محمد جعفر منتظری نمایه

حجت‌الاسلام منتظری گفت: قوه قضائیه به دنبال تضعیف دستگاه اجرایی نیست، وجود اختلاف نظر و سلیقه هم به معنای تضعیف نیست بلکه وظیفه ما هم نظارت جدی و برخورد با مفاسد است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری ظهر امروز در کنگره بزرگداشت شهید آیت‌الله قدوسی اولین دادستان پس از انقلاب اظهار کرد: اگرچه در گذشته نیز در زمینه مبارزه با فساد اقدامات خوبی صورت گرفته اما در مدیریت جدید دستگاه قضا با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری این مبارزه بیشتر و جدی‌تر شده است.

وی افزود: البته مبارزه با فساد تنها بر عهده قوه قضائیه نبوده و و مجلس و دولت هم باید در این زمینه ما را یاری کنند.

بیشتر بخوانید:

دادستان کل کشور با بیان اینکه در برخی موارد ضعف قانون باعث شده که متخلفان بتوانند از آن راه وارد شده و فساد کنند اضافه کرد: مجلس باید با انجام کارشناسی‌های لازم قوانینی را وضع کند تا منشأ فساد بسته شود و کسی نتواند تخلف کند.

وی مساله نظارت و وضع قانون را مهمترین وظایف نمایندگان عنوان کرد و افزود: کار اصلی نمایندگان وضع قانون و نظارت بر حسن اجرای آن است اما متاسفانه برخی آنقدر در کارهای اجرایی درگیر شده‌اند که وظیفه اصلی‌شان را فراموش کرده‌اند.

مدیران اجرایی به شدت بر مجموعه خود نظارت کنند

منتظری صف اول مبارزه با فساد را متعلق به دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و افزود: اگر مدیران اجرایی بر مجموعه زیر دستشان نظارت و کنترل داشته باشند نباید اجازه دهند که زمینه فساد شکل بگیرد، مدیران باید تلاش کنند مبدأ بروز فساد را در دستگاه خود ببندند.

وی افزود: اینکه برخی می‌گویند با بگیر و ببند جلوی فساد گرفته نمی‌شود حرف درستی است و ما هم با آنها هم عقیده‌ایم اما زمانی که به واسطه عدم نظارت در دستگاه اجرایی فسادی بوجود آید وظیفه داریم که برخورد کنیم.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه از مدیران اجرایی انتظار داریم به شدت بر مجموعه خود نظارت کنند اضافه کرد: قوه قضائیه به دنبال تضعیف دستگاه اجرایی نیست، وجود اختلاف نظر و سلیقه هم به معنای تضعیف نیست بلکه وظیفه ما هم نظارت جدی و برخورد با مفاسد است.

وی در این زمینه گفت: برخی اوقات متاسفانه نه تنها از سوی دستگاه اجرایی برخوردی با متخلف صورت نمی‌شود بلکه از او تعریف می‌کنند.

انصاف نیست از پشت تریبون از آدمی که زیر سوال است دفاع شود

منتظری افزود: در برخی موارد پرونده متهم هنوز در مرحله تحقیقات است و بدون اینکه از دستگاه قضایی علت بازداشتش پرسیده شود سنگ او را به سینه می‌زنند، انصاف نیست که از پشت تریبون و یا در جراید از آدمی که زیر سوال است دفاع شود.

وی در ادامه با بیان اینکه جریان نفوذ هنوز در داخل کشور قلع و قمع نشده است اضافه کرد: اگر دیروز جریان نفوذ توانست حوادثی مانند ترورها را در کشور شکل دهد امروز در داخل کشور کارهای دیگری می‌کند؛ ماموریت استکبار در این زمینه شناسایی شده و ما اشراف اطلاعاتی بر آنها داریم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه جریان نفاق در داخل و خارج کشور در خدمت استکبار است از تخلیه اطلاعاتی از برخی مدیران توسط عوامل بیگانه یاد کرد و گفت: عوامل بیگانه از طریق تماس‌های تلفنی با مدیران اقدام به تخلیه اطلاعاتی آنان می‌کنند که در این زمینه باید هوشیار باشند.

وی ریشه بسیاری از فسادها را با واسطه به جاهای دیگر مرتبط دانست و افزود: نباید تصور کرد برخی از این جریان‌های فساد دارای ریشه عادی هستند بلکه دشمن عوامل و نفوذی‌های خود را مامور کرده تا به هر وسیله‌ای متوسل شود تا در جامعه بذر ناامیدی و یاس را بپاشند.

وی گفت: دشمن می‌خواهد به مردم القا کند «شما نمی‌توانید» تا در برابر آنها زانو بزنید و به خواسته‌های آنها تن دهید اما برخی با نوشتن مقالاتی در روزنامه‌ها استدلال‌هایی می‌آورند که در جهت خواسته‌های دشمن است.

آیا این همه شهید دادیم که در برابر آمریکا تسلیم شویم؟

دادستان کل کشور به بحث مذاکره با آمریکا اشاره کرد و افزود: امروز مذاکره با آمریکا به معنای تسلیم شدن در برابر استکبار است؛ آیا ما این همه شهید دادیم که در برابر آمریکا تسلیم شویم؟

وی گفت: عده ای دارند این معنا را در اذهان مردم القا می‌کنند که اگر می خواهید مشکلات حل شود باید با آمریکا مذاکره کنیم.

منتظری از تلاش دشمن برای القای وجود فساد در همه ابعاد نظام خبر داد و افزود: تمام تلاش دشمن بر این است که در اطلاع رسانی‌های خود به افکار عمومی این گونه القا کند که فساد در جامعه گسترده بوده و همه فاسد هستند در حالی که اینگونه نیست.

وی افزود: ممکن است در یک اداره مدیری فساد کند دشمن آن را بزرگ‌ جلوه می‌دهد اما به هزاران خدمتی که به مردم می‌شود هیچگونه اشاره‌ای نمی‌شود لذا ادراک فساد در جامعه از فساد حقیقی بیشتر است در حالی که اینگونه نیست و اکثر مدیران ما پاک دست هستند.

وی برخورد با متخلفان در هر دستگاهی را از ماموریت‌های دستگاه قضا خواند و افزود: در دستگاه قضایی 11 هزار قاضی مشغول به کار هستند که ممکن است برخی از آنها فاسد باشند که با آن برخورد می‌کنیم اما نباید حوزه فساد را گسترده تلقی کنیم.

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث پیش آمده سال 60 توسط جریان نفوذ اشاره کرد و افزود: سال 60 جریان نفاق و نفوذ با ریختن به داخل خیابان‌ها و آغاز جنگ مسلحانه و کشتن زن و مرد و پیر و جوان جنایت را به اوج رساند.

برای مدیران وقت و ساعت کاری اداری نباید معنا داشته باشد

وی افزود: این جریان که با هوشیاری حضرت امام(ره) همه درهای نفوذ را به سوی خود بسته می‌دید حوادث هفتم تیرماه، انفجار دفتر نخست وزیر و دادستانی را در دستور کار خود قرار داد اما همه این افدامات کور باعث تحکیم پایه‌های انقلاب شد.

منتظری راه شهدای انقلاب اسلامی را برگرفته از راه شهدای کربلا و قیام امام حسین(ع)  دانست و افزود: خط انقلاب امتداد خط عاشورا و حرکت امام حسین(ع) است؛ شهدایی که برای تداوم انقلاب جان خود را فدا کردند همان مسیری را رفتند که شهدای کربلا رفته بودند.

وی گفت: خون شهدا مسئولیت ما را سنگین کرده و وظیفه ما این است که در پاسداری و صیانت از خون آنها از هیچ تلاشی فروگذاری نکنیم.

دادستان کل کشور گفت: در جمهوری اسلامی با این هزینه‌های گزافی که پرداخت شده برای مدیران وقت و ساعت کاری اداری نباید معنا داشته باشد؛ باید تا آنجا که می‌توانند برای خدمت به مردم و صیانت از خون شهدا تلاش کنند.

وی شهید قدوسی را از تربیت‌شدگان مکتب اهل بیت(ع) عنوان کرد و افزود: شهید قدوسی تربیت شده مکتب عاشورا و اهل بیت(ع) بود و به واسطه همین علم و تقوا حضرت امام(ره) او را مامور ایجاد نظام قضای متناسب با شأن انقلاب کردند و این وظیفه‌ای گرانبها بود که در کنار شهید بهشتی به او واگذار شد.

منتظری گفت: شهید قدوسی در یک برهه حساس که جریان نفاق به میدان آمده بود تا سهمی از انقلاب را برای خود به دست آورد برای مقابله با این اتفاق وارد این دستگاه شد و چون از منافقین و نیاتشان شناخت کافی داشت لذا آنها به خاطر ترس از افشاگری‌ شهید قدوسی او را به شهادت رساندند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    0 3
    یه مشت .. .باید اعدام کنید تا کشور درست شود. روز سه هراز نفر حداقل اعدام بشوند خوبه
  • HAMED SE ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
    0 3
    با سلام وعرض ادب وآرزوی سر بلندی مردم نیک سرشت ومظلوم وپیروزی جبهه حق بنابه گزارش رویترز، دولت آمریکا ۱۵ میلیون دلار پاداش نیز برای اطلاعات مربوط به گردش مالی سپاه پاسداران ایران اختصاص داده وتا کنون این شرکت ها را شامل تحرم های یک جانبه خود قرارداده است شد. شرکت‌های تحریم شده،به این شرح می باشند سه شرکت لبنانی، سه شرکت اماراتی، سه شرکت سوری، سه شرکت هندی و یک شرکت سنگاپوری به چشم می‌خورد. شرکت همراهان پیشرو ایران و شرکت بیمه کیش ایرانی هستند. "مهدی گروپ" مستقر در هند نیز که خدمه شبکه‌های کشتیرانی ایرانی را تامین می‌کند، از شرکت‌های تحریم‌شده است به نظر شما چه کسانی این اطلاعات برملا ساخته اند آیا این خیانث فساد نیسث؟ امیدوارم با یاری سلار شهیدان در مبا رزه با نفوذی ها موفق با شید. جناب آقای رئیسی توفیق شما دراین راه دشوار آرزوی مردم اسث

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس