کد خبر 989021
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵
رژیم صهیونیستی اسرائیل تل آویو

هشدار اولمرت به نتانیاهو، تاکید تحلیلگران صهیونیست بر شکست توطئه اخراج فلسطینیان از غزه و واکنش رقیب نتانیاهو به هشدارهای سید حسن نصرالله از خبرهای مربوط به رژیم صهیونیستی است.

به گزارش مشرق، «یوسف جبارین» از نمایندگان عرب ساکن مناطق اشغالی در کنست رژیم صهیونیستی هشدار داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل طرحی برای یهودی‌کردن هر آنچه در قدس اشغالی وجود دارد، از جمله مسجدالاقصی به پیش می‌برد. وی هشدارهای شیخ محمد حسین مفتی قدس و عطاالله حنا اسقف قدس مبنی بر اینکه نتانیاهو طرح خصمانه‌ای را برای یهودی کردن هر آنچه در قدس وجود دارد از جمله مسجدالاقصی مورد تایید قرار داد.

بازی مجدد نتانیاهو با کارت شهرک‌های صهیونیست‌نشین برای اهداف انتخاباتی

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تحمیل آنچه حاکمیت این رژیم خواند، بر کرانه باختری اشغالی خبر داد. نتانیاهو مدعی شد حاکمیت اسرائیل را بر تمام شهرک‌های(صهیونیست‌نشین) در کرانه باختری تحمیل خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

حزب‌الله یک خودروی نظامی صهیونیست‌ها را هدف قرار داد +عکس و نقشه

نتانیاهو در پی حمله حزب‌الله جلسه امنیتی برگزار می‌کند

نتانیاهو در سخنانی که امروز یکشنبه در شهرک صهیونیست نشین «القانا» ایراد کرد، ادعا کرد به یاری خدا، حاکمیت یهودی را بر تمام شهرک‌ها به عنوان بخشی از خاک اسرائیل(مناطق اشغالی) و جزئی از دولت اسرائیل اعمال خواهیم کرد.

این اظهارات نتانیاهو تکرار وعده‌ای بود که پیشتر به صهیونیست‌ها قبل از انتخابات کنست در ماه آوریل گذشته داده بود که در آن زمان این وعده زمان کسب آرای بیشتری از راستگرایان را برایش فراهم کرده بود و سبب شد تا حزب لیکود، حزب متبوعش به یک پیروزی شکننده دست یابد، ولی تلاش‌هایش پس از انتخابات گذشته برای تشکیل ائتلاف حاکم و دولت جدید به شکست منجر شد و سبب شد تا انتخابات دیگری این بار در ماه سپتامبر جاری برگزار شود، این شکست‌ها و ناکامی‌ها نتانیاهو را برآن داشته است که در این شرایط دشواری که با آن روبرواست، بار دیگر با کارت شهرک‌های صهیونیست‌نشین برای تقویت پایگاه رای آوری خود بازی کند.

هشدار اولمرت به نتانیاهو: ما را به سمت جنگ سوق می‌دهی

«ایهود اولمرت» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را به جنگ افروزی در راستای اهداف انتخاباتی خود متهم کرد. در پی مواضع اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تجاوزات نظامی‌اش به سوریه و لبنان، ایهود نخست وزیر اسبق رژیم، نتانیاهو را به تلاش برای شعله‌ور کردن آتش جنگ برای اهداف انتخاباتی‌اش متهم کرد.

اولمرت در گفت‌وگو با رادیو 103 اف ام اسرائیل اظهار داشت نتانیاهو ما را به خاطر اهداف انتخاباتی‌اش به سمت جنگ می‌کشاند.

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی افزود نتانیاهو این احساس را ایجاد می‌کند که اسرائیل در برابر یک خطر موجودیتی قرار دارد، این در حالی است که توانمندی‌های ما افزایش یافته و می‌توانیم به اماکنی برسیم که تصور آن ممکن نیست و کارهای سنگینی را انجام دهیم.

وی افزود نتانیاهو اوضاع را اینگونه به تصویر می‌کشد که ما با یک چالش هولناک روبرو هستیم که این اقدامات وی چیزی بیش از تبلیغات انتخاباتی نیست، زیرا ماهیت رفتارهایش با هدف ایجاد این احساس است که تل آویو به رهبری شجاع که اصرار داشته باشد تهدید را از شمال و جنوب از بین ببرد، نیاز دارد.

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی که در پی شکست این رژیم در دوران نخست‌وزیری‌اش در جنگ 33 روزه علیه لبنان به زندان هم افکنده شد، درباره نتانیاهو گفت : این نخست وزیر(نتانیاهو) گمان می‌کند که امکان حمله به ایران در سوریه وجود دارد، ولی سئوال این است که چه کسی اجازه داده است که ایرانی‌ها وارد سوریه شوند، ایران موفق شده است بر خلاف میل و خواسته نتانیاهو وارد سوریه شده و در آن متمرکز شود.

اولمرت در سخنانش به واکنش نتانیاهو به حزب الله اشاره کرد و گفت این هیجان توخالی و افتخارک ردن برای اهداف انتخاباتی‌ است، من او را متهم می‌کنم که هدفش از این موضع‌گیری ها، تحقق اهداف انتخاباتی است که ممکن است ما را به سمت جنگ سوق دهد، اهداف نتانیاهو سیاسی است و او اقدامات و کارهایش را بدون اینکه سقف مشخص و محدودی داشته باشد، انجام می‌دهد.

تحلیلگران صهیونیست : ایده کوچاندن فلسطینیان از غزه شکست خورده است

کارشناسان و صهیونیست تاکید کردند ایده ویژه اسرائیل برای بیرون راندن ساکنان نوار غزه هرچند ایده خوبی است، اما در عمل محکوم به شکست است، چرا که این مسئله مستلزم هماهنگی با کشورهای دیگر است، هر چند راه حل ایده‌آل برای رنج مردم غزه این است که آینده بهتری را به ساکنان این منطقه در یک مکان دیگر(غیر از غزه) بدهیم.

«شالوم یروشالیمی» تحلیلگر صهیونیست در مقاله‌ای در روزنامه مکورریشون نوشت عناوین خبرها در روزهای گذشته از حمایت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از ایده بیرون راندن و کوچاندن فلسطینیان از نوار غزه حکایت می‌کند، اما این ایده در نهایت به شکست مفتضحانه‌ای منجر می شود، زیرا نمی‌توان فلسطینیان را از غزه خارج کرد و از طریق هواپیماها به اروپا و کشورهای خاورمیانه منتقل کرد.

وی افزود این سناریو جدی نیست، بسیار تردید دارم که کابینه اسرائیل این طرح را با این کیفیت نازل و پایین طی پنج نشست طولانی بررسی کند، زیرا این مسئله به سادگی امکان ندارد، بلکه باید با کشورهای بزرگی همچون ایالات متحده آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و مصر که بر گذرگاه رفح مسلط است، هماهنگ کرد.

این تحلیلگر صهیونیست اظهار داشت به یک عملیات نجات بین المللی با میلیاردها دلار نیاز است تا به صدها هزار فلسطینی که کارت پناهندگی ویژه آنروا(آژانس کار و امداد سازمان ملل در امور آوارگان فلسطینی) را به همراه دارند، پناهندگی داد، نتانیاهو باید از شبکه ارتباطاتی خود با دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین و نارندا مودی(نخست وزیر هند) و جاستین ترودو(نخست وزیر کانادا) و روسای دیگر کشورها استفاده کند، اسرائیل نباید در صدر این طرح(بیرون راندن فلسطینیان ساکن نوار غزه) قرار داشته باشد، زیرا در سال 2005 از نوار غزه عقب نشینی کرد و هشت هزار شهرک‌نشین هم از آن اخراج شده و 21 شهرک هم برچیده شد.

واکنش رقیب نتانیاهو به هشدارهای سید حسن نصرالله

بنی گانتس رئیس ائتلاف آبی و سفید(کاحول لاوان) و رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به هشدارهای سید حسن نصرالله در شامگاه شنبه مدعی شد نصرالله نباید کاری کند که ارتش اسرائیل، لبنان را به عصر حجری برگرداند.

گانتس رقیب سرسخت نتانیاهو در انتخابات آتی کنست در تلاش برای منحرف کردن افکارعمومی از تجاوزگری مستمر رژیم صهیونیستی به کشورهای منطقه مدعی شد لبنان مسئول هرگونه حمله‌ای است که از خاک این کشور صورت بگیرد.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در واکنش به تجاوز اخیر پهپادهای رژیم صهیونیستی به بیروت تاکید کرده بود پاسخ و واکنش مقاومت به این تجاوز قطعی و حتمی است.

خبر دیگر اینکه یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی گفته است این هفته  شاهد بیشترین حساسیت در خصوص تنش در مرزهای لبنان هستیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    24 6
    زنده و پیروز باد حزب الله همیشه قهرمان لبنان
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    5 5
    گانتسِ احمق، اگر سخنرانی ها نصر الله را گوش می کردی بیخود حرف مفت نمی زدی، موشک های نقطه زن حزب الله، اسرائیل را به خرابه ای تبدیل خواهد کرد. برخورد موشک های حزب الله به مخزن های آمونیاک کافی است که نصف اسرائیل به فنای عظمی بره، پس لفّاظی نکن
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
    0 0
    خفه شو گانتس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس