کد خبر 990131
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۰
فیلم/ شروع متفاوت برنامه "ثریا"

درحالی که اعلام شده بود مستند «جانور گرسنه» محصول جدید گروه ثریا سه‌شنبه از شبکه یک سیما پخش می‌شود، اما این مستند نیز مانند چند فیلم مستند دیگر این برنامه، از پخش بازماند!

به گزارش مشرق، «ناگفته‌هایی عجیب درخصوص پیچیده‌ترین حمله سایبری جهان به سایت هسته‌ای نطنز» عبارتی بود که گروه برنامه‌سازی ثریا به‌عنوان موضوع مستند «جانور گرسنه» اعلام کردند. مستندی که قرار بود ساعت ۲۰ روز سه‌شنبه ۱۲ شهریور روی آنتن برود، اما در آخرین لحظات از پخش بازماند.

روابط عمومی برنامه ثریا در اطلاعیه‌ای کوتاه و مختصر اعلام کرد با توجه به اصلاحات مدنظرمدیران شبکه بر این مستند و اصرار برنامه بر حفظ ساختار محتوایی مستند باعث شد که این مستند به‌رغم تبلیغات قبلی امکان پخش نیافت و ضمن احترام به مصلحت‌ها و ملاحظات مدیران تلویزیون ابراز امیدواری کرد که این مستند در فرصتی مناسب با حفظ کلیت محتوایی آن امکان پخش بیابد.

این اطلاعیه اگرچه بسیار محتاطانه و محترمانه نوشته شده اما نشان می‌دهد که چالش بر سر محتوای مستند و اصلاحات مدنظر برای حذف بخش‌هایی از آن و اصرار تیم مستندساز ثریا بر حفظ کلیات محتوایی مستند، علت عدم پخش مستند بوده است. اما این بخش‌های مورد اختلاف در مستند درخصوص چه موضوعاتی بوده است؟! تهیه‌کننده «ثریا» حاضر به توضیح درباره این مسئله نشد، اما بر اساس پیگیری‌های خبرنگار از برخی شخصیت‌هایی که در این مستند با آنها مصاحبه شده بود، «جانور گرسنه» ظاهرا راجع به اتفاقات بعد از برجام و محدودیت‌های به‌وجود آمده برای برنامه هسته‌ای و متخصصان این عرصه است و احتمالا دلیل عدم پخش این مستند، به این مسئله برمی‌گردد.گفتنی است، دولت‌های یازدهم و دوازدهم را می‌توان رکورددار توقیف یا ممانعت از نمایش فیلم‌های مستند دانست.

گرچه مستند جدید برنامه «ثریا» به‌طور مستقیم به دستور دولت توقیف نشده، اما عامل عدم نمایش این مستند، فشارهای شدید دولت برای جلوگیری از افشاگری از مسائل پشت پرده برجام و محدودیت‌های به‌وجود آمده برای برنامه و دانشمندان هسته‌ای کشور در اثر برجام است. دولت کنونی، حساسیت بسیار زیادی نسبت به نقد مذاکرات و حواشی برنامه هسته‌ای دارد و برای روشنگری و شفاف‌سازی در این زمینه مانع‌تراشی می‌کند و چنانچه رسانه‌ها و مستندسازان وارد این حوزه شوند، با برخورد قهرآمیز دولت مواجه می‌شوند.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    8 2
    بگذارید زخم گاندو اندکی التیام یابد، بعد مستند جدید پخش کنید!
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    6 2
    برنامه ثریا باید شبها پخش بشه نمیدونم کار کی بود انداختش عصرها که مردم نبینند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    1 1
    اگر شبکه سه بود پخش میشد چون مدیر جوان وشجاعی دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس