اصلاح‌طلبان نمایه

عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ضمن حمله به عارف گفت برخی اعضای شورا قدرت‌طلب هستند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

خبر آن‌لاین در این‌باره نوشت: اختلاف‌ها در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با نزدیک‌تر شدن به انتخابات رو به افزایش است و صداهای مختلفی از درون آن به گوش می‌رسد.


مشاور خاتمی گفت: درواقع این هسته اصلی یا به تعبیری اصلاح‌طلبان اصلی که به ماندگاری نظام سیاسی وفادارند، اما به‌طور جدی به تغییرات بنیادین و ساختاری هم معتقد هستند متفاوت با گذشته است.

بیشتر بخوانید:

اصرار کارگزاران بر تغییر رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان


در کنار این‌ها افرادی در جبهه اصلاحات و حتی در درون شورای عالی سیاست‌گذاری هستند که بدون تعارف به هیچ‌چیز جز حضور در صحنه‌های قدرت فکر نمی‌کنند که این نگاه درواقع همان دوگانه اصلاح‌طلبان جامعه‌محور و قدرت‌محور را شکل می‌دهد. امروز تا حدود زیادی خود شورای عالی سیاست‌گذاری تجلی این دوگانه و این دو نگرش است. به‌نظر در این رابطه شاید نتوان خیلی کار تشکیلاتی انجام داد و تنها راه باقی‌مانده این است که هرکدام از این  دو نوع نگرش به چه میزان بتوانند افکار عمومی جامعه را با خود همراه کند.


او در پاسخ این سؤال که «نماینده این تفکر در شورای عالی سیاست‌گذاری چه کسانی هستند؟ منظورتان از افراد معطوف به قدرت، مثلاً کارگزاران است؟»، می‌گوید: نمی‌خواستم اسم نمی‌برم، اما فکر می‌کنم در چند سال کنشگری اصلاح‌طلبان و فعالیت شورای سیاست‌گذاری کاملاً مشخص است که چه کسانی این نگاه را دارند. بله، شاید نتوان از کنار این نکته ساده گذشت، باید تأیید کنم که کارگزاران، البته بخشی از این طیف این نگاه را دارند. کارگزاران هم عملاً به دو طیف تقسیم می‌شوند که صدای کارگزاران قدرت‌محور بلندتر از باقی اعضای این حزب است.


من فقط دوره اول در شورای سیاست‌گذاری بودم و دوره دوم و سوم کناره‌گیری کردم. دلیل اصلی کناره‌گیری هم این بود که عملاً هیچ‌نوع رفتاری که بیانگر اعمال مدیریت قاطع و در عین حال مدیریت سیاسی در شورای عالی سیاست‌گذاری از سوی آقای عارف باشد، ندیدم. این شیوه مدیریت نه‌تنها موجب کناره‌گیری من شد بلکه افرادی همچون آقای محمدرضا خاتمی هم به این دلیل از شورا کناره‌گیری کردند. این نقطه ضعف واقعیتی است که نمی‌شود کتمان کرد، اما البته این هم واقعیتی است که فعلاً ریاست شورای عالی با آقای عارف است.


در حالی که عارف مجری دستورهای خاتمی و برخی سران جبهه اصلاحات بوده، ناصری با فرافکنی می‌گوید: آقای عارف باید در رفتار مدیریتی خودش به‌طور جدی تغییر ایجاد کند، در غیر این‌صورت حاشیه‌هایی که برای لیست مجلس دهم و شورای شهر ایجاد شد، کماکان ادامه خواهد داشت.


وی می‌افزاید: البته باور خود من این است که هنوز بحث نامزدشدن و کاندیداتوری آقای عارف برای ریاست جمهوری از ذهن ایشان و مشاوران حلقه اولیه‌شان پاک نشده است. اگر کسی بنا باشد از رفتار سیاسی خودش قاطعانه دفاع کند، باید در جامعه هزینه‌پردازی کند، اما چنین ویژگی را در آقای عارف نمی‌بینم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    2 0
    اصلاح طلبان همه شان تهوع آورند و اختلاف بین شان همان جنگ هفتاد و دو ملت است!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس