کد خبر 988934
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
چین و امریکا

علی‌رغم نشانه‌های ازسرگیری مذاکرات در این ماه، آمریکا و چین امروز اعمال دور جدید تعرفه‌های اضافی بر کالاهای تولیدی یکدیگر را آغاز کردند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، علی‌رغم نشانه‌های ازسرگیری مذاکرات در این ماه، آمریکا و چین امروز، اعمال دور جدید تعرفه‌های اضافی بر کالاهای تولیدی یکدیگر را آغاز کردند.

دور جدید تعرفه‌ها از ساعت 4 به وقت گرینویچ اجرایی شد که پکن 5 درصد تعرفه بر واردات نفت خام از آمریکا اعمال کرد. از زمانی‌که دو کشور از یک سال پیش درگیر جنگ تجاری شدند، این نخستین بار است که سوخت هدف اعمال تعرفه‌ها قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

دولت ترامپ نیز 15 درصد تعرفه بر بیش از 125 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین از جمله اسپیکر، هدفون‌های بلوتوث دار و بسیاری از انواع کفش اعمال خواهد کرد.

در عوض، چین نیز اعمال تعرفه‌هایی بر برخی از کالاهای آمریکایی به ارزش 75 میلیارد دلار را آغاز کرده است. پکن حجم کالاهایی که تعرفه‌های بیشتری از امروز بر آنها اعمال خواهد شد را مشخص نکرد.

تعرفه اضافی 5 درصد و 10 درصد بر 1717 قلم کالا از 5 هزار و 78 محصول آمریکایی اعمال شده است. پکن از 15 دسامبر تعرفه‌های بیشتری بر باقی کالاها اعمال خواهد کرد.

خبرگزاری رسمی چین شینهوآ در این رابطه نوشت: «آمریکا باید یاد بگیرد که چگونه مانند یک قدرت جهانی مسئول رفتار کند و رفتار مثل «یک قلدر مدرسه‌ای» را متوقف کند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس