کد خبر 988026
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۵
مجرم

در این گزارش به بررسی پرونده قتل دختری که در روز اربعین به قتل رسیده بود می‌پردازیم.

به گزارش مشرق، ساعت ۴ عصر بود که زنگ تلفن همراه بازپرس کشیک قتل به صدا درآمد. بازپرس پژوهش وقتی تلفن را پاسخ داد از سروان میثاقی شنید که یک دختر جوان در غیاب اعضای خانواده‌اش به قتل رسیده است. محل جنایت در خیابان ابوذر تهران بود و بازپرس با سوار شدن به خودرواش با توجه به خلوتی خیابان‌ها با سرعت خود را به محل جنایت رساند و نیم ساعتی طول نکشید که روبه‌روی یک ساختمان مسکونی پنج طبقه توقف کرد. جمعیت زیادی در اطراف ساختمان دیده می‌شدند که هر کدام پیش داوری‌هایی می‌کردند و همهمه‌ای بود. بازپرس وقتی از نوار زرد رنگ حلقه امنیتی گذشت وارد ساختمان شد و با وجود این که آسانسور سالم بود خواست از پله‌ها بالا برود.

بیشتر بخوانید:

دزدی پسر پولدار در دنیای دوستی

اعترافات «قوچ کافه نشین!»

راز وحشت خلبان‌ها از پرواز بر فراز فلات تبت چیست؟

همه طبقات سه واحدی بود و در آن ساختمان ۱۵ خانوار زندگی می‌کردند. در طبقه دوم دری که دقیقاً روبه روی آسانسور قرار داشت نیمه باز بود که سر و صدای گریه و ناله از آن شنیده می‌شد و مشخص می‌کرد قتل در آن خانه رخ داده است.

وقتی وارد شد خود را در خانه‌ای به مساحت ۹۰ متر دید که در دو سمت هال و پذیرایی راهروهایی به سمت اتاق‌ها و آشپزخانه و سرویس بهداشتی قرار داشت. با سر و صدایی که از داخل اتاقی در ضلع غربی خانه به گوش می‌رسید بازپرس پژوهش به آن راهرو پیچید.

قتل در اتاق خواب خود قربانی رخ داده بود. جسد ماندانا که ۱۷ ساله بود در چند قدمی تختخواب روی زمین بود. ماندانا به صورت طاقباز و نیمه عریان در وضعیتی دیده می‌شد که نشان می‌داد قاتل سعی در تجاوز به وی داشته و موفق نیز بوده است.

آثار کبودی دور گردن جسد مشخص می‌کرد دختر جوان خفه شده است و قاتل بعد از این که قربانی را از پای درآورده بدون به هم زدن اتاق و جاهای دیگر خانه پا به فرار گذاشته است.

بازپرس برای این که سرنخی را از دست ندهد به همه اتاق‌ها و آشپزخانه سرک کشید. آش نذری که به خاطر روز اربعین یکی از همسایه‌ها پخته بود هنوز گرم بود و روی کابینت دیده می‌شد و ماندانا فرصت این که آن را داخل یخچال بگذارد نداشت.

مادر ماندانا گریه می‌کرد و با دیدن بازپرس گفت که دخترش خیلی خوب و مهربان بود ونمی‌داند به کدامین گناه کشته شده است؟
بازپرس وقتی از او پرسید چه کسانی به آن خانه رفت و آمد داشته‌اند جواب قانع‌کننده‌ای نداد و اصرار کرد هیچ کس با خانواده آنان اختلاف و خصومتی ندارد و به کسی نیز مظنون نیست. کار مقداری پیچیده بود و نیاز به زمان زیادی داشت با این تصور بازپرس پژوهش به ماموران شعبه ویژه قتل دستور داد موضوع را به طور دقیق بررسی کنند و با مظنون‌گیری سرنخی به دست آورند.

یک هفته گذشته بود و در این مدت با مشخص شدن این که ماندانا با پسران زیادی دوست بوده است مظنون‌گیری زیادی صورت گرفت تا این که با بن‌بست خوردن همه تحقیقات و تبرئه این پسران جوان از اتهام قتل، یک پسر به نام محمود تحت تحقیق قرار گرفت.

این پسر از خانواده همسایه ماندانا بود که در همان ساختمان زندگی می‌کرد. محمود وقتی روبه روی بازپرس پژوهش ایستاد گفت: من نمی‌دانم چرا باید مظنون باشم. همه می‌دانند نمی‌توانم دخالتی در قتل داشته باشم، چون که اصلاً دوستی با ماندانا نداشتم و کمتر او را دیده بودم. این پسر ادامه داد: روز قتل من اصلاً در خانه نبودم. صبح که بیدار شدم، چون حوصله‌ام سررفته بود از خانه بیرون زدم ابتدا می‌خواستم به کوه بروم، اما حال قدم زدن نیز نداشتم به همین دلیل تصمیم گرفتم به سینما بروم و از ساعت ۱۱ صبح تا ۴ بعدازظهر به تماشای دو فیلم نشستم که بلیت‌های پاره‌اش هنوز در جیبم است.

محمود چند بلیت پاره روی میز بازپرس گذاشت و گفت: می‌دانم که بی‌گناهی ام ثابت می‌شود، اما همین الان که این جا هستم مادر پیرم دارد سکته می‌کند، من آبرو دارم و نمی‌خواهم آن را از دست بدهم.

با رفتن این پسر، بازپرس پژوهش از ماموران خواست تا شاخه‌های دیگری را تحت تحقیق بگیرند و از پسرانی که فامیل هستند و به راحتی می‌توانند وارد خانه شوند بازجویی کنند.

یک ماه گذشته بود که بازپرس توانست گره از معما باز کند. محمود که تصور می‌کرد از ماجرای این قتل خلاص شده است با شنیدن یک دلیل بازپرس پژوهش چاره‌ای جز اعتراف ندید. او گفت:من وسوسه شدم. همین!

پاسخ معما:
تنها دلیل بازپرس پژوهش:همان طور که در داستان اشاره شد در خانه مقتول آش‌نذری به خاطر روز اربعین دیده می‌شد پس روز قتل اربعین بود، محمود ادعا کرد قاتل نیست و روز جنایت به سینما رفته بود حتی بلیت پاره‌اش را نیز نشان داد، او نمی‌دانست روز اربعین سینماها تعطیل است و به دروغ پردازی پرداخت.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    27 0
    داستان‌ نوشته
  • IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    23 0
    داستان بود یا واقعیت؟عجب اادم کثیفی.تو روز اربعین؟خدا به همه مون رحم کنه.یک لحظه خدایا ما رو به حال خودمون وا نگذار
  • IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    16 0
    منم داشتم می خوندم تا گفت سینما رفته بودم گفتم روز اربعین و سینما؟
  • بیات IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    14 0
    همه این ها بخاطر ساده لویی ودوستی ودلبری کردن های دختران وزنان بی سرپرست رخ می دهد زنان فریب کار پولکی در‌شهر جدید پردیس زیاد شده اند
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    56 5
    یک هفته گذشته بود و در این مدت با مشخص شدن این که ماندانا با پسران زیادی دوست بوده است! آری. کرم همیشه از خود درختها است. این پسر را البته اعدام کنید. اما این بهایی است که جامعه ما به خاطر بی حجابی و بی حیایی و بی عفتی زنان و دختران دارد می پردازد. آن پسر هم روز اول این دیو شیطان صفت نبود. این دختر بی حیا بود که دیو شهوت را در او بیدار کرد. پناه بر خدا. ان النفس الاماره بالسوء الا ما رحم ربی. آیه 53 سوره یوسف.
    • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
      7 1
      دختر ۱۷ ساله ایی که با پسرها دوست میشه تجربه و اطلاع نداره که باید از راه درست ازدواج کنه و متاسفانه بزرگ ترها هم میگن بچه هست
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
      0 0
      افرین خیلی خوب و جالب
    • حق نوشت IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      0 0
      خدا ما و دنیا و زمین رو از جهان سومیایی مثل شما نجات بده!!!
    • حق نوشت۲ IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      0 0
      راستی گفتی دختر بی حیا!!! الان دخترا دنبال پسرا میفتن یا پسرا دنبال دخترا اقای بظاهر باحیا؟!!!!! اگه دخترا بواسطه ی یه بله گفتن بی حیا میشن پس پسرا چی ان که شروع کننده و اصرار کننده ی رابطن!! ادم مزه مزه میکنه حرفو قبل اینکه بزنه!!
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    19 6
    به کجا چنین شتابان؟؟؟ آهای اسهال طلبان اینم نتیجه بی بند و باری و بدحجابی و آزادیتون!!!!!!
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    10 3
    چرا از شواهد تست دی ان ای نگرفتن؟!
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    8 2
    اگه ترس باشه هیچ قانون شکنی پیدا نمیشه.. ترس نیست متاسفانه
  • حاج سالار IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    6 0
    استدلال جواب ناقصه چون گفته شد اش گرک بوده و مقتول وقت نکرده بود اش رو داخل یخچال بذاره پس احتمال بسیار زیاد کسی که اش رو اورده همون قاتل هست
    • محسن IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
      5 0
      آره منم فرضیه م همین بود
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    18 0
    یا داستان تخیلی بود یا بازپرس خیلی گیج بوده که بعد یک ماه متوجه شده روز اربعین سینماها تعطیله !!!
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
      7 0
      دقیقا
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    9 0
    چطور میشه سینما تعطیل باشه اما بلیط آن فروخته شود؟؟؟
    • Zohoori Ehsan IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
      4 0
      داستان خیلی شعرو وره
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    7 0
    چطور برای روز تعطیل بلیط سینما تهیه کرده؟
  • سلمان IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    8 1
    اونوقت برای حل مسئله یک ماه هم وقت گذاشته این بازپرس محترم می تونست همون لحظه اول که قاتل گفت سینما بوده دستگیرش کنه چون همیشه اربعین و عاشورا و تاسوعا سینماها تعطیل بوده
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    5 1
    میشه بلیت خرید بعد سینما نرفت
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    37 0
    دختر۱۷ساله پسر جوان ، مهناز افشار نظری توئیتی نداره.!
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    7 0
    یعنی بازپرس تا یک ماه حواسش نبود که روز اربعین سینما تعطیله؟
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    4 9
    خوشمزه احمقایی که کامنت گذاشتن خیال کردن واقعیه بابا داستانه
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
      2 1
      نه داداش واقعیه ، چون خبر از مشهربود
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    3 0
    با تشکر از اینکه این موضوع را که حداقل در اربعین پارسال رخ داده منتشر کردید
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    0 0
    نویسنده رمان رو نگفتین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس