کد خبر 989251
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
نیمار

اولین قربانیان پرونده عقیم انتقال نیمار، مسئولان و مدیران بارسلونا هستند؛ آن‌ها که فقط ۵ روز مانده به پایان زمان رسمی نقل و انتقالات اولین پیشنهاد رسمی را به مسئولان پاری‌سن‌ژرمن برای جذب نیمار داده‌ا

به گزارش مشرق، نیمار می‌رود یا می‌ماند؟ این سؤالی است که هفته گذشته بیش از هر چیز دیگری در دنیای فوتبال پرسیده شده؛ اگرچه پیش از این بسیاری از رسانه‌ها به این سؤال پاسخ مثبت می‌دادند ولی روز گذشته روزنامه اکیپ با تیتر درشت «می‌ماند»، آن‌هم به زبان اسپانیایی، به شایعات مربوط به جدایی «ال‌نی» از پی‌اس‌جی پایان داد. به گواه این رسانه فرانسوی و به نقل از اطرافیان نیمار، او از طولانی شدن مذاکراتش خسته شده و گفته یک فصل دیگر به بازی در پاریس ادامه می‌دهد. حالا، اما اگر این موضوع صحت داشته باشد، این فوق‌ستاره برزیلی شرایطی را رقم زده که قربانیان زیادی به‌جا گذاشته و می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

نیمار تسلیم شد

مدیریت بارسا
اولین قربانیان پرونده عقیم انتقال نیمار، مسئولان و مدیران بارسلونا هستند؛ آن‌ها که فقط ۵ روز مانده به پایان زمان رسمی نقل‌وانتقالات اولین پیشنهاد رسمی را به مسئولان پاری‌سن‌ژرمن برای جذب نیمار داده‌اند به‌زودی و در اولین تورنمنت مهمی که تیم‌شان نتیجه نگیرد انگشت اتهام را به سمت خودشان می‌بینند؛ تماشاگران بارسلونا از همین حالا آن‌ها را مقصر ناکامی احتمالی تیم‌شان می‌دانند و ضعف این مسئولان در عدم جوش دادن این انتقال را نابخشودنی می‌دانند. پس از همین حالا مسئولان بارسا باید خودشان را آماده کنند تا هر روز (احتمالاً) از اینکه نتوانسته‌اند نیمار را به بارسلونا بیاورند زخم زبان بشنوند.

اطمینان از دست رفته یا فراغ‌بال؟
افراد دیگری که قربانی پرونده نیمار می‌شوند هم بازیکنان بارسلونا هستند که نام‌شان هر روز جزئی از این نقل و انتقال بود؛ عده‌ای از آن‌ها نگران اعتبار از دست رفته‌شان نزد مربی بودند و از این نگران که آنقدر بد بوده‌اند که باشگاه حاضر شده آن‌ها را در فهرست فروش بگذارد. راکیتیچ، سمدو، دمبله، اومتیتی، تودبیو، ارتور و بقیه، تعدادی از بازیکنانی بودند که هر روز خبر می‌رسید قرار است در ازای رسیدن نیمار به بارسلونا مسیر مخالف را طی کنند و به پاری‌سن‌ژرمن بروند. اگرچه عده‌ای از این بازیکنان نگران اعتماد از دست رفته مربی به خودشان بوده‌اند ولی در این بین عده‌ای هم بودند که ناراحت بودند که به هر طریقی بارسا می‌خواسته از دست آن‌ها راحت شود. حالا این دسته دوم روحیه مناسب را شاید نداشته باشند و عده اول هم الان خیال‌شان راحت است که دیگر خبری در بارسلونا تهدیدشان نمی‌کند و می‌توانند در جایگاهی که دارند نفس راحتی بکشند. با این حال این بازیکنان تا دوباره بخواهند به شرایط عادی در این باشگاه برگردند نیاز به زمان دارند.

نیمار
اولین قربانی این پرونده شاید خود نیمار باشد؛ او قلب هر دو طرف را شکسته؛ نه به بارسلونا رفته و نه رابطه حسنه‌ای با مسئولان پاری‌سن‌ژرمن دارد. از این گذشته او جایگاهش بین تماشاگران پاری‌سن‌ژرمن را از دست داده و این را می‌توان از تمام دست نوشته‌هایی که در ورزشگاه و زمان بازی پاری‌سن‌ژرمن دیده می‌شود، فهمید. او همین حالا دل خوشی از لئوناردو مدیر ورزشی باشگاه هم ندارد و همین چند روز پیش که لئوناردو هم عنوان کرد رابطه نیمار و پاری‌سن‌ژرمن پیچیده و بسیار سخت شده است. جا شدن مجدد در دل هواداران پاری‌سن‌ژرمن شاید جدی‌ترین مأموریت این بازیکن در صورت بقا در پاریس باشد.

توماس توخل
دیگر فردی که به صورت جدی درگیر پرونده نیمار می‌شود، توماس توخل، سرمربی آلمانی پاری‌سن‌ژرمن است؛ او که ارتباط بسیار خوبی با ستاره برزیلی تیمش دارد حالا باید یکی از بازیکنان ترکیب ۱۱ نفره این روزهایش را کنار بگذارد و جا را برای نیمار باز کند. موضوعی که با توجه به شرایط این روزهای پاریس و بازیکنان ترکیب اصلی کار چندان راحتی نیست. او طبیعتاً یکی از آن ۱۱ نفر را باید قربانی حضور نیمار کند؛ موضوعی که خودش دوباره یک دلخوری دیگر در تیم به وجود می‌آورد.

امباپه
یکی دیگر از قربانیان اصلی حضور و ماندن نیمار در بارسلونا کیلیان امباپه، فوق‌ستاره پاریسی‌هاست؛ او که به خوبی حس کرده در پاریس زیر سایه نیمار است اواخر فصل پیش با بیان اینکه در باشگاه احساس مسئولیت بیشتری می‌خواهد، خبر داد که می‌خواهد ستاره اصلی تیمش باشد. او همچنین اجازه داد تا این شایعه شنیده شود که قرار است از پاری‌سن‌ژرمن برود. پاریسی‌ها که اصلاً نمی‌خواهند ستاره آینده دنیای فوتبال را از دست بدهند به او تضمین دادند که شرایط مدنظرش را فراهم می‌کنند ولی بازگشت مجدد نیمار به ترکیب دوباره امباپه را در پاری‌سن‌ژرمن به حاشیه خواهد کشاند.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس