دانشگاه تهران نمایه

اساتید دانشگاه‌های تهران بزرگ در واکنش به بازداشت استاد ایرانی در آمریکا، از وزیرخارجه خواستند با استفاده از دیپلماسی عمومی فعال جهت روشنگری جنایتهای آمریکا علیه ملت ایران اقدام کند.

به گزارش مشرق، بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران بزرگ طی نامه‌ای به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان درباره بازداشت استاد دانشگاه ایران در آمریکا نوشتند: از جنابعالی به عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی کشور انتظار می رود ضمن اتخاذ موضع فعالانه و مطالبه‌گرانه در برابر شناعت ها و خباثت های آمریکا، نسبت به دادخواهی و مطالبه جدی از مجامع بین المللی و استفاده از دیپلماسی عمومی فعال جهت روشنگری این جنایتها علیه ملت ایران اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

واکنش محسن رضایی به زندانی شدن دانشمند ایرانی در آمریکا

متن این نامه به شرح زیر است:

« الَّذِینَ آمَنُوا یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ ۖ وَالَّذِینَ کَفَرُوا یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ الطَّاغُوتِ فَقَاتِلُوا أَوْلِیَاءَ الشَّیْطَانِ ۖ إِنَّ کَیْدَ الشَّیْطَانِ کَانَ ضَعِیفًا.

جناب آقای دکتر ظریف

وزیر محترم امور خارجه

با سلام و تحیات

همانگونه که مستحضرید جناب آقای دکتر مسعود سلیمانی دانشمند برجسته بیوتکنولوژی دانشگاه تربیت مدرس ۱۱ ماه پیش توسط رژیم جنایتکار آمریکا بازداشت شده است که متاسفانه خبر این بازداشت، سبب وارد شدن شوک و درنهایت رحلت مظلومانه مادر این دانشمند ایرانی در ایام ماه محرم می شود.

شیطان بزرگ که روزی دانشمندان هسته ای ما را به بهانه انجام تحقیقات بنیادین درزمینه هسته ای به شهادت رساند، اینک رسماً دانشمندی را به جرمِ دانستن و شکستن انحصار علوم نوین بازداشت نموده است.

از جنابعالی به عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی کشور انتظار می رود ضمن اتخاذ موضع فعالانه و مطالبه گرانه در برابر شناعت ها و خباثت های آمریکا، نسبت به دادخواهی و مطالبه جدی از مجامع بین المللی و استفاده از دیپلماسی عمومی فعال جهت روشنگری این جنایتها علیه ملت ایران اقدام نمایید.

همچنین از همه اندیشمندانی که دل در گرو ایران و ایرانی دارند انتظار می رود نسبت به برخوردهای مرتجعانه با دانشمندان ایرانی سکوت نکنند؛ زیرا هدف آمریکا بایکوت هرگونه علم و دانش و دانستن ازسوی کشورهای مستقل و غیروابسته است.

دشمنان ما که در برابر قدرت علمی جوانان و دانشمندان ایرانی دچار استیصال و حقارت شده اند، درصدد ایجاد ناامنی علمی و حذف فیزیکی برآمده اند.

اگرچه تاریخ، نام دکتر سلیمانی‌ها این فرزندان خلف خمینی کبیر را بعنوان ملّی ترین و بصیرترین انسانهای زمانه ثبت خواهد کرد و البته از دامن پاک مادران زینبی سرزمینمان، فرزندانی زاده خواهند شد که علیرغم تحریم، انحصار پیچیده ترین علوم و فناوریها را در هم خواهند شکست.

ما استادان دانشگاه‌های تهران بزرگ با مادر مظلوم دکتر مسعود عزیز عهد می بندیم که تلاشمان را برای استیفای حقوق فرزند دربند ایشان بکار خواهیم بست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    1 1
    دستگاه دیپلماسی خودش را کشت . شما خودتان مراقبت کنید و دعوت اجنبی ها را رد کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس