فردا؛ بررسی طرح «بازگرداندن خانواده مسئولان از خارج» در مجلس

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: طرح دو فوریتی بازگرداندن خانواده مسئولان از خارج از کشور، احتمالاً در جلسه علنی فردا(یکشنبه) مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش مشرق، عباس پاپی‌زاده با اشاره به طرح بازگرداندن فرزندان و خانواده مسئولان از خارج از کشور، اظهار داشت: مسئولان باید شرایط فعلی کشور را درک کنند و دلیلی ندارد که وقتی ما با کشوری رابطه دیپلماتیک نداریم، خانواده مسئولان در آن کشورها زندگی یا تحصیل کنند.

وی متذکر شد: تجربه نشان داده است که کشورهایی که با ایران خصومت دارند، از کوچکترین روابط فرزندان و خانواده‌های مسئولان کشورمان در خارج از کشور کسب اطلاع و از آن اطلاعات علیه منافع نظام جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: بر این اساس به مصلحت کشور و نظام نیست که مسئولان یا خانواده‌هایشان در خارج از کشور زندگی کنند چرا که کشورهای معاند به دنبال کسب اطلاعات سری از داخل ایران هستند.

پاپی‌زاده بیان کرد: معمولاً کسانی که به دنبال دریافت تابعیت و حق شهروندی هستند، جزء تعهداتشان است که در راستای منافع آن کشور فعالیت کنند و بر این اساس مثل کسی که به دنبال دریافت تابعیت از آمریکاست، باید منافع این کشور را در نظر بگیرد و ملزم است که در جهت تأمین منافع آمریکا حرکت کند.

وی تأکید کرد: اگر مسئولی به دنبال آن است که خانواده و فرزندانش را به خارج از کشور برای زندگی یا تحصیل بفرستد، شایستگی ندارد که در مناصب حساس و جایگاه‌های خطیر مدیریتی کشور فعالیت کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: تجربه نشان داده است که مسئولان دوتابعیتی آسیب‌های جدی به امنیت کشور وارد کرده‌اند و یکسری اطلاعات خاص از کشور از طریق آنان خارج شده که ناشی از ارتباطاتی است که به شکل پنهانی و تحت عنوان تابعیت دوم داشته‌اند.

پاپی‌زاده افزود: همچنین باید به این مسئله توجه کرد کسانی که خودشان یا خانواده‌شان دارای تابعیت دوم هستند، در شرایط حساس آمادگی پذیرش شرایط سخت را ندارند و بلافاصله از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده و به آن کشور مهاجرت می‌کنند.

وی اظهار داشت: متأسفانه در یکی، دو دهه گذشته در مورد موضوع دوتابعیتی بودن برخی از مسئولان و خانواده‌هایشان غفلت شده است که گزارش‌های مرکز پژوهش های مجلس و تحقیق و تفحص‌ها نشان داده است که برخی از مسئولان و خانواده‌هایشان دوتابعیتی هستند که این مسئله در مجلس حساسیتی را به وجود آورد تا طرح بازگرداندن خانواده‌ مسئولان از خارج از کشور را کلید بزنیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در تشریح طرح مذکور گفت: بر اساس این طرح، کسی که می‌خواهد به عنوان مسئول در جمهوری اسلامی به فعالیتش ادامه دهد، خانواده‌اش باید در ایران باشد و در غیر این صورت باید از سمت خود استعفا دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما طرح بازگرداندن خانواده مسئولان از خارج از کشور را در قالب یک طرح دوفوریتی آماده کرده‌ایم و احتمال دارد که فردا در صحن علنی مجلس بررسی شود و در صورتی که رأی بیاورد، وارد بررسی جزئیات آن می‌شویم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    5 0
    مال بد بیخ ریش صاحبش آقایان را بفرستید کنار فرزندانشان ,مملکت و ملت یک نفس راحت ایرانی بکشند..
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
      6 1
      پس چطور خورد و خوراک اقا زاده ها رو در خارج تامین کنند؟
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    0 0
    برگردن که چی؟ چرا مجلس به جای اولویت دادن به انجام وظایف مهم و حل مشکلات مردم وقتشو با طرحهای کم اهمیت و نمایشی تلف میکنه؟
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    0 0
    اونا که صددرصد برنمیگردن خداروشکر. باید اینارو بفرستید برن لای دست اونا!
  • عاشق ایزان IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
    0 0
    شما را به خدا قسم می دهم مردم را مسخره نکنید مگر میشه ؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس