فیلم/ واکنش دادستان کل کشور به اظهارات علی مطهری

دادستان کل کشور گفت: این مدیر با صراف تبانی کرده بود تا ارزها را از کشور خارج کنند که نیروهای اطلاعات و دستگاه قضا هنگام خروج او را دستگیر کردند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه دادستان همدان با بیان اینکه اگر مسئولیت‌ها همیشگی بود به دیگران نمی‌رسید، اظهار کرد: مهم این است که در دوران مسئولیت خود خوشنام و خدمتگزار مردم باشیم.

وی با بیان اینکه باید تا زمانی که توان داریم در مسیر تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی کار کنیم افزود: مدیران باید شبانه‌روز و جهادی در راستای خدمت به مردم گام بردارند که در این راه خستگی معنایی ندارد.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه دادستان پیشین همدان در این شهر در سنگر دادستانی به مدت هشت ساله ادای وظیفه و انجام تکلیف کرد اظهار کرد: این موضوع که سنگرها باید دست به دست شوند، امری طبیعی است.

وی با اشاره به تابلونوشته‌ای که کنار یک مدیری بود مبنی بر اینکه اگر پست‌ها و میزها و سنگرها همیشگی بود به من و تو نمی‌رسید افزود: خوش به حال مدیری که چند صباحی که مدیریت می‌کند، در زمان رفتن به خوشنامی برود.

بیشتر بخوانید:

دادستان کل کشور: از ابتدای تیرماه شاهد تحولاتی در حوزه فضای مجازی خواهیم بود / پرونده‌ها با صلح و سازش به اتمام برسد

 

منتظری با تأکید بر اینکه آقای حمزه از دادستان‌های خوب ما بود گفت: این پیام‌هایی که در مورد ایشان امروز در این جلسه از سوی مسؤولان خوانده شد به نظرم گزافه‌گویی نبوده است.

وی با اشاره به اینکه آقای حمزه باید پیشانی به آستان پروردگار متعال بساید و شاکر باشد که بعد از هشت سال در سنگر دادستانی با خوشنامی می‌رود بیان کرد: بنا نیست که یک مدیر برای سال‌های طولانی در جایگاهی بماند، تحول و جابجایی از امتیازاتی است که برای یک مدیر باید لحاظ شود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه آقای حمزه تقاضای بازنشستگی داشت که بنده با اختیاراتی که داشتم مانع شدم، خطاب به دادستان سابق همدان ادامه داد: آقای حمزه اگر قرار به بازنشستگی باشد بنده باید بازنشسته شوم که ۳۸ سال سابقه کار قضا دارم، پس باید تا زمانی که توان فکری و جسمی وجود دارد، ماند و خدمت کرد.

وی در ادامه برای خانجانی دادستان جدید همدان آرزوی توفیق کرد و با بیان اینکه امیدواریم ایشان بتوانند خلف جامع‌تر و کوشاتر و تلاش‌گری برای آقای حمزه باشند در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: امروز سالروز شهادت چمران و ۳۰ خرداد سال ۶۰ روز آغاز اعلام جنگ نظامی جریان آمریکایی اسرائیلی نفاق است.

منتظری با اشاره به اینکه در چنین روزی در تهران در دادگاه انقلاب و از نزدیک شاهد بودم که جنایتکاران بعد از ضربه خوردن چگونه مرتکب جنایات میدانی و خیابانی شدند افزود: جنایتکاران، زن و مردم، مسؤول و غیرمسوول را می‌کشتند و روز هفتم تیر حادثه فراموش‌نشدنی شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان در دفتر حزب جمهوری را رقم زدند.

وی با بیان اینکه واقعه کربلا برای اسلام بسیار پرهزینه بود، تصریح کرد: البته آثار کربلا و قیام امام حسین (ع) به قدری ارزشمند و مؤثر بوده که تا امروز آنچه از بقای اسلام و مبارزه با کفر و ظلم شاهد هستیم از آثار خون سیدالشهداست.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه حادثه ۷ تیرماه نیز با عدم قیاس جایگاه آن نسبت به واقعه کربلا، همانند حادثه کربلا بود خاطرنشان کرد: شهادت آیت‌الله بهشتی و یاران ایشان ضایعه دردمندی برای انقلاب بود اما تأثیرات زیادی بر انقلاب داشت.

وی با تاکید بر اینکه ما خیلی به انقلاب بدهکار هستیم افزود: هرچه تلاش کنیم و شبانه‌روز برای خدمت به مردم و نظام وقت بگذاریم، نمی‌توانیم حتی بخشی از دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کنیم.

منتظری با اشاره به اینکه در حوزه قضا باید کمر همت ببندیم، گفت: امر قضا از نظر اهمیت به گونه‌ای است که خداوند این جایگاه و پست را برای انبیا قرار داده است، همه مدیران در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت دارند، اما مسؤولان قضائی مسئولیت سنگین‌تری دارند چون باید مجری عدالت باشند.

انتظار به حق مردم، اجرای عدالت است

وی با اشاره به اینکه انتظار به حق مردم، اجرای عدالت است ادامه داد: حرکات، سکنات و رفتار قاضی باید ویژه دستگاه قضا باشد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه رهبری برای من و شما چارچوب تعیین کرده و ایشان فرمودند که دستگاه قضا باید صد درصد انقلابی باشد، افزود: وای به حال ما اگر در چنین جایگاهی برخلاف خواسته ولی فقیه حرکت کنیم، در این صورت قطعاً جهنم را برای خود می‌خریم.

وی با اشاره به اینکه پیش از پرداختن به فساد در جامعه باید به مبارزه با فساد درون بپردازیم تأکید کرد: مدیریت عالی دستگاه قضا مصمم است نسبت به مبارزه با فساد در دستگاه قضا برخورد کند و هیچ تسامحی نخواهد داشت.

سال گذشته با ۶۰ قاضی برخورد شد

منتظری با طرح این سوال که آیا ما تحمل اجرای عدالت علی‌گونه را داریم، افزود: مدیریت دستگاه قضا در برخورد با فساد قضات مصمم است به طوری که سال گذشته با ۶۰ قاضی برخورد شد، آن قاضی که دست و چشم او دچار فساد باشد نمی‌تواند قضاوت کند.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار قاضی در کشور داریم که تعداد اندکی دچار فساد شده‌اند افزود: مدیریت عالی دستگاه قضائی مصمم است که سالم‌سازی در درون دستگاه قضا جدی گرفته شود و با هیچ کس تعارف ندارد.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه قاضی با ۲۸ سال سابقه و یا دو سال سابقه به دلیل فساد منفصل شده‌اند ادامه داد: در حوزه فساد اداری دستگاه قضائی مصمم است مقتدرانه با فساد و مفسد برخورد کند.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته مدیری از وزارت نفت در یک حرکت خائنانه مقدار زیادی ارز و دلار را به یک صرافی منتقل کرده بود گفت: این مدیر با صراف تبانی کرده بود تا ارزها را از کشور خارج کنند که نیروهای اطلاعات و دستگاه قضا هنگام خروج او را دستگیر کردند.

هرکس در هر کجا و مقام و منصبی باشد در صورت تخلف با او برخورد می‌شود

منتظری با بیان اینکه هر کس در هر کجا و در هر مقام و منصبی باشد در صورت تخلف با او برخورد می‌شود ادامه داد: مدیران عالی دستگاه اجرایی جلوی فساد را در دستگاه خود بگیرند و حراست‌ها رصد کنند، چراکه وجود فساد زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه در همه کشورها و رژیم‌ها فساد زیاد است اما هیچ کدام داعیه نظام اسلامی ندارند تصریح کرد: دستگاه قضائی وظیفه و تصمیم قطعی دارد که با فساد در درون و بیرون، در چارچوب قانون برخورد کند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و سپاه بال‌های دیگر برای تحقق عدالت هستند بیان کرد: نیروی انتظامی، سربازان گمنام وزارت اطلاعات و سپاه به عنوان ضابط باید به کمک دستگاه قضائی بیایند تا با فسادها مبارزه کنیم.

وی با اشاره به اینکه منشأ بخشی از فسادها نفسانیات است افزود: بخشی دیگری از منشأ فساد نفوذ است به این معنی که دشمن می‌خواهد با ایجاد فساد و بکارگیری عناصر فاسد و مفسد از درون مانند موریانه نظام را بپوساند.

سیا عده‌ای را به خدمت گرفته بود که جزئیات آن در آینده اعلام می‌شود

منتظری با اشاره به اینکه اخیراً خبر سر بسته‌ای منتشر شد که وزارت اطلاعات به یکسری از شبکه‌های جاسوس‌ساز سیا نفوذ کرده است تصریح کرد: سیا عده‌ای را به خدمت خود گرفته بود که جزئیات آن در آینده اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه با این خدمت وزارت اطلاعات، سازمان سیا به وحشت افتاده است گفت: وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، اطلاعات جاسوس‌ها را در نقاط مختلف دنیا از جمله ایران به دست آورده؛ معلوم شده است چه کسی در کجا چکاری می‌کند، این اتفاق ضربه سهمگینی به بدنه اطلاعاتی دشمن داعیه‌دار وارد کرد که برای این اقدام بزرگ باید به برادران وزارت اطلاعات خداقوت گفت.

دادستان کل کشور با بیان اینکه جاسوس ورود پیدا کرده و به نحوی حرکت و جاسوسی می‌کنند که کسی متوجه نشود تصریح کرد: این افراد رسوا هستند و رسواتر خواهند شد، اما باید مراقب بود.

یکی از برنامه‌های دستگاه قضا مبارزه با فساد مالی و اخلاقی است

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های دستگاه قضا مبارزه با فساد مالی و اخلاقی است بیان کرد: امروز موضوع بی‌حجابی، کشف حجاب و برداشتن حجاب مسئله عادی نیست.

منتظری افزود: به خانمی که نمی‌خواهد حجاب داشته باشد می‌گوئیم هر انسانی دو نوع زندگی دارد، یک زندگی شخصی است و هرکس می‌تواند در زندگی شخصی خود هرکاری می‌خواهد انجام دهد و هیچ مقامی اجازه ورود به حریم اشخاص را ندارد، اما نوع دوم زندگی اجتماعی است و معنا ندارد انسان در جامعه به هر شکل که دوست دارد بپوشد، بنوشد و حرکت کند.

وی تأکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی و در کشوری که صدها هزار شهید و جانباز داده یک خانم اجازه ندارد بگویید همه جا آزادم هرطور می‌خواهم لباس بپوشم، این خانم آزاد است تنها در زندگی و حریم شخصی خود هرطور خواست لباس بپوشد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه پشت فرمان ماشین در خیابان حریم خصوصی نیست افزود: نیروی انتظامی مکلف است با متخلف به عنوان مجرم برخورد کند چراکه در زندگی اجتماعی رعایت ضوابط، قوانین و مقررات برای همگان لازم است.

منتظری با اشاره به اینکه آنهایی که اعتقادی به مبانی دینی ندارید، می‌توانند در زندگی خصوصی هرطور مایلند زندگی کنند افزود: در جامعه، در کوچه، خیابان، پشت فرمان، داخل مترو و… حریم خصوصی نیست و همه باید شخصیت اجتماعی خود را رعایت کنند و اگر رعایت نکنند مرتکب جرم شده‌اند.

دستگاه قضا در ارتباط با موضوع بی‌حجابی و بدحجابی کوتاه نخواهد آمد

وی با اشاره به اینکه نمی‌خواهیم برخورد خشن با این افراد انجام شود تأکید کرد: در ابتدا تذکر داده شود در صورت مشاهده موردی که فردی مانند آن خانم در حال رقص و… در خیابان بود، باید برخورد کرد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی و دستگاه قضا با اقتدار تصمیم به برخورد با فسادها در خیابان‌ها، کنار دریا، مکان‌های عمومی و… دارد خاطرنشان کرد: بهتر است همه خانم‌ها و آقایان قوانین را رعایت کنند تا زمینه برای برخورد فراهم نشود.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا در ارتباط با موضوع بی‌حجابی و بدحجابی که ارزش‌های اجتماعی و دینی ما را هدف قرار داده کوتاه نخواهد آمد افزود: هر کس نسبت به حق شهروندی خود باید این موضوع را رعایت کند.

منتظری در ادامه با اشاره به اینکه دادستان سه وظیفه دارد، بیان کرد: یک وظیفه دادستان رسیدگی به تظلم‌خواهی و مراجعات شهروندان و تکریم ارباب رجوع است.

وی با تأکید بر اینکه برخوردهای کارکنان دستگاه قضا با مراجعه‌کنندگان باید شایسته نظام جمهوری اسلامی و دستگاه قضا باشد، گفت: فرد دارای مشکلی به دستگاه قضا مراجعه می‌کند و باید با او به خوبی برخورد شود، چراکه خود او به اندازه کافی مشکل دارد و اگر مشکلی نداشت به دستگاه قضا مراجعه نمی‌کرد.

دادستان باید حقوق عامه را هم جدی بگیرد

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه رعایت حقوق شهروندی مهم است، ادامه داد: کسی مدعی است باید ادعای خود را اثبات کند و وظیفه دوم دادستانی حقوق عامه مردم است که کسی بابت آن شکایت نمی‌کند، پس دادستان باید حقوق عامه را هم جدی بگیرد.

وی با اشاره به اینکه باید در ارتباط با حقوق عامه باید با دستگاه‌های ذی‌ربط جلساتی گذاشته شود، تصریح کرد: اگر جایی حقی به عنوان حقوق عامه ضایع شده در ابتدا به سراغ مدیر مسؤول بروید و اگر کوتاهی صورت گرفت با او برخورد کنید.

منتظری با بیان اینکه عنوان ما مدعی‌العموم است و باید برای حقوق عامه تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از وظایف دادستان نظارت بر دادسراهاست؛ دادستان باید به دادسراها سرکشی و عملکردها را رصد کند.

وی با بیان اینکه کار در این زمینه سنگین و تکلیف قانونی است افزود: از مقامات قضائی سطح استان در این خصوص درخواست همکاری دارم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
    2 1
    فضای بی صاحب و ولنگار مجازی را کنترل کنید بسیاری از هزینه ها در دنیای واقعی برای مقابله و برخورد با جرائم کاهش می یابد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس