کد خبر 987503
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
غلامحسین اسماعیلی

سخنگوی قوه‌قضائیه با بیان اینکه مازیار ابراهیمی تا مدت‌ها پس از آزادی در ایران بود، گفت: این فرد اگر از ضابطان پرونده خود شکایت داشته باشد، قطعا رسیدگی می‌شود.

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی در ادامه نهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال درباره ماجرای آزادی مازیار ابراهیمی از متهمان ترور دانشمندان هسته‌ای اظهار کرد: وزیر اطلاعات قول داده در این رابطه اطلاع رسانی کند. اما آنچه من می‌گویم این است که ما باور کنیم انگلیس خبیث و بی بی سی دلش به حال مردم و جامعه ما نمی‌سوزد و در پازلی که آنها طراحی می‌کنند بازی نکنیم و او اهداف فریبکارانه خود را تعقیب می‌کند. این فرد بعد از آزادی مدت‌ها ایران بوده و رفته خارج و برگشته است. اگر این فرد شکایتی از ضابطین داشته باشد، قوه‌قضائیه برابر ضوابط به شکایات رسیدگی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره صدای منتشر شده از عکاس بازداشت شده و اینکه چطور در بازداشت چنین صدایی منتشر شده است گفت: این صدا در کلیت جزو مواردی است که بارها اعلا کردیم زندانیان با خانواده و افراد و بستگان تماس می‌گیرند و ما این را جزو امتیازات نظام زندانبانی خود می‌دانیم.

سخنگوی قوه‌قضائیه اضافه کرد: این یک امر بدیهی است و فرد هم در تماس همان طور که در بیرون است امکان دارد اکاذیبی را ادعا کند. آیا این ادعا درست است؟ رسیدگی‌ها و نگهداری‌های ما حتما در چارچوب مقررات است. محتوای صدا را کاری ندارم و کلیت آن را توضیح دادم. با خیلی از کسانی که بازداشت هستند صحبت کنید حتی کسانی که محموله سنگین قاچاق مواد مخدر داشته می‌گوید بی‌گناه هستم. آیا می‌توان این قدر به ادعای متهم اعتبار بخشید؟ اما با این حال یکایک ادعاها در فرایند قانونی رسیدگی می‌شود.

اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه گفته شده اقدامات دو نماینده مجلس خارج از حیطه وظایف نمایندگی نبوده و اینکه نماینده سومی نیز دخیل بوده اظهار کرد: ما پرونده قضایی خود را داریم و متهمان آن هم مشخص است و افراد دیگر وقتی اطلاعاتی می‌دهند، خوب است توضیحات تکمیلی را از همان افراد بپرسید. ما قرار نیست نسبت به ادعاهای دیگران به عنوان سخنگوی قوه‌قضائیه توضیح بدهیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر آیا مدعی‌العموم نسبت به جنبه عمومی جرم در اهانت‌های صورت گرفته از سوی آملی لاریجانی اقدام شده است یا خیر گفت: فکر می‌کنم که یکسری موضوعات کلی را دقت کنیم، بهتر است. امور مربوط به روحانیت به قوه قضائیه برنمی‌گردد و تشکیلات خاص خود را دارد و من سخنگوی قوه‌قضائیه هستم و مباحث حوزه روحانیت دادسرا و دادگاه خاص خود را دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    14 0
    آیا وظیفه دادستان رسیدگی به اتهامات عمومی نیست و باید حتما شاکی خصوصی باشد؟
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    30 9
    مازیار ابراهیمی فرار نکرده!!! آدم بیگناه چرا باید فرار کند؟
  • من IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    36 3
    ببین چقدر مشرق ناحقه که مینویسه فرار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس