نتانیاهو نمایه

وزارت خارجه عراق ضمن رد اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که باید از ملت فلسطین و اراضی این کشور، حمایت صورت گیرد.

به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ۱۹ شهریور ماه رسما اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات پیش رو و تشکیل کابینه جدید، شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و بخش‌های مهمی از این منطقه را به اراضی تحت اشغال رژیم صهیونیستی الحاق می‌کند.

بیشتر بخوانید:

تشکیل جلسه کابینه نتانیاهو در کرانه باختری

او در تشریح طرح خود برای گسترش اشغالگری رژیم صهیونیستی و غصب بخش دیگری از اراضی فلسطینی‌ها، گفت که در صورت پیروزی در انتخابات، بلافاصله «دره اردن» و شمال «بحر المیت» (دریای مرده) را تحت حاکمیت فلسطین اشغالی اعلام می‌کند.

این مسئله با موج گسترده‌ای از محکومیت‌ها و ابراز انزجارها از سوی کشورهای عربی و بعضا غربی مواجه شد.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که عراق اظهارات نتانیاهو درباره الحاق دره اردن و شمال دریای مرده به اراضی اشغالی را نمی‌پذیرد.

شبکه خبری «الفرات» به نقل از الصحاف گزارش داد که این اظهارات موجی از خشونت را در میان کشورهای عربی، اسلامی و سایر کشورهای جهان به وجود آورده است.

وی اعلام کرد که اظهارات نتانیاهو، «تبلیغات انتخاباتی خصمانه و سیاست شهرک‌سازی نژادپرستانه برنامه‌ریزی شده بر اساس سلب حقوق ملت فلسطین است».

الصحاف اظهار داشت که این مسئله، «یک اقدام اشغالگرانه بسیار خطرناک علیه فلسطین است که برای ایجاد درگیری در سراسر منطقه صورت گرفته است».

سخنگوی بغداد با اشاره به اینکه این اظهارات باید با واکنش عربی و جهانی برای مخالفت با آن مواجه شود، اعلام کرد، عراق بر اهمیت فراهم کردن حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین و اراضی فلسطین در برابر چپاول آن توسط رژیم صهیونیستی تأکید دارد.

بغداد در پایان تأکید کرد که باید تلاش واقعی، عملی و مسئولانه در تمامی سطوح صورت گیرد تا با اقدمات رژیم صهیونیستی مقابله شود؛ رژیمی که عمدا حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های سازمان ملل از جمله قطعنامه‌های ۲۴۲ و ۳۳۸ شورای امنیت را نقض می‌کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس