مجدد داورزنی در والیبال صدمات جدی به شخص او و والیبال خواهد زد. قطعاً اگر داورزنی به والیبال بازگردد زمین و زمان دست به دست هم می‌دهند که او موفق نباشد. اگر او والیبال را دوست دارد نباید به انتخابات این فدراسیون ورود کند،چراکه حضورش همراه با لابی خواهد بود و این موضوع در نهایت آسیب‌های جدی به والیبال وارد می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس