عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کاهش تعهدات برجامی جمهوری اسلامی را پاسخی به زمان کشی و فرصت کشی اروپا و آمریکا خواند و اظهار داشت: قطعاً جمهوری اسلامی گام سوم کاهش تعهدات برجامی را برخواهد داشت.

گام سوم کاهش تعهدات برجامی در واقع مقاومتی فعال و اجرای استراتژی فشار متقابل است

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اروپا از تقویت بنیه دفاعی و بنیه اقتصادی ایران نگران است لذا تلاش می‌کند با فرصت کشی مانع پیشرفت ایران شود، اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجامی در واقع مقاومتی فعال و اجرای استراتژی فشار متقابل است.

وی گفت: جمهوری اسلامی بر اساس منافع ملی و در راستای اصل حکمت، عزت و مصلحت تصمیم گرفته است گام سوم کاهش تعهدات برجامی را به صورت قاطع بردارد و برای هیچ کشوری صبر و تعلل نمی‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: اروپا تلاش داشت تا در ماجرای اینستکس برای فروش نفت و همچنین مبادلات بانکی سقف تعیین کند، اما جمهوری اسلامی قبول نکرد و اعلام کرد که باید کل پول صادرات نفت به کشور باز گردد.

حسن بیگی ادامه داد: این بار نیز اروپا تلاش دارد تا هویج ۱۵ میلیارد دلاری را به جمهوری اسلامی نشان دهد، اما دولت ایران هیچ گونه سقف را برای فروش نفت و مبادلات بانکی نمی‌پذیرد و باید همه مبالغ حاصل از فروش نفت ایران چه به صورت نقد و چه به صورت نسیه به کشور بازگردد در غیر این صورت جمهوری اسلامی گام سوم کاهش تعهدات برجامی را بر خواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: معمولاً غربی‌ها تقسیم کار دارند یکبار فرانسه پلیس بد بود انگلستان پلیس خوب و این بار فرانسه تلاش دارد نقش پلیس خوب را بازی می‌کند، اما موفق به این نقش آفرینی نخواهد شد.

ترامپ رای نمی‌آورد / رئیس جمهور بعدی آمریکا ناچار به برجام باز می‌گردد

وی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که مردم آمریکا در انتخابات پیش رو به ترامپ رای نخواهند داد و رئیس جمهور بعدی آمریکا ناچار به برجام باز می‌گردد، زیرا جمهوری اسلامی در منطقه و جهان به جایگاهی دست یافته است که مقاومت دارای قدرت هسته‌ای خواهد شد.

حسن بیگی گفت: امروز حزب الله، حماس و الحوثی‌ها خودشان موشک می‌سازند و مقاومت به قدرت موشکی دست یافته است لذا در صورتی در آینده قدرت نظامی، دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی به مقاومت در منطقه منتقل شود به ضرر آمریکا و اروپا خواهد بود.