کد خبر 991097
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱
عقب‌نشینی تروریست‌ها از «خان شیخون»/ ارتش سوریه وارد شهر شد

نخست وزیر سوریه حجم خسارت‌های مستقیم وارد به اقتصاد و نهادهای سوریه از آغاز جنگ تحمیلی علیه این کشور را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از  خبرگزاری سوریه، عماد خمیس نخست وزیر سوریه در حاشیه سومین نشست سندیکاها برای مقابله با محاصره اقتصادی سوریه گفت: ارزیابی اولیه نشان می‌دهد که زیان های وارده به نهادهای کشور بیش از ۴۵ هزار میلیارد لیره سوریه (۸۷ میلیارد دلار آمریکا) بوده است، زیرا بیش از ۲۸ هزار ساختمان دولتی آسیب دیده و حدود ۱۸۸ کارخانه و شرکت صنعتی دولتی به طور کلی یا جزئی ویران شده است.

بیشتر بخوانید:

آوارگان فلسطینی در چه کشورهایی ساکن هستند؟

نگرانی اردوغان از میزان سلاحی که آمریکا به سوریه ارسال می‌کند

وی افزود: آثار باستانی نیز از تفکر تکفیری و تاریک در امان نماند و بیش از ۱۹۹۴ محل باستانی مورد تخریب و سرقت قرار گرفت.

خمیس درباره بخش انرژی برق و نفت سوریه گفت: از مجموع ۳۹ نیروگاه موجود قبل از آغاز بحران سوریه، ۱۵ نیروگاه برق به طور کلی و ۱۰ نیروگاه به طور جزئی تخریب شد.

وی تصریح کرد: سوریه قبل از جنگ تحمیلی علیه این کشور دارای بزرگترین شبکه ملی یکپارچه برق در منطقه بود که شمال سوریه را به جنوب و غرب این کشور را به شرق وصل می‌کرد. طول خطوط این شبکه حدود ۴۸ هزار کیلومتر بود که نیمی از آن تقریبا در معرض تخریب و ویرانی قرار گرفت.

به گفته الخمیس، بیش از یک هزار تاسیسات نفتی از زمان آغاز بحران آسیب دیدند و بخش کشاورزی که در طول دههای گذشته به خودکفایی رسیده بود، آسیب زیادی دید و سوریه ای که سالانه بیش از ۳ میلیون و پانصد طن گندم وارد می کرد، برای تامین نیازهای مردم خود به واردات متوصل شد، زیرا زمینه های کشاورزی تخریب و آتش زده شد و تولیدات آنها نیز به خارج قاچاق شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    10 2
    بیچاره مردم ایران که قراره این هزینه ها رو تقبل کنن
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    3 4
    مرگ و لعنت بر آمریکا و مزدورانش در منطقه شامل کشورهای حاشیه خلیج فارس خصوصا عربستان امارات و بحرین و عوامل تکفیری خونخوار که فقط باعث خرابی و ویرانی هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس