نوبخت نمایه

گویا آقای نوبخت در میان مردم نیست که از تدابیر اقتصادی دولت حرف می‌زند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

سایت اصلاح‌طلب «خرداد» ضمن انتشار این مطلب نوشت: حکایت می‌کنند روزی مردی مستمند در گوشه‌گذری نشسته و تمنای نان و آب می‌کرد، دکان‌دار که ناخشنود از حضور مرد سائل در محل کسب و کار خود بود، حجم عظیمی آب بر محل نشست آن مرد گدا ریخت تا او نتواند در آنجا بیتوته کند. مرد سائل که این وضع را دید به او گفت پدر جان من آب خواستم اما نه دیگه اینقدر!

بیشتر بخوانید:

نوبخت: امسال کسری بودجه نداریم

انحصاری که به تولید ضربه می‌زند


حال حکایت وضعیت این روزهای تیم اقتصادی دولت و میدان‌داران اصلی آن است. مردم به جهات مختلف با تنگنا و فشار روبرو هستند.


حال در چنین فضایی گاهی برخی اظهارنظرهای عجیب و غریب دولت مردان به مثابه سرریز کردن آب بر خانه و کاشانه آنان است تا آنکه در تشنگی و فشار این روزهای تابستان گلوی آنان را تازه و خنک کند.


محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه که یکی از مهم‌ترین (اگر نگوییم بازیگر اصلی) تیم اقتصادی دولت است، در آخرین اظهارنظر خود فرموده‌اند: «باد قیمت‌ها را پایین نیاورده بلکه ثبات در بازار ارز نشان از تدبیر و مدیریت دارد» ایشان در ادامه نیز تصریح کرده‌اند که: «سیاست‌های دولت به صورتی بوده که به سفره مردم دقت داریم و تلاش می‌کنیم به آنها کمک کنیم».


درست است که به مدد بارش نزولات جوی پر و پیمان در سال آبی اخیر مشکل دریاچه ارومیه تا حدود زیادی حل شد اما گویا آقای نوبخت سیری در وضعیت اقتصادی مردم و حضور در بازارهای مختلف ندارد که نمی‌داند، قیمت بسیاری از کالاها نه فقط پایین نیامده که هر روز در مسیر صعودی قرار دارد و این دقیقاً یکی از مهم‌ترین انتقادات به تدابیر اقتصادی دولت است که چرا نتوانسته به رغم کاهش قیمت ارز قیمت کالاها و اجناس را هم منطبق با آن پایین بیاورد، نشان به آن نشانی که براساس آمار بانک مرکزی تورم سالیانه در رقم باورنکردنی ۴۲ درصد در مرداد ماه امسال گزارش شده است.


نکته جالب‌تر آنکه تحلیل‌گران اقتصادی معتقدند قیمت واقعی دلار با همه شرایط موجود بیش از هشت هزار تومان نمی‌تواند باشد و همین الان که قیمت روی کانال یازده هزار تومان است، خود نشانه‌ای از سیاست‌های غلط دولت است. بگذریم که مافیای واردات و انحصارهای خاص حتی نگذاشته که قیمت کالاها مطابق با کاهش قیمت ارز پایین بیاید و سود خالص این عزیزان مخدوش شود.


حال باید از آقای نوبخت پرسید که از کدامین تدبیر سخن می‌گوید؟ فرض بگیریم که قیمت ارز هم با تدابیر دولت از قیمت فضایی چند صباح پیش، ۴۰ درصد کاهش یافته! تأثیر آن دقیقاً بر سفره و  معیشت مردم با تورم چهل و دو درصدی کجاست؟


آقای نوبخت همچنین خوب است توضیح دهند نتیجه تلاش‌هایی که از آن دم می‌زنند، کدام است و به طور ملموس از روند این تدابیر و تلاش‌ها با مردم سخن گفته و حداقل به اصحاب رسانه کدهای مربوطه را ارائه دهند!


و البته دو صد گفتار چون نیم کردار نیست!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    3 5
    همون تدبیری که دلار و سکه رو ارزون کرد کاری که تو اون 8 سال به هیچ وجه اتفاق میفتاد
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    12 1
    روحت شاد رجایی عزیز از مردم بودی و بین مردم . حالا یک مشت مفت خور با حقوق های نجومی منت هم سر مردم میزارن
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    1 4
    وقتي مجوز واردت هيچي داده نمي شود وحتي اجازه ترخيص جنس از گمرک داده نمي شود وفقط دوستان مجوز ترخيص جنس دارند ، مطمئنا جنس ارزان نمي شود حتي اگر دلار 1000 تومان بشود
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    10 1
    جناب نوبخت اگر دولت سکوت کند و تدبیر نکند اوضاع بهتر میشود هرجا دولت زبان باز کرده و تدبیر اندیشیده فقط نمک روی زخم شده است.
  • a IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    0 0
    خوب هم تدبیر میکنند اما به نفع 4 درصدی ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس