کد خبر 992419
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
مارسلیونو

سرمربی تازه برکنار شده باشگاه والنسیا در نشستی خبری مدعی شد که مقامات این باشگاه به این دلیل وی را برکنار کرده‌اند که وی فصل گذشته عنوان «قهرمانی کوپادل‌ری» را برای این تیم به ارمغان آورده است!

به گزارش مشرق، باشگاه والنسیا چهارشنبه هفته گذشته در اقدامی غافلگیرکننده «مارسلینو گارسیا تورال» سرمربی ارزشمند خود را به دلیل آنچه از سوی رسانه‌ها "اختلاف مابین وی و «پیتر لیم»" رییس باشگاه عنوان شد، برکنار کرد.

مارسلینو برای ۲ فصل هدایت والنسیا را برعهده داشت و به طور پیاپی ۲ مقام چهارمی لالیگا را برای این تیم به ارمغان آورد؛ دستاوردی که پس از یک  دهه ناکامی به زعم بسیاری چشمگیر و قابل توجه محسوب می‌شد.

بیشتر بخوانید:

اخراج مدافع باتجربه به خاطر دروغگویی!

تیم تحت هدایت مارسلینو در کنار عملکرد فوق‌العاده در لالیگا، با پیروزی ۲ بر یک در فینال جام حذفی، پس از ۱۱ سال نخستین جام قهرمانی خود را بالای سر برد؛ جامی که به اعتقاد مارسلینو به قیمت از دست رفتن شغلش در والنسیا تمام شد؛ در واقع سرمربی اسبق ویارئال مدعی است او برخلاف تمایل و خواسته مدیریت باشگاه که جام حذفی را تورنمنتی «کم اهمیت» می‌دانستند، تمرکز خود را روی فتح آن معطوف کرده بود.

مارسلینو در نشست خبری افشاگرانه خود اظهار داشت: هیچ شکی ندارم که جرقه این اوضاع کوپادل‌ری بود؛ در جریان فصل گذشته، ما به طور مستقیم و غیرمستقیم پیام‌هایی مبنی بر چشم‌پوشی از این تورنمنت دریافت کردیم؛ هواداران از ما می‌خواستند که بجنگیم و نظر بازیکنان هم این بود و به فتح آن اعتقاد داشتند؛ علاوه بر این کادر فنی نیز جنگیدن و فتح جام را می‌خواست.

وی ادامه داد: آنها نگفتند که چرا جام کوپادل‌ری را نمی‌خواهند و تنها گفته بودند که این تورنمنت کم‌اهمیت است و با این کار من (مارسلینو) هدف اصلی (سهیمه لیگ قهرمانان) را به خطر می‌اندازم؛ بنابراین فتح کوپا جرقه این داستان بود.

سرمربی برکنار شده والنسیا در ادامه افزود: بعد از فتح کوپادل‌ری، رییس باشگاه به ما تبریک نگفت؛ زمانی که برای برگزاری جلسه ای با لیم و «آنیل مورتی» روسای باشگاه به سنگاپور رفتم، آنها بابت کسب سهمیه لیگ قهرمانان تبریک گفتند نه قهرمانی در جام حذفی!

بدنبال برکناری مارسلینو، «آلبرت سلادس» هافبک اسبق تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا هدایت والنسیا را برعهده گرفت؛ این در حالی است که این سرمربی سال گذشته و در دوران حضور روی نیمکت تیم زیر ۲۱ ساله‌های اسپانیا، به دلیل استفاده از تاکتیک‌های منفی و فقدان سبک بازی مشخص به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود.

با این وجود، مارسلینو نسبت به حمایت هواداران والنسیا از سرمربی که به عنوان دستیار «یولن لوپتگی» در رئال فعالیت کرده، ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: والنسیا برای مربیان تیم پیچیده‌ای است و من هم خوش‌شانس بودم که هواداران مرا به گرمی پذیرفتند و بابت اینکه پس از ۲ سال با همان احترام و مقبولیت باشگاه را ترک می‌کنم، به خود می‌بالم؛ امیدوارم هواداران از سلادس هم حمایت کنند و برای او آرزوی موفقیت دارم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
    0 1
    تو مملکت خودمون برانکو رو به خاطر قهرمانی پرسپولیس مگه برکنار نکردن ؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس