اسدالله عباسی

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی آخرین روند بررسی طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس در پارلمان را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

اسدالله عباسی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به رد دو فوریت طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس، گفت: بر اساس آیین‌نامه داخلی قوه‌مقننه، اصل بر این است که طرح‌ها و لوایح به‌صورت عادی در جلسه علنی بررسی شوند و نمایندگان تنها زمانی به یک یا دو فوریت یک طرح یا لایحه رأی می‌دهند که جلوگیری از وقوع خسارت احتمالی و فوت فرصت ضرورت داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

لاهوتی: باید همه چیز شفاف باشد

سرنوشت طرح شفافیت آراء نمایندگان از زبان سخنگوی مجلس

فرار نمایندگان از شفافیت آراء با استفاده از دختر آبی

نمایندگان حق اساسی مردم را سلب کرده‌اند!


وی افزود: رد دو فوریت، به منظور مخالفت با اصل طرح نبود، بلکه نمایندگان با بررسی فوریتی این طرح در جلسه علنی مخالفت کردند.


سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس در توضیح روند بررسی این طرح در مجلس اظهار داشت: طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس برای بررسی و کارشناسی دقیق به کمیسیون‌ آیین‌نامه داخلی مجلس ارجاع شده تا به دقت مورد بررسی قرار گیرد.


عباسی، ضمن موافقت با طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس، یادآور شد: همان‌گونه که درباره CFT رأی‌مان را به دید مردم گذاشتیم تا مشخص باشد نمایندگان چه رأیی داده‌اند، از این به بعد  هم در هر موردی که مردم مدنظر داشته باشند از رأی نمایندگان مطلع می‌شوند.


نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با تأکید بر اینکه مردم نامحرم نیستند، به همین دلیل باید رأی نمایندگان برای مردم شفاف باشد، اضافه کرد: همه مردم باید بدانند نمایندگان‌شان به چه طرح یا لوایحی رأی داده‌اند و نظرشان درباره موضوعات مختلف چیست؟


عباسی تأکید کرد: نماینده باید پاسخگوی عملکرد و رأی خود در مجلس باشد، از این رو ما می‌خواهیم رأی‌مان را به بازدید مردم بگذاریم تا مشخص باشد وکلای‌ ملت چه رأیی داده‌اند، همان‌طور که رأی نمایندگان درباره CFT نیز اعلام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس