کد خبر 990757
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
image-20190907170718-1.png

یکی از شهرهای محبوب برای سفر در ایران، شیراز است که به دلیل برخورداری از جاذبه‌های متنوع تاریخی و فضای فرهنگی و ادبی و مهمان نوازی مردم، توانسته جایگاه خوبی در میان مسافران داشته باشد.

یکی از شهرهای محبوب برای سفر در ایران، شیراز است که به دلیل برخورداری از جاذبه‌های متنوع تاریخی و فضای فرهنگی و ادبی و مهمان نوازی مردم، توانسته جایگاه خوبی در میان مسافران داشته باشد و حتی نظر گردشگران خارجی را نیز به خود جلب کند.

در ادامه بررسی شده که در سفر به شیراز باید چه کارهایی را انجام داد تا بتوان بهترین تجربه را در این  شهر برای خود ساخت.

در انتخاب جاذبه‌های تاریخی دقت کنید

اگر وقت برای گشت و گذار و بازدید از جاذبه‌ها محدود است، انتخاب را باید با دقت انجام داد و مراقب اولویت‌ها بود. بهتر است بازدید از تخت جمشید و پاسارگاد در مرودشت را در راس فهرست قرار داد و پس از آن به سراغ باغ ارم رفت چرا که این 3 جاذبه در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند. در راه بازگشت از مرودشت می‌توان زمانی کوتاه را به دروازه قرآن اختصاص داد. آرامگاه حافظ را هم در لیست خود باید گنجاند و باغ نارنجستان قوام را هم فراموش نکرد.

از میان مساجدو بناهای مذهبی شیراز، شاهچراغ و مسجد نصیرالملک را بهتر است در اولویت قرار داد و افرادی که به دنبال مسجد دیگری هستند می‌توانند بر روی مسجد وکیل یا مسجد عتیق فکر کنند. در سفرهای بعدی، بازدید از موزه‌های مهم شهر همچون موزه پارس، موزه مردم شناسی در حمام وکیل و ارگ کریم خان را هم باید در نظر داشت.

برای خوشگذرانی در شیراز برنامه داشته باشید

شاید افرادی فقط به قصد دیدن جاذبه‌های تاریخی به شیراز بروند اما بهتر است گفت که می‌توان بر روی تفریح و سرگرمی در شیراز هم حساب باز کرد. یکی از مهم ترین جذابیت‌های هر سفر شکم گردی است و در سفر به شیراز نیز چشیدن طعم فالوده شیرازی بخش مهمی از سفر است. شب گردی در این شهر به ویژه در حوالی ارگ کریم خان و آرامگاه حافظ هم است.

اگر اقامت در این شهر طول بکشد و یا برای چندمین بار به آن سفر شود، بهتر است به سراغ دیگر گزینه‌های خوشگذرانی رفت که یکی از آنها شهربازی ایران لند است. این مجموعه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهر بازی‌های سرپوشیده ایران شناخته می‌شود و در مجتمع خلیج فارس قرار دارد. اتاق فرار رازماز، پارک آبی کوثر، زیپ لاین دراک و .... نیز از دیگر گزینه‌های تفریحی در شیراز هستند.

برای خرید هم وقت بگذارید

شیراز یکی از شهرهای جذاب و محبوب برای خرید است. برای اولین قدم بهتر است به سراغ بازار تاریخی وکیل رفت تا در حال و هوایی تاریخی و نوستالژیک سوغات و کالاهای مورد نیاز را خرید و در کنار آن از معماری و ساختار بازار هم لذت برد. بهتر است برای مرکز خریدهای شیراز هم وقت گذاشت و زمانی را به گردش در آنها اختصاص داد چرا که بهترین‌ها در این شهر قابل دسترس است.

بهتر است در ابتدا به مجتمع خلیج فارس رفت که یکی از بزرگ ترین، مدرن ترین و مجهزترین مراکز تجاری ایران است و از بزرگترین مراکز تجاری دنیا هم به حساب می‌آید. این مرکز خرید به جز فروشگاه‌های متنوع، سینما ،شهربازی و سالن بولینگ هم دارد که به خوبی اوقات فراغت را پر می‌کنند. مجتمع تجاری آفتاب فارس هم یکی از شلوغ ترین مراکز خرید شیراز است و مجتمع ستاره فارس هم از مراکز خرید محبوب شهر به شمار می‌آید.

نباید فراموش کرد  که یکی از ویژگی‌های شیراز فضای فرهنگی آن است بنابراین افرادی که از فرهنگ دوستان هستند حتما باید این شهر را در لیست مقاصد خود قرار دهند. برای آنکه به همه جاذبه‌ها و تفریحات شیراز دسترسی داشت می‌توان به سایت کارناوال رفت و با انتخاب این شهر به عنوان مقصد، اطلاعات خوبی را در مورد شیراز و جاذبه‌های آن به دست آورد و فهمید چه فعالیت‌هایی را می‌توان در این شهر انجام داد.

این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس