کد خبر 991780
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷
11 سپتامبر

وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی در توئیتر به سالروز واقعه حادثه ۱۱ سپتامبر و نقش تیم ب در تامین تروریست‌های ۱۱ سپتامبر اشاره کرد.

به گزارش مشرق، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر به سالروز واقعه ۱۱ سپتامبر اشاره کرد و نوشت:«جنگیدن تا آخرین سرباز آمریکایی».

ببینید:

فیلم/ پشت‌پرده انفجار برج‌های دوقلو نیویورک چه بود؟

وی در این پیام توئیتری نوشت:«همان تیم ب که نخست بیشترین تعداد ترویست‌های ۱۱ سپتامبر را تامین کرده و دوم ایالات متحده را به باتلاق‌های افغانستان و عراق هدایت کرده، اکنون بوسیله تروریسم اقتصادی برای جنگ با ایرانیانی نقشه می‌کشد که زمانی که شعله‌های آتش ساختمان مرکز تجارت جهانی را فرا گرفته بود، به احترام این حادثه، شمع روشن کردند. هیچگونه تعجبی وجود ندارد که ۱۱ سپتامبر همچنان برای «مایک پامپئو» یک کابوس است.»

بیشتر بخوانید:

چرا کاخ سفید نقش عربستان را در حادثه ۱۱ سپتامبر پنهان می‎کند؟

در حادثه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ افرادی که گفته می‌شود از اعضای گروه تروریستی القاعده بودند چهار هواپیمای مسافربری را ربوده و به اهدافی در داخل آمریکا حمله کردند. از میان ۱۹ فرد دخیل در این هواپیماربایی ۱۵ نفر تبعه عربستان سعودی بودند.

دو فروند از هواپیماهای مسافربری به ساختمان برج‌های دو قلوی تجارت جهانی برخورد کردند، یکی از آنها به ساختمان پنتاگون در ایالت ویرجینیا برخورد کرد و هواپیمای چهارم بعد از تلاش مسافرها برای مقابله با افراد هواپیماربا در پنسیلوانیا سقوط کرد. نزدیک به ۳۰۰۰ نفر در این حادثه جان باختند. القاعده مسئولیت این حمله را به عهده گرفت. 

دولت آمریکا بعد از این حادثه ابتدا به افغانستان و بعد از آن به عراق حمله کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
    6 2
    حالا هی بگید چرا شمع روشن کردن اون موقع. الان به درد خورد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس