عباس عبدی

عباس عبدی می‌گوید اگر دولت سه مسئله را پیگیری می‌کرد نمره قابل قبولی می‌گرفت.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

به گزارش الف، عبدی در مورد کارنامه دولت و موفقیت‌ها و ناکامی‌های دولت دوازدهم اظهار داشت: همه می‌دانیم که دولت با وضعیت پیش‌بینی نشده‌ای مواجه شد، یعنی فشارهای ایالات متحده، که بخش بیشتری از انرژی دولت هم صرف حل این مشکل شد.


وی تصریح کرد:‌ فشار آمریکا دلیل نمی‌شود که ما نتوانیم ارزیابی دقیقی از دولت داشته باشیم. معتقدم که دولت مطابق انتظاراتی که مردم به آن رای داده‌اند موفق نبوده و انتظارات مردم را برآورده نکرده است.

بیشتر بخوانید:

دفاع یک اصلاح‌طلب از وزیر خارجه آمریکا


عبدی گفت: متاسفانه دولت دوازدهم در سیاست اصلاح انرژی، بازسازی نظام اداری و تثبیت و نهایی کردن سیاست ارزی خوب عمل نکرده است، اگر دولت حداقل این سه موارد را خوب انجام می‌داد موفقیت بیشتری کسب می‌کرد و نمره قبولی بهتری را می‌گرفت.

معتقد هستم که دولت اگر در دو سال آینده بتواند این سه مسئله را حل نماید،  در این صورت می‌تواند یک جامعه و یک دولتی با حداقل شاخص‌های متوسط را تحویل دولت بعدی بدهد.


این ادعای عبدی و دیگرانی در دولت مبنی بر این که رفتار آمریکا را پیش‌بینی نمی‌کردیم، مسموع نیست چه این که کارشناسان بسیاری درباره اعتماد بدون تضمین به آمریکا هشدار می‌دادند.


صاحب‌نظران و کارشناسان منتقد در همان سال 94 اصرار داشتند دولت توافقی «نامتوازن، ناهمزمان، نقد-نسیه، برگشت‌ناپذیر، فاقدضمانت، فاقدامکان شکایت و فاقدامکان مطالبه خسارت» را امضا نکند، چرا که چنان توافقی موجب بدعهدی دشمن می‌شود.

صریح‌تر و دقیق‌تر از همه، این هشدار مشفقانه و حکیمانه رهبر انقلاب است که 20 فروردین 94 (سه ماه قبل از اعلام توافق) صریحا فرمودند «مطالبه‌ بعدی ما از مسئولین این بوده است که گفتیم به طرف مقابل اعتماد نکنید. خوشبختانه اخیراً یکی از مسئولین محترم صریحاً گفت که ما به طرف مقابل هیچ اعتمادی نداریم و این خیلی چیز خوبی است.

گفتیم به طرف مقابل اعتماد نکنید، به لبخند او فریب نخورید، به وعده نقد که می‌دهد وعده نقد، نه عمل نقد اعتماد نکنید، [چون] وقتی خرش از پل گذشت، برمی‌گردد و به ریش شما می‌خندد! اینقدر اینها وقیحند. امروز که یک تفاهم اولیه به‌صورت یک یادداشت و یک اعلامیه منتشر شده است و هنوز هیچ کار نشده است و خود طرفین می‌گویند که الزامی وجود ندارد، همین حالا که توانسته‌اند این مقدار حرکت را بکنند، شما دیدید رئیس‌جمهور آمریکا در تلویزیون ظاهر شد با چه ژستی، با چه ریختی!».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    5 0
    اوایل فکر می‌کردم ظریف وزیر بالیاقتی باشه ولی ظاهرا اشتباه می کردم .
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
      2 0
      اره بنظر 24م نفر ایرانی دیگه هم همینطور.....مردم هم به نظر دلسوزان گوش ندادند و به این احمقها رای دادند
  • DE ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    2 0
    کار امریکایی ها و اروپا حلوا فروشی نسیه ای و تخیلی هستش. امریکا و اروپا بدونن با حلوا حلوا گفتن دهن کسی شیرین نمیشه ! با مردم ایران بد معامله ای کردند. عواقبش به گردن خودشون هستش. مسئولین سیاست خارجی زیرکی و هوشیاری بکار ببرند و اونهارو تو تله ای که خودشون ساختند بندازند که تا عمر دارند یادشون نره!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس