کد خبر 988049
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
ظریف نمایه

ظریف: ایالات متحده علیه مردم ایران جنگ اقتصادی به راه انداخته است. تعامل با ایالات متحده برای ما ناممکن است.

به گزارش مشرق، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنج‌شنبه (امروز) تأکید کرد که اگر آمریکا خواهان گفت‌وگو است، باید ابتدا به «تروریسم اقتصادی» علیه مردم ایران پایان دهد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ظریف که در کوالالامپور مالزی در جمع گروهی از خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «ایالات متحده علیه مردم ایران جنگ اقتصادی به راه انداخته است. تعامل با ایالات متحده برای ما ناممکن است، مگر اینکه این کشور جنگ و تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران را متوقف کند.»

بیشتر بخوانید:

عراقچی: هیچ مذاکره‌ای با آمریکایی‌ها نداریم

وی افزود: «بنابراین اگر می‌خواهند به اتاق بازگردند، بلیطی وجود دارد که باید خریداری کنند و آن بلیط اجرای توافق [هسته‌ای] است.»

واشنگتن با وجود اعمال ده‌ها تحریم تازه علیه تهران، به صورت مداوم از گفت‌وگوی «بدون قید و شرط» با ایران صحبت می‌کند. آمریکا همزمان فهرستی طولانی از شروط و خواسته‌ها مطرح کرده که می‌گوید هر توافقی در آینده، باید این شروط را محقق کند. جمهوری اسلامی ایران بارها تأکید کرده است که این واشنگتن بوده است که با خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی، میز گفت‌وگو را ترک کرده است. تهران در عین حال تأکید دارد که در مورد برنامه دفاعی و منطقه‌ای خود با کسی مذاکره نمی‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    0 0
    این کلمه ایالات متحده رمز است - نام این اتحاد شیطان بزرگ است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس