محمد سلامتی

دبیرکل حزب منحله سازمان مجاهدین(انقلاب) می‌گوید: فراکسیون امید عملکرد ضعیفی داشت اما شورای عالی اصلاح‌طلبان جز نقش ستاد انتخاباتی ، نقش دیگری برای نظارت بر این فراکسیون ایفا نکرد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

محمد سلامتی به «انتخاب» گفته است: اصلاح‌طلبان مسئولیت عملکرد فراکسیون امید در مجلس را می‌پذیرند. همچنین، عملکرد شورای اسلامی شهر تهران نیز به پای اصلاح‌طلبان نوشته شده است. در این دو سطح اصلاح‌طلبان عملکرد ضعیف خود را می‌پذیرند. این عملکرد را باید در دو سطح مورد تحلیل قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

دولت، مجلس و شورای شهر اعتبار اصلاح‌طلبان را زیر سوال برده‌اند

سلامتی: مشکل اقتصاد سوء مدیریت دولت است نه رفراندوم

یکی این‌که با توجه به محدودیت‌هایی که بر اصلاح‌طلبان اعمال شد و از نامزد شدن بسیاری از چهره‌های تاثیرگذار این جبهه ممانعت شد، افرادی با توانایی و تجربه کم‌تر وارد بهارستان شدند؛ بنابراین نمی‌توان انتظاری بیش از عملکرد کنونی را از فراکسیون امید داشت. البته فراکسیون امید در ارائه دقیق عملکرد خود کوتاهی کرده است و اگر این کار را درست انجام می‌داد، این چنین مورد انتقاد قرار نمی‌گرفت. دیگری عملکرد اصلاح‌طلبان در شورای شهر تهران است که به نظر من ضعف‌ عملکرد آن‌ها را نمی‌توان مورد انکار قرار داد.


وی همچنین گفت: در غالب انتقاداتی که به شورای عالی اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود، انتظاراتی بیشتر از وظایف شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، طرح می‌گردد. این شورا، بیشتر ستادی انتخاباتی است و این‌گونه نیست که در تمامی زمینه‌ها منعکس‌کننده برنامه‌ها و سیاست‌های جبهه اصلاح‌طلبان باشد. مثلا شورای عالی سیاست‌گذاری، وظیفه‌ای برای برنامه‌ریزی جهت پیگیری و ارزیابی عملکرد دولت، فراکسیون امید و شورای اسلامی شهر ندارد.

لذا باید انتظارات را محدودتر کرد؛ زمانی که به این مسئله توجه نمی‌شود عملکرد شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، مورد هجمه و انتقاد قرار می‌گیرد لذا هر چند ممکن است این نهاد ضعف‌هایی داشته باشد اما سطح انتقاد واقعی به آن به هیچ عنوان  آن سطحی نیست که در مجامع روشنفکری و از سوی رسانه‌ها انعکاس پیدا می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس