کد خبر 988176
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸
لیگ قهرمانان اروپا

مراسم قرعه‌کشی مرحله گروهی فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ قهرمانان اروپا آغاز شد.

به گزارش مشرق، مراسم قرعه‌کشی مرحله‌ گروهی بیست‌وهشتمین دوره لیگ قهرمانان اروپا (شصت‌و پنجمین دوره مسابقات سطح اول قاره اروپا) از ساعت 20:30 امشب (پنجشنبه) با حضور مسئولان یوفا، نمایندگان باشگاه‌های راه‌یافته به این لیگ و جمعی از اهالی فوتبال در شهر موناکو آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

آمار و تاریخچه جایزه بهترین بازیکن فصل اروپا

32 تیمی در فصل پیش رو به رقابت خواهند پرداخت به ترتیب در 4 سید یا پات دسته‌بندی شده‌اند. قهرمانی لیورپول در فصل گذشته به منزله سید اولی شدن این تیم (سرگروه بودن) در قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل پیش رو است. طبق قوانین یوفا، قهرمانان لیگ قهرمانان و لیگ اروپا به صورت خودکار در سید یک قرعه‌کشی مرحله گروهی فصل آینده قرار می‌گیرد. به این ترتیب لیورپول و چلسی که با شکست آرسنال فاتح لیگ اروپا شد، هر دو سرگروه هستند.

علاوه بر این 2 تیم، 6 قهرمان لیگ‌های مهم فوتبال اروپا (براساس رده‌بندی لیگ‌های یوفا) نیز در سید یک قرار گرفته‌اند. بر این اساس، تیم‌های بارسلونا از لالیگای اسپانیا، یوونتوس از سری A ایتالیا، منچسترسیتی از لیگ برتر انگلیس، بایرن مونیخ از بوندس‌لیگای آلمان، پاری‌سن‌ژرمن از لوشامپیونه فرانسه و زنیت از لیگ برتر روسیه دیگر سرگروه‌های مرحله گروهی هستند. به این ترتیب لیگ برتر انگلیس امسال سه نماینده در سید یک دارد. دیگر نماینده این کشور، تاتنهام هم در سید دوم قرار می‌گیرد.

توزیع تیم‌ها در سیدهای دوم تا چهارم نیز بر اساس ضریب امتیاز آنها در رده‌بندی یوفا صورت گرفته، به نحوی که تیم‌های باسابقه‌تر این رقابت‌ها که در یک بازه زمانی پنج ساله نتایج بهتری در رقابت‌های اروپایی گرفته‌اند، در رده‌های بالاتر و در نتیجه در سیدهای بالاتر قرار گرفته‌اند.

سیدبندی قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان به شرح زیر است:

سید یک: لیورپول، چلسی، بارسلونا،‌ منچسترسیتی، یوونتوس، بایرن مونیخ، پاری‌سن‌ژرمن و زنیت
سید دو: رئال مادرید، اتلتیکومادرید، بوروسیا دورتموند، ناپولی، شاختار دونتسک، تاتنهام، آژاکس و بنفیکا
سید سه: ، لیون، بایر لورکوزن، سالزبورگ، المپیاکوس، کلوب بروژ، والنسیا، اینتر و دینامو زاگرب
سید چهار: لوکوموتیو مسکو، خنک، گالاتاسرای، لایپزیگ، اسلاویا پراگ، کرونا زوزدا، آتالانتا و لیل

قوانین قرعه‌کشی فصل بیست‌و هشتم لیگ قهرمانان اروپا عبارتند از:

* دو تیم از یک کشور در یک گروه قرار نمی‌گیرند.
* نمایندگان کشورهای روسیه و اوکراین به دلیل مشکلات سیاسی در یک گروه قرار نمی‌گیرند.
* کشورهایی که بیش از 2 نماینده دارند، در صورتی که 2 تیم از آنها در 4 گروه اول قرار بگیرند، 2 تیم بعدی به صورت اتوماتیک در چهار گروه دوم قرعه‌کشی می‌شوند.
* برای کشورهایی با بیش از 2 نماینده، در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (2 روز مختص برگزاری بازی‌های لیگ قهرمانان) بیش از 2 بازی از نمایندگان یک کشور برگزار نمی‌شود.

گروه‌بندی فصل 20-2019 لیگ قهرمانان اروپا به شرح زیر است:

گروه A:
گروه B:
گروه C:
گروه D:
گروه E:
گروه F:
گروه G:
گروه H:

بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا 20-2019  از تاریخ 17 سپتامبر 2019 ( سه‌شنبه 26 شهریور) آغاز می‌شود و فینال این دوره از رقابت‌ها 30 مِی 2020 (9 خرداد 1399) در ورزشگاه المپیک آتاتورک شهر استانبول ترکیه برگزار خواهد شد.

ورزشگاه المپیک آتاتورک؛ محل برگزاری فینال فصل 20-2019 لیگ قهرمانان اروپا

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس