کد خبر 989083
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۱
نتانیاهو

رئیس فدراسیون جهانی جودو نسبت به وضعیت جودوکار تیم ملی کشورمان واکنش نشان داد و گفت که در روزهای آینده جلسه اضطراری در این باره تشکیل خواهد شد.

به گزارش مشرق، سعید ملایی در مسابقات جودوی قهرمانی جهان که اخیراً در شهر توکیوی ژاپن برگزار شد به عنوان پنجمی دسته منهای ۸۱ کیلوگرم رسید و نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

ماریوس ویزر، رئیس فدراسیون جهانی جودو با اشاره به ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر فشار مسئولان ایرانی به سعید ملایی برای باخت عمدی مقابل رقبایش به منظور عدم رویارویی با جودوکا اسرائیلی در فینال به خبرگزاری فرانسه (AFP)  گفت: این وظیفه ماست که از ورزشکاران‌مان محافظت کنیم و این کاملاً واضح و روشن است. تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد تا ملایی در المپیک رقابت کند، سپس خواهیم دید که او با چه تیمی در این بازی‌ها حضور پیدا خواهد کرد. گزینه‌های مختلفی وجود دارد، اما یکی از آنها حضور او در تیم المپیک (تیم پناهندگان) خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

واکنش وزیر ورزش به پناهندگی سعید ملایی

ملایی با ماموران امنیتی وارد تاتامی می‌شد

جزئیات سفر ملایی از تهران تا توکیو و ترک هتل

بر اساس گزارش AFP، روزنامه ژاپنی «آساهی» به نقل از ویزر نوشته که ملایی به او گفته بود فشارهای زیادی در ایران به خانواده‌اش وارد کرده‌اند تا او را مجاب کنند در مرحله نیمه‌نهایی دسته منهای ۸۱ کیلوگرم به ماتیاس کاس بلژیکی ببازد. این جودوکا ۲۷ ساله تهرانی در پایان مسابقات به برلین می‌رود، جایی که در حال حاضر به دنبال پناهندگی است. وزارت کشور آلمان حاضر نشده در این باره پاسخی به خبرگزاری فرانسه بدهد.

ویزر با بیان اینکه فدراسیون جهانی جودو قرار است فردا (دوشنبه) بیانیه‌ای رسمی در این خصوص منتشر کند، گفت: پیش از هر چیزی هر کاری که از دست‌مان برای حمایت از ملایی ساخته باشد را انجام خواهیم داد تا او بتواند به دوران حرفه‌ای خود ادامه دهد و در المپیک ۲۰۲۰ شرکت کند.

رئیس IJF همچنین خبر داد این هفته جلسه اضطراری تشکیل و تصمیم‌گیری خواهد شد که آیا فدراسیون جودو ایران باید مجازات شود یا خیر.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: این بخشی از زندگی و بخشی از سورپرایزهایی است که می‌تواند اتفاق بیفتد، اما ما قوانینی داریم و بر اساس اساسنامه فدراسیون جهانی جودو و منشور المپیک هر اتفاقی ممکن است، رخ دهد.

ویزر تصریح کرد: برخی کشورها قوانین مختلفی دارند و می‌توانند آن قوانین را در کشورهای خودشان اجرا کنند، اما نه در یک رویداد ورزشی بین‌المللی. وضعیت خاصی است. ما باید این وضعیت را به خوبی بررسی و بر اساس آن اقدام کنیم.

در بخش دیگری از گزارش AFP آمده است: در بین برخی از گزارش‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، این ادعا مطرح شده که ویزر در فراری جسورانه برای ملایی خودرو گرفته تا این جودوکا ایرانی را از سالن مسابقات به فرودگاه توکیو (برای رفتن به آلمان) برساند.

ویزر با تأکید بر اینکه حمایتش از سعید ملایی به خاطر ارزش‌های ورزشی است نه قصد سیاسی، اظهار داشت: من طرفدار یا علیه هیچ کشوری نیستم. ما اینجا هستیم تا از منافع، صداقت و عدالت ورزش محافظت کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    11 23
    تو غلط کردی ان همراهان تیم که اجازه دادن به راحتی ببرنش باید مجازات شوند در ضمن این یارو دیگر ایرانی نیست و اسمش را باید غیر ایرانی دانست توف بر غیرت نا پاکت
    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
      15 6
      شما خوبی و همراهانت
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    11 19
    حرامت باشد که با پول من رشد کردی در ورزش و اینجوری فرار می کنی از کشور و پشت پا می زنی بر حیثیت کشور
  • حامد IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    7 23
    خاک بر سر ورزشکاری که با پول بیت المال رشد کنه بعد بخواهد پناهنده بشه و واسه کشوری دیگه مبارزه کنه
  • NL ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    27 3
    خوب داداش وقتی قهرمان ملی عاقبتش توی ایران سبزی فروشی هست. بهتره بره و به زندگیش برسه. اینجا بمونه باید سبزی بفروشه و یک مشت به اصطلاح اقازاده هم اختلاس کنند حق اینها رو بخورن و فرار کنند.
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
      1 12
      تقریبا تمام ورزشکاران الان جزء سلبریتی ها و از اقشار پردرآمد هستند..فقط بابت یه تبلیغ فلا شرکت لبنیاتی حدود 400 میلیون میگیرن...یا روغن ماشین یا...
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
      5 7
      این همه ورزشکار دیگر هست که از پول دارند غرق می شوند ان وقت گیرت چندمورد است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس