نتانیاهو جایش را به چه کسی می‌دهد؟

یک روزنامه آمریکایی در تحلیلی، تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی در منطقه را برای پیروزی نخست‌وزیر این رژیم در انتخابات سراسری فلسطین اشغالی خطرناک دانسته است.

به گزارش مشرق، یک روزنامه آمریکایی در بخشی از یک تحلیل به تبعات حملات اخیر رژیم صهیونیستی در منطقه و خطرات انتخاباتی آن برای «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم پرداخته است. 

بیشتر بخوانید:

پیام تل آویو: لطفا خارج از عرف انتقام نگیرید!

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال با بیان اینکه نتانیاهو با معرفی خودش به عنوان «محافظ اصلی اسرائیل» بازارگرمی می‌کند نوشته او اکنون ممکن است اسرائیل را تنها چند هفته قبل از آغاز انتخابات سراسری درگیر چندین درگیری کند. 

وال‌استریت‌ژورنال نوشته تحلیلگران هشدار می‌دهند دشمنان اسرائیل ممکن است از فضای سیاسی حساس موجود استفاده کرده و این رژیم را وارد جدال بزرگتری کنند. 

«دانیل شاپیرو»، سفیر سابق آمریکا در فلسطین اشغالی گفت: «درگیری‌های متعدد که در چندین جبهه کاملاً علنی شده‌اند و احتمالاً ضمیمه‌های سیاسی دارند می‌توانند یک یا چند دشمن اسرائیل را برای تبدیل کردن آنها به درگیری‌های گسترده‌تر ترغیب کنند.»

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته تصمیم اسرائیل برای انجام حملات در لبنان بعد از جنگ 33 روزه در سال 2006، احتمال درگیری‌های جدید با حزب‌الله را افزایش داده است. 

میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان روز دوشنبه در یک پیام توئیتری گفته که اقدامات اسرائیل به منزله اعلان جنگ هستند و  ممکن است دولت این کشور را به دفاع از حاکمیت خودش وادار کند. او نوشت:  «ما مردمی هستیم که به دنبال صلح هستیم نه جنگ و تحمل نمی‌کنیم که کسی ما را به این شکل تهدید کند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس