اینستکس - نمایه

پیشنهاد فرانسه اختصاص اعتبار ۱۵‌میلیارد یورویی به کانال اینستکس است تا این گونه مبادلات تجاری ایران به صورت کانالیزه با کشورهای دیگر برقرار شود.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

وب‌سایت الف با انتشار این مطلب می‌نویسد: در صورت صحت‌داشتن چنین پیشنهادی و پذیرش آن از سوی ایران، شرایط جدیدی رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید:


- با پذیرش شرایط فرانسه، ترتیبات جدیدی به وجود خواهد آمد که در آینده می‌تواند عملا موجب مشروعیت‌زدایی از توافق هسته‌ای شود؛ سازوکاری انعطاف‌پذیر بدون هیچ پشتوانه و ضمانتی که هر از گاهی می‌تواند با فشار کشورهای اروپایی یا آمریکایی شرط و شروط‌های جدیدی به آن افزوده شود. فراموش نشود برجام که تضمین قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را داشت اما آمریکایی‌ها از آن خارج شدند و به تعهداتشان عمل نکردند؛ بنابراین باید گفت هیچ پشتوانه‌ای برای سازوکار جدید نمی‌توان متصور بود. از بین رفتن برجام خواسته ترامپ بوده که در حال حاضر کارگزاران دستگاه دیپلماسی خود پرچمدار چنین اتفاقی شده‌اند.


- پذیرش سازوکار جدید، ایران را به عنوان یک کشور خاص در تعاملات تجاری دنیا نگه می‌دارد. در صورتی که هدف باید عادی شدن مبادلات تجاری و مالی باشد، اتفاقی که حتی برجام نیز قادر به تامین آن نشد، چراکه دولت باراک اوباما اگر چه تحریم‌ها را تعلیق کرده بود اما با تهدید و ارعاب از نزدیکی شرکت‌ها و کشورهای خارجی به ایران جلوگیری می‌کرد و این گونه ایران را به عنوان یک کشور غیرعادی در دستور کار قرار داده بود. به همین دلیل ایران هرگز نتوانست از منافع برجام منتفع شود و به همین دلیل رئیس سابق بانک مرکزی دستاورد ایران از برجام را «تقریباً هیچ» عنوان کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    6 1
    برجام کلاه گشاد برسر ایران بود که حامیان ان بدون کارشناسی لازم انرا برد برد خطاب کردند
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    3 1
    منفعت برجام فقط برای برجامیون و موافقان برجام بود نه برای ملت ایران
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    3 1
    کاسبان برجام کلاه گشادی را برسر مردم ایران قرار دادند!!
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    0 4
    برجام فتح الفتوحات بود ای کاش قدر می دانستید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس