کد خبر 988929
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
رضا یزدانی

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی علت عدم حضور پرویز هادی و رضا یزدانی دو کشتی‌گیر وزن ۱۲۵ و ۹۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان در قزاقستان را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، تورج ملک‌محمدی در مورد وضعیت پرویز هادی و انصراف وی از حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان در قزاقستان که گزینشی المپیک نیز به شمار می‌آید، بیان کرد: پرویز هادی از ناحیه کمر دچار درد بود و صرفا به احترام کادر فنی در رقابت‌های انتخابی تیم ملی شرکت کرد و اول شد.

بیشتر بخوانید:

ترکیب نهایی تیم ملی کشتی آزاد اعلام شد

وی ادامه داد: بر اساس ام ار آی انجام شده مشخص شد که ضایعاتی در کمر این کشتی‌گیر تیم ملی وجود دارد اما با این وجود تمریناتش را ادامه داد در حالی که کادر فنی نگران بود که هادی به مسابقات قهرمانی جهان خواهد رسید یا خیر؟

پرویز هادی را برای المپیک می‌خواهیم

 دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان اینکه کمیسیون فوق تخصصی در خصوص پرویز هادی تشکیل شد و به این نتیجه رسید تمرینات وی منافاتی با سلامتی اش ندارد، گفت: برای پرویز هادی پروتکل درمانی تعریف شد و هر روز به فدراسیون پزشکی می‌آمد. او به تمرینات خود ادامه داد و با توجه به سنگینی رشته کشتی و نیز اینکه تیم ملی این کشتی‌گیر را نه صرفا برای رقابت‌های جهانی بلکه برای المپیک می‌خواهد و امکان وقوع هر مصدومیتی در رقابت‌های جهانی وجود دارد، در نهایت تصمیم اتخاذ شده توسط پرویز هادی این بود که بهتر است در برهه زمانی فعلی مراحل درمان خود را انجام دهد.

وی افزود: در قالب کمیته پزشکی فدراسیون کشتی و کادر فنی نیز جلسه‌ای برگزار شد و به این نتیجه رسیدیم که پرویز هادی بهترین تصمیم را اتخاذ کرده است و فدراسیون پزشکی ورزشی نیز بهترین شرایط را به منظور انجام مراحل درمانی وی فراهم خواهد کرد.

مصرف چندین دوره‌ای آنتی‌بیوتیک توسط یزدانی

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی در مورد وضعیت رضا یزدانی نیز، اعلام کرد: بعد از آسیب دیدگی از ناحیه آشیل پا، رضا یزدانی خود را به میادین رساند و از لحاظ شرایط بدنی به گونه‌ای بود که در مسابقات لیگ و قهرمانی آسیا شرکت کرد اما متاسفانه این کشتی‌گیر تیم ملی از ناحیه گوش دچار آلرژی فصلی است و در زمانی که با عفونت مواجه می‌شود باید آنتی‌بیوتیک مصرف کند.

ملک‌محمدی ادامه داد: با این وجود یزدانی از ناحیه سر دچار پارگی شد و باز هم مجبور شد که آنتی‌بیوتیک مصرف کند. پس از این آسیب دیدگی، باز هم و این بار از ناحیه چانه دچار آسیب دیدگی شد و مجددا شروع به مصرف آنتی‌بیوتیک کرد.

وی با اشاره به اینکه در نهایت با تصمیم رضا یزدانی قرار بر این شد که وی در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت نکند، گفت: یزدانی و هادی کشتی‌گیران آماتوری نیستند و در فضای احساسی تصمیم نمی‌گیرند به همین دلیل هر دوی آن‌ها تصمیم گرفتند که در برهه زمانی کنونی به دلیل مسائل درمانی از حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان انصراف دهند.

  دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی با تاکید بر اینکه کمیته پزشکی فدراسیون کشتی و فدراسین پزشکی ورزشی تمام تلاش خود را برای انجام مراحل درمانی این ۲ کشتی‌گیر به کار خواهد گرفت، اظهار کرد: رییس فدراسیون پزشکی ورزشی به هیئت‌های استانی دستور داده است که شرایط مناسب را برای انجام مراحل درمانی هادی و یزدانی فراهم کند تا به شرایط مطلوب برسند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس